پنتاگون: تقریباً هر روز به اسرائیل بمب می‌دهیم/بمباران خونبار کلیسایی در مرکز غزه + عکس
کد خبر: 4176552
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۲

پنتاگون: تقریباً هر روز به اسرائیل بمب می‌دهیم/بمباران خونبار کلیسایی در مرکز غزه + عکس

بازگشایی گذرگاه رفح، تأکید پنتاگون بر ارسال روزانه سلاح و مهمات به اسرائیل، بمباران خونبار کلیسایی در مرکز غزه و شلیک موشک از یمن به سمت سرزمین‌های اشغالی از جمله تازه ترین اخبار فلسطین است.

به گزارش ایکنا، شبکه المیادین در خبر فوری اعلام کرد که موانع سیمانی وضع شده در گذرگاه رفح برداشته شده و دروازه گذرگاه از سمت مصر باز شد.

فیلم بازگشایی گذرگاه‌ رفح 

بیس از یکصد کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه در مرز غزه مستقر و آماده ورود به این منطقه هستند اما هنوز رژیم صهیونیستی تضمینی درباره هدف نگرفتن آنها نداده است.

مقامات مصری و آمریکایی روز پنجشنبه وعده دادند که این گذرگاه روز جمعه به روی تعدادی از کامیون‌ها باز خواهد شد.

در همین حال یک ساختمان متعلق به کلیسای ارتدکس یونانی در مرکز شهر غزه در نتیجه حملات اسرائیل فرو ریخت.

الجزیره گزارش داد شماری از خانواده‌های آواره فلسطینی در این ساختمان پناه گرفته بودند که در نتیجه حمله رژیم صهیونیستی دست‌کم دو نفر شهید و شماری دیگر زخمی شدند.

مقاومت اسلامی عراق هم مسئولیت حمله مجدد به پایگاه عین الاسد را برعهده گرفت.

مقاومت عراق روز پنجشنبه از نیروهای امنیتی عراق خواسته بود از مراکز نظامی آمریکا در عراق فاصله بگیرند.

پنتاگون: تقریباً هر روز به اسرائیل بمب می‌دهیم/بمباران خونبار کلیسایی در مرکز غزه + عکس

پنتاگون هم شامگاه پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که که ناو شکن یو اس اس کارنی آمریکا سه فروند موشک و تعدادی پهپاد متعلق به حوثی‌ها از یمن را رهگیری و سرنگون کرده است.

وزارت دفاع آمریکا گفت: ما نمی‌توانیم به یقین هدف موشک های پرتابی از یمن را تشخیص دهیم اما احتمالا به سمت اهدافی در اسرائیل شلیک شده است.

پنتاگون با بیان اینکه اقدامات لازم برای حفاظت از نیروهای آمریکایی را انجام می دهد، گفت: نیروهای ما دیروز با سه پهپاد که نیروهای ائتلاف را در پایگاه عین الاسد در غرب عراق هدف گرفته بود مقابله کرد.

این نهاد با بیان اینکه در قبال هر تهدید دیگر احتمالی هوشیار خواهد بود، گفت: ما قدرت دفاع از منافع خود در منطقه را داریم و  باهر گونه تنش نطقه ای یا گسترش درگیری مقابله می کنیم.

پنتاگون با اذعان به حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی التنف در سوریه گفت :این حمله به آسیب‌های جزیی در بین نیروهای ما منجر شد، اما ما تدابیر لازم برای حفاظت از نیروهای خود را در قبال سربازان آمریکایی در عراق و وسوریه به کار می گیریم.

وزارت دفاع آمریکا با بیان اینکه نخستین محموله‌ای کمک‌های نظامی به اسرائیل هفته گذشته به سرزمین‌های اشغالی رسیده و تقریبا به شکل روزانه ادامه دارد، گفت: کمک‌های نظامی اسرائیل شامل مهمات، بمب و تجهیزات اساسی دیگر است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی هم امشب نوشتند ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که موشک‌های شلیک شده از یمن که توسط کشتی نیروی دریایی آمریکا رهگیری شد به سمت اسرائیل شلیک شده بود.

انتهای پیام
captcha