هنیه از امت اسلامی برای تظاهرات خشم دعوت کرد
کد خبر: 4176563
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۴

هنیه از امت اسلامی برای تظاهرات خشم دعوت کرد

رئیس دفتر سیاسی حماس ضمن هشدار درباره اینکه جنگ غزه ممکن است به یک درگیری منطقه‌ای تبدیل شود که دشمن نتواند آن را کنترل کند، گفت: امت اسلامی روز جمعه با برپایی تظاهرات یا حرکت به سمت مرزهای فلسطین معادلات را برهم بزنند.

به گزارش ایکنا به نقل از المسیره، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس شامگاه پنجشنبه در اظهاراتی تلویزیونی اعلام کرد حماس و مقاومت از این رژیم اشغالگری که کشتار عمدی انجام می دهد، از انسانیت و اخلاق بیش تری برخوردار است.

هنیه گفت: توده های مردم و امت اسلامی را به بسیج عمومی جمعه (برپایی تظاهرات) تحت عنوان توقف تجاوز، نفی آوارگی و وطن جایگزین دعوت می کنیم.

وی افزود: ما باید با قدرت و شجاعت خارج از چارچوب حرکت کرده و بیندیشیم و معادلات را تحمیل کنیم تا از اشغالگری اسرائیل در مسجد الاقصی و کشتار فلسطینیان توسط این دشمن جلوگیری کنیم.

هنیه خطاب به امت اسلامی گفت: به سمت مرزهای (فلسطین) بروید و معادلات را تحمیل کنید.

رئیس دفتر سیاسی حماس  ضمن تقدیر از همه کسانی که طی روزهای گذشته با برپایی تظاهرات حملات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند، گفت: ما خواهان تسریع در ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه هستیم. غزه شاهد فاجعه انسانی به دست صهیونیست‌هاست.

هنیه افزود: در این مدت تماس های متعددی دریافت کردم و با مقاماتی دیدار داشتم و به آنها تأکید کردیم که راه حل در رفتن رژیم اشغالگر است به نحوی که ملت فلسطین از آزادی کامل و حاکمیت کامل برخوردار باشند و قدس پایتخت کشور فلسطین باشد.

رهبر حماس با بیان اینکه آمریکا در بسیج حمایت بین‌المللی علیه غزه ناکام بود، گفت: آمریکا کشورهای عربی را هم نتوانست با تظمیع و تشویق تسلیم خود کند تا موضوع آواره شدن فلسطینی‌ها را بپذیرند.

وی با بیان اینکه خون ملت فلسطین و ادامه تجاوزگری رژیم صهیونیستی همه معادلات و برنامه‌ها در سطوح منطقه و فلسطینی را از بین خواهد برد، گفت: ما به همه هشدار دادیم که در صورت ادامه تجاوزات و ویرانی‌ها، این نبرد ممکن است به یک نبرد منطقه‌ای تبدیل شود در حالی که جهان شاهد مقاومت اسطوره‌ای مردم ما در غزه و دلاورمردی نیروهای مقاومت است.

هنیه ادامه داد: آمریکا در ترویج ادعاهای دروغین رژیم صهیونیستی هم شکست خورده است این دولت آمریکاست که مکر و نیرنگ رژیم صهیونیستی را رواج می‌دهد.

انتهای پیام
captcha