عملیات طوفان الاقصی امری مشروع و مقبول در صحنه بین‌الملل است
کد خبر: 4176598
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
خطیب جمعه تهران:

عملیات طوفان الاقصی امری مشروع و مقبول در صحنه بین‌الملل است

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به دلایل موجه بودن عملیات طوفان الاقصی از منظر قرآن گفت: حمله به موقع فرزندان حاج قاسم و تربیت‌شدگان مکتب امام حسین(ع) یک امر مشروع و مقبول در صحنه بین‌الملل بوده و نزد وجدان‌های عمومی بلامانع است.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی امروز، 28 مهرماه، در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، با توصیه همه مؤمنان به رعایت تقوای الهی گفت: قرآن کریم می‌فرماید: خداوند شما را در بدر پیروز کرد در حالی که شما کم بودید و عزتی نداشتید حال که یاری خدا شامل شما شد، تقوا پیشه کنید.

وی افزود: جنگ بدر نقطه عطف در تاریخ جنگ حق و باطل است که دشمن با همه امکانات و نیروی فراوان برای در هم کوبیدن جبهه حق که از نظر نیرو و امکانات ضعیف بودند، آمده بود اما خداوند ایمان را بر اسلحه پیروز کرد.

صدیقی اظهار کرد: این هم یک درس همیشگی برای پیروان دین و هم اینکه به مثابه یک برجستگی در قرآن حکایت شده است.

تقوا منشأ توجه به نعمت خدا و شکر آن نعمت‌هاست

خطیب جمعه تهران اظهار کرد: تقوا منشأ توجه به نعمت خدا و شکر آن نعمت‌هاست. انسان‌های بی‌تقوا  نعمت را نمی‌بینند و گرفتار در دام شیطان، همواره ناراضی هستند اما افراد خودساخته و خداترس هر پیروزی را از جانب خدا می‌بینند و نعمت‌های الهی را پاس می‌دارند.

وی در ادامه تفسیر سوره حمد در خطبه‌های اول قبل در خصوص آیه «صراط الذین انعمت علیهم» گفت: هجرت از خود و خروج از ظلمات عالم کثرت و پیوستن به نور توحید و تخلق به اخلاق الهی بدون انعام الهی ممکن نیست.

صدیقی ادامه داد: مسافری که سفرش به مقصد اعلی است باید توجه کند از هیچ به بی‌کرانه و هستی مطلق رسیدن، جز با یک نعمت مرموز، ولایت، عملی نیست.

خطیب جمعه تهران بیان کرد: براین اساس در هر نمازی می خواهیم نماز ما سیر الی الله و گسستن از غرایز و سبوعیت و پیوستن به نور و کرامت و جمال و جلال الهی و اولیای الهی باشد. در عین حال نیروی ما کمتر و مسیر طولانی‌تر و صعب العبورتر از آن است که با صرف کوشش ما و بدون یک کشش از سمت محبوب این سفر به مقصد برسد.

وی تصریح کرد: لذا باید دامان پیامبر(ص) و علی(ع) و آل علی(ع) را گرفت تا به وصال یار یاری شویم.

بنابر این گزارش حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به حمله کارساز، بی‌سابقه و غافلگیرانه دست‌پرورده‌های حاج قاسم سلیمانی به صهیونیست‌های غاصب، قاتل و جانی بر ضرورت توجیه و تبیین عملیات طوفان الاقصی اشاره کرد و گفت: بعضی افراد مغرض و جاهل اعتراض می‌کنند که چرا این عملیات و حمله به خانه‌های صهیونیست‌ها انجام گرفت و زنان و بچه‌ها را کشتند.

دلایل موجه بودن عملیات طوفان الاقصی

وی افزود: تبلیغات دروغین ناروا، بی‌خبری از واقعیت بیرونی و بی‌خبری از دستورات قرآن کریم اقتضای چنین سخنان نابجایی را دارد. لذا توجیه حمله افتخارآمیز رزمندگان درس‌آموز از مکتب قرآن، امام حسین(ع)، انقلاب اسلامی و ولایت و تحت طراحی شهید سلیمانی از قبل برای چنین روزهایی اهمیت دارد.

صدیقی اظهار کرد: خداوند در آیه 39 سوره «حج» می‌فرماید: «أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا» (به كسانى كه جنگ بر آنان تحميل شده، رخصت [جهاد] داده شده است، چرا كه مورد ظلم قرار گرفته‌اند.) دو نکته در این آیه وجود دارد؛ اول اینکه هر جنگی در اسلام باید مسبوق به اذن خدا باشد. اسلام دین بندگی خداست و بنده خداوند در هر حرکتی و سکونی، حمله و قعودی، حب و بغضی خود را مأمور خدا می داند و تا فرمان خدا را دریافت نکند، اقدام خودسرانه ندارد.

خطیب جمعه تهران بیان کرد: در واقع مسئله مقاتل بودن اینها (فلسطینی ها) است چون با اینها جنگ شده است. این اولین آیه بر حسب قولی در زمینه جهاد است که در مدینه نازل شده است. 13 سال مردم مظلوم مدینه که امنیت جانی، مالی و سیاسی نداشتند و زیر شکنجه کفار بودند حال که امکاناتی فراهم شده، خداوند متعال چون اینها مقاتل و تحت جنگ کفار بودند، اذن داد که اینها هم به پا خیزند و جنگ را با جنگ براندازند.

وی ابراز کرد: اگر در اسلام احکام جزایی، جنگ و جهاد داریم با هدف خاموش کردن آتش است. لذا احکام جزایی با اشخاص برخورد نمی‌کند بلکه با فساد می جنگد. لذا تا ملتی اهل جنگ نباشد و روحیه رزمندگی نداشته باشد، با او می‌جنگند و دیگران به او حمله کرده و از او باج می‌گیرد. 

صدیقی افزود: این آیه هم می‌گوید شما آغازگر جنگ نبودید و آنها جنگ را آغاز کردند و حال که آغاز کردند آنها را رها نکنید.   

خطیب جمعه تهران مظلوم بودن را نکته دوم این آیه بیان کرد و گفت: مظلوم باید ظالم را تعقیب کند و سکوت مظلوم مایه جرئت ظالم است. بنابراین مردم غزه و فلسطین که 70 سال است خانه‌هایشان ویران شده، آواره شده‌اند و مرتب آنها را می‌کشند و به زنان و کودکان و پیران آنها رحمی نمی‌شود و در محاصره کامل در یک زندان قرار دارند، حق دارند از خود دفاع کنند.

وی تصریح کرد: نخست‌وزیر جنایتکار و بی‌عقل اسرائیل هم مرتب تهدید می‌کند و حمله می‌کند و خانه‌های فلسطینی‌ها را ویران و مردم را از خانه‌های خود بیرون می‌کند و لذا در اینجا دفاع یک امر فطری است و آیه قرآن هم در این رابطه کاملا گویا است.

حمله دشمن به مساجد، مجوز جنگ در اسلام

صدیقی با بیان اینکه در اسلام دفاع از مساجد مجوز جنگ است، گفت: خداوند در آیه بعدی می‌فرماید: «وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِيَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ يُذْكَرُ فِيهَا اسْمُ اللَّهِ كَثِيرًا» (و اگر خدا بعضى از مردم را با بعض ديگر دفع نمى‌كرد، صومعه‌ها و كليساها و كنيسه‌ها و مساجدى كه نام خدا در آنها بسيار برده مى‌شود، سخت ويران مى‌شد.) مسجدالاقصی یکی از چهار مسجد مقدس عالم توحید است. صهیونیست‌ها به این مسجد یورش می‌برند و اهانت می‌کنند و اگر سکوت شود و خون داده نشود و مدافعان از حریم حرم خدا دفاع نکنند، اینها مسجدالاقصی را اشغال، آلوده و تخریب می‌کنند و لذا حفظ کانون‌های فرهنگی و عبادتی یکی از مجوزهای جنگ در اسلام است که در این حادثه صهیونیست‌ها و شهرک‌نشین‌ها با نیروی حکومتی در این مسجد اعلام حضور کرده و از ورود نمازگزاران به مسجد جلوگیری کردند.

خطیب جمعه تهران اظهار کرد: لذا فلسطینی‌ها از منظر وحیانی، فطری و اجتماعی مجاز به انجام این عملیات بودند و این یک حرکت دفاعی است، نه تهاجمی. 

وی یادآور شد: هر دولتی ارتشی لازم دارد اما در سرزمین‌های اشغالی، صهیونیست‌ها ارتشی هستند که دولت دارند. اینها بچه‌های خود را از کودکی آموزش نظامی می‌دهند  و همه آنها مسلح هستند و این شهرک‌ها در واقع پادگان است و مردم عادی در این شهرک‌ها زندگی نمی‌کنند که عده‌ای می‌گویند چرا به مردم عادی حمله شده است. اینها گرگ‌های دندان تیزی هستند که اگر به آنها مهلت داده شود، همه را می‌کشند.

صدیقی تأکید کرد: لذا حمله به موقع فرزندان حاج قاسم و تربیت شدگان مکتب امام حسین(ع) یک امر مشروع و مقبول در صحنه بین‌الملل است و هم نزد وجدان‌های عمومی بلامانع است.

مشاهده نشانه‌های آشکار نصرت الهی

خطیب جمعه تهران درباره اهمیت این حماسه مقاومت فلسطین گفت: در این حمله نشانه‌های قطعی از نصرت الهی دیده شد. اگر واقعیت درست تحلیل شود می‌فهمیم که ایثار و نصرت الهی چگونه با مددهای غیبی انسان را از موانع پولادین عبور می‌دهد. با وجود ایجاد دیوار حائل با هزینه میلیون‌ها دلاری و حساسیت‌های بالای آن، برج‌های مراقبت برای رصد تحرکات مردم غزه به صورت 24 ساعته، وجود واحدهای شناسایی 8200، پهپادهای گشت زنی، حمایت اطلاعاتی آمریکا و چند کشور غربی از رژیم صهیونیستی، اما ناگهان اینها در خواب بودند و هر گز فکر نمی‌کردند هزاران رزمنده کارآزموده به طور برق‌آسا از این موانع عبور کنند و 500 پایگاه نظامی را در هم بکوبند و 1500 نظامی را به هلاکت برسانند. 

وی ادامه داد: نکته عجیب دیگر این بود که چتربازان مقاومت در نقاط حساس وارد شده و عملیات را انجام دادند و بعد به لطف خدا همراه با اسرای فراوان به غزه برگشتند. قرآن کریم می‌فرماید: «وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِيزِ الْحَكِيمِ لِيَقْطَعَ طَرَفًا مِنَ الَّذِينَ كَفَرُوا أَوْ يَكْبِتَهُمْ فَيَنْقَلِبُوا خَائِبِينَ»؛ این نصر خدا بود که گروهی از کفار کشته شوند و گروه دیگر با ذلت برگردند، این نتیجه «إِن تَنصُرُواْ ٱللَّهَ يَنصُرۡكُمۡ وَيُثَبِّتۡ أَقدَامَكُمۡ» است.  

صدیقی ابراز کرد: یک روزنامه اسرائیلی در این رابطه اعلام کرد بیش از یک میلیاد دلار به عنوان هزینه ساخت دیوار حائل در روز نخست جنگ فروریخت و به صورت صفحه کاغذی درآمد. این طوفان علیه صهیونیست‌ها در ابعاد مختلف مایه تحقیر، وهن و ذلت نه تنها آمریکا، بلکه کشورهای غربی حامی محکم اسرائیل شد.

خطیب جمعه تهران اظهار کرد: رئیس جمهور پست، بی‌عقل و حواس پرت آمریکا یا نخست‌وزیر پست انگلیس در این شرایط جنگی به سرزمین‌های اشغالی می‌آیند و به صهیونیست‌ها اعلام می‌کنند ما در کنار شما هستیم. اینها خیال می‌کنند می‌توانند با خدا بجنگند؛ «یدالله فوق ایدیهم» این دست خدا است و دست خدا هم در صورتی سایه‌اش مایه عزت و قدرت ما خواهد بود که ما در صحنه جهاد حضور داشته باشیم.

شکست غیر قابل جبران

وی درباره آثار و برکات دیگر این عملیات دلاورانه و پیروزمندانه مقاومت فلسطین گفت: این حمله آنقدر شرف و کرامت داشت که رهبر انقلاب اسلامی، فرمانده جبهه مقاومت، فرمودند ما دست و بازو و پیشانی طراحان این تملیات را بوسه می‌زنیم و به آن افتخار می‌کنیم. این ضرب شست آن چنان رعب در دل صهیونیست‌ها و حامیان آن ایجاد کرده که به تعبیر رهبر انقلاب این شکست هرگز قابل جبران نیست و هیچ وقت از یاد نمی‌رود.

صدیقی اظهار کرد: یک طرف این جنگ نور ایمان، دفاع، مقابله با ظلم و باطل کردن افسانه شکست‌ناپذیری جبهه کفر و خونخواری و پستی و غصب است اما در طرف مقابل چه می‌گذرد؛ آیا آنها با رزمندگان و مجاهدان می‌جنگند؟ آنها خانه‌ها را بر سر مردم ویران کردند، کودکان و مادران را کشتند و پدران را به خاک و خون کشیدند و تعداد زیادی بچه‌های یتیم از این جنگ به جا مانده است.

دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی؛ منفورترین چهره در اذهان عمومی جهان

خطیب جمعه تهران با عظیم توصیف کردن این فاجعه گفت: اصل ویران کردن خانه‌ها و نسل‌کشی به معنای واقعی کلمه برخلاف همه اصول انسانی، بین‌المللی، ادیان الهی و وجدان بشری است. صهیونیست‌ها در اوج قساوت به بیمارستان‌ها و مدارس که پناهگاه مردم بی‌دفاع و بی‌سلاح است موشک شلیک کردند. این جنایات وجدان بشریت را آزرده کرد. صهیونیست‌ا می‌خواستند برای خود یک پیروزی خلق کنند اما هیجان و عواطف پاک و وجدان‌های بیدار جهانی علیه آنها به صورت اقیانوس مواج درآمد.

وی تأکید کرد: هیچ‌گاه رئیس‌جمهور و حکومت آمریکا و صهیونیست‌ها در این حد از منفوریت در هیچ زمانی نبودند و امروز منفورترین چهره و بدبخت‌ترین افراد در وجدان بشر، همین دولت آمریکا و صهیونیست‌های غاصب هستند و جنایات آنها هرگز بخشیدنی نیست و بشریت تا ابد اینها را جنایتکار و وحشی می‌شناسد.

صدیقی با اشاره به موج حمایت معنوی، عاطفی و اجتماعی از مردم مظلوم غزه در سراسر جهان گفت: کشورهای اسلامی به ویژه ام‌القرای این حرکات انسانی، مردم ایران اسلامی، با هدایت‌های پیغمبرگونه رهبر انقلاب، در این چند روز آرامش نداشتند و وقت و بی‌وقت اجتماعات عظیم با شعارهای کوبنده در مقابله با این همه جنایات و ددمنشی و حمایت از مظلومان غزه برگزار شد.

خطیب جمعه با اشاره به محدودیت‌های فراوان در ارسال کمک به مردم غزه گفت: قرار است امشب 50 تن موارد دارویی و غذایی با هواپیما به مصر ارسال شده تا به دست مردم مظلوم غزه برسد و مردم ما در این راستا قطعاً کوتاهی نمی‌کنند و علاوه بر کمک‌های عاطفی درخواست من این است که هر وقت دیدید گرفتاری‌ها برای شما زیاد شد دعا و تضرع کنید و نصرت الهی را جذب مظلومان کنید.

وی در پایان با انتقاد از سکوت سازمان‌های به اصطلاح حقوق بشری گفت: به اینها باید نفرین فرستاد که چهار قطعنامه در حمایت از مردم غزه صادر شد اما آمریکا همه را براساس قانون جنگل، وتو کرد و حتی حق رساندن آب، برق و دارو را هم به مردم غزه ندادند.  

انتهای پیام
captcha