جهاد تبیین جایگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیست را تضعیف کرد
کد خبر: 4176638
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
امام جمعه بخش مرکزی یزد:

جهاد تبیین جایگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیست را تضعیف کرد

آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی با اشاره به جهاد تبیین در ماجرای تأسف‌بار اخیر غزه گفت: با جهاد تبیین شرایط موجود ظلم در حق کودکان و زنان و حمله غیرانسانی به بیمارستان غزه به تصویر کشیده شد که از عوامل تضعیف جایگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی بود.

سیدمحمد کاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد، امروز، 28 مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: پیامبر اکرم(ص) از جایگاه تربیتی و اخلاقی سه نسخه اصلی بیان می‌فرمایند، اینکه مضرات گناهان را برای فرزندان خود بیان کنیم، همچنان که مضرات مشکلات دنیایی را برای آن‌ها بیان می‌کنیم. همچنین خود نیز به آنچه بیان می‌کنیم، عمل کنیم. فرزندانمان را آن‌گونه که هستیم تربیت کنیم نه آن‌گونه که می‌خواهیم باشیم چون فرزندان ما تابع اعمال ما هستند و از دیگر سو محیط خانه را نیز محیط ذکر خداوند قرار دهیم.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: اینکه جنگ غزه از کجا شروع شد، سؤال ذهنی برخی است و لذا این مسئله دو ریشه بسیار مهم دارد، یکی ظلم به مردم و دیگری هتاکی نسبت به مقدسات که رزمندگان مقاومت با تدبیر فراوان از دیوار حائل و سیم‌های خاردار چند لایه قرار دادند و سعی کردند با غافل‌گیری، آسیب کمتری وارد شود و از طریق تونل‌ها آمدند. اما این سؤال مطرح است که چرا رژیم صهیونیستی دست به کشتار بی‌گناهان می‌زند و چرا از ابتدای تشکیل این رژیم به هیچ یک از قوانین بین‌المللی احترام نمی‌گذارد و لذا جواب یک مورد است و آن اینکه افراد این رژیم غاصب خودشان را قوم برگزیده و برتر می‌دانند و هیچ بنی آدمی را به‌ غیر از خودشان آدم و بشر به حساب نمی‌آورند چه برسد به اینکه حقوق بشر برای آنها مطرح باشد.
 
مدرسی افزود: از دیگر سو لازم به توجه است که جهاد تبیین موضوعی بود که توانست در بُعد جنگ ادارکی و شناختی عصر حاضر و ماجرای تأسف‌بار اخیر غزه مؤثر واقع شود و رسانه‌های مردمی و مخابره کلام و بیان و تصاویر مردم حاضر در صحنه و شرایط موجود ظلم در حق کودکان و زنان و حمله غیرانسانی به بیمارستان را در قالب جهانی به تصویر کشید و این مهم یکی از عوامل تضعیف جایگاه اطلاعاتی رژیم کودک‌کش صهیونیستی بود و همگان به شکل گسترده شاهد این ظلم و رفتار غیر انسانی و ضدبشری بودند.
 
وی ادامه داد: از قدیم اصطلاحی به نام دارالسلام در فقه داریم و در حقیقت دارالسلام وظیفه همه ماست که از آن دفاع کنیم و امروز رژیم صهیونیستی به جهت جبران شکست اطلاعاتی، امنیتی و نظامی کودک‌کشی به اذیت و آزار زنان و سالمندان روی آورده است، آن‌ها غافل از اینکه با این اقدامات غیرانسانی چیزی جبران نخواهد شد بلکه همه دنیا می‌بینند که غرب به‌ویژه آمریکا با دادن سلاح‌های مخرب و آتش‌زا شریک در جرم هستند و امروز همه شاهد ابعاد مختلف این ماجرا از جمله به هم ریختگی روانی و آشفتگی سران صهیونیستی از اقدامات جبهه مقاومت هستند که این واکنش‌های غیر عقلانی و انسانی و ضد حقوق بشری را به همراه داشت و باید گفت کسانی که سال گذشته در رابطه با جریان خانمی که از دنیا رفت این همه خودشان را به دهن دریدگی و امثال این رفتارها و واکنش‌ها واداشتند چرا اکنون حرفی نمی‌زنند و سکوت کرده‌اند.
 
امام جمعه بخش مرکزی یزد با تشکر از تدبیر دولت برای ثبات برخی قیمت‌ها گفت: اما گرانی‌ها همچنان بر زندگی مردم و معیشت خانوار فشار وارد می‌کند و امید است با تدبیر و برنامه‌ریزی مداوم هم جریان تولید تقویت و افزایش یابد و هم ارزانی و دسترسی برای عموم مردم حاصل شود تا زمینه افزایش قدرت خرید مردم نیز در سایه این اقدامات فراهم شود.
انتهای پیام
captcha