«طوفان الاقصی» مهاجرت معکوس را در سرزمین‌های اشغالی رقم زد
کد خبر: 4176712
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲
معاون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین:

«طوفان الاقصی» مهاجرت معکوس را در سرزمین‌های اشغالی رقم زد

حسین رویوران با بیان اینکه امروز مهاجرت معکوس در اراضی اشغالی اتفاق افتاده است،‌ گفت: پس از عملیات طوفان الاقصی افرادی که برای آرمش و رفاه بیشتر به اسرائیل مهاجرت می‌کردند از تصمیم خود منصرف شده‌اند و این‌ یک اتفاق خوب است.

حسن رویوران

حسین رویوران، معاونت سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، درباره جنایت جنگی رژیم صهیونیستی و بمباران بیمارستان المعمدانی، گفت: جنگ در دنیا و در نظام بین‌المللی قوانینی دارد و ممکن است که جنایاتی در جنگ رخ دهد ولی در دسته جنایت جنگی قرار نگیرد.

کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: برخی سلاح‌ها نباید در جنگ‌ها استفاده شوند ازجمله استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی، اتمی، فسفری، میکروبی و عصبی که خلاف قوانین بین‌المللی هستند ولی می‌بینیم که صهیونیست‌ها بدون توجه به این موضوع از انواع بمب‌ها از جمله بمب فسفری استفاده می‌کنند؛ طبق آیین‌نامه‌های بین‌المللی مناطق مسکونی، مدارس، بیمارستان‌ها، زنان و کودکان نباید اهداف حملات باشند و این در حالی است که علاوه بر اقدام به این جنایات، صهیونیست‌ به صورت علنی یک نسل‌کشی گسترده را در نوار غزه آغاز کرده است.


بیشتر بخوانید:


وی بیان کرد: دبیر کل سازمان عفو بین‌الملل اخیراً قطع کردن آب و برق و جلوگیری از ورود دارو به نوار غزه را محکوم کرده بود ولی در برابر این نسل‌کشی و جنایت سکوت کرده‌اند و بمباران مناطق مسکونی و کشتن زنان و کودکان را نادیده می‌گیرند و با وجود این همه جرم و تجاوز و جنایت دولت‌های اروپایی از جمله آلمان، فرانسه، انگلیس و نیز ایالات‌ متحده امریکا از اقدامات منزجرکننده صهیونیست‌ها دفاع می‌کنند و اقداماتی که این رژیم غاصب انجام داده را حق این رژیم دانسته‌اند.

اعتراض در مهد تمدن ممنوع است

رویوران اظهار کرد: دولت‌هایی که خود را مهد تمدن و آزادی بیان می‌دانند هرگونه اعتراض و تجمع در حمایت از فلسطین را ممنوع اعلام کرده‌اند و حتی این سختگیری‌ها در آلمان به حدی است که در صورت اقدام به اعتراض محکومیت و زندان تا سقف پنج سال اعمال می‌شود؛ از سوی دیگر دولت‌هایی نظیر آلمان‌ و انگلیس و آمریکا به صورت آشکار سلاح در اختیار رژیم کودک‌کش قرار می‌دهند همان‌طور که بمب دوتنی که در بیمارستان المعمدانی منفجر شد از سوی آمریکا به اسرائیل وارد شده بود.

معاونت سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین خاطرنشان کرد: علاوه بر سلاح آمریکایی تا نیروی انسانی هم وارد میدان کرده‌اند و این کاری است که در جنگ اوکراین نیز مرتکب آن شدند، حتی اگر به این موضوع اذعان نداشته باشند این دولت‌ها شرکای جنایات و خباثت‌های صهیونیست‌ها هستند.

وی با اشاره به موضوع شعارهای حقوق بشری غرب و پوچ و توخالی دانستن آن، بیان کرد: این اولین بار نیست که مجامع بین‌المللی در برابر جنایات جنگی سکوت کرده‌اند، در دوران جنگ بین ایران و عراق هم شاهد این موضوع بودیم که بیمارستان‌ها و مناطق مسکونی بمباران می‌شد و مجامع بین‌المللی علاوه بر سکوت در برابر این جنایات با انواع ابزارها از رژیم بعث عراق پشتیبانی می‌کردند.

تعویق در پروژه عادی‌سازی ارتباط با اسرائیل

رویوران در پاسخ به این سؤال که آیا تجمعات و اعتراضات افکار عمومی در سطح جهان تأثیری بر توقف جنایات رژیم صهیونیستی خواهد داشت؟ پاسخ داد: با توجه به حمایت سرسختانه مستکبران از اسرائیل و نیز این موضوع که اعتراض‌ها به جنایت از سوی غربی‌ها تنها به‌صورت لفظی است، بدیهی است که صهیونیست‌ دست از جنایت برنمی‌دارد ولی این حمایت‌ها می‌تواند موجب دلگرمی مردم مظلوم فلسطین و قوت قلب آن‌ها باشد؛ از سوی دیگر امروز مهاجرت معکوس در اراضی اشغالی اتفاق افتاده و افرادی که تصمیم به مهاجرت به اسرائیل را داشته‌اند از تصمیم خود منصرف شده‌اند، افرادی که برای آرمش و رفاه بیشتر به اسرائیل مهاجرت می‌کردند امروز از آن تصمیم منصرف شده‌اند و این‌ یک اتفاق خوب است.

کارشناس مسائل غرب آسیا در خصوص مناسبات دولت‌های عربی منطقه با اسرائیل خاطرنشان کرد: با این اتفاقات تا حد زیادی پروژه عادی‌سازی ارتباط دولت‌های منطقه با اسرائیل به تعویق خواهد افتاد چرا مردم نسبت به موضوع حساس هستند و تداوم همکاری با صهیونیست‌ها می‌تواند به ثبات داخلی آن‌ها آسیب بزند.

رویوران اظهار کرد: اینکه شهروندان اسرائیل را از دولت و نظامیان آن جدا بدانیم اشتباه است چراکه همه شهروندان اسرائیل بخشی از ارتش آن هستند و تمامی این جنایات تحت حمایت عموم آن‌ها انجام می‌شود، در ایام منتهی به انتخابات در اراضی اشغالی شاهد این هستیم که توحش نسبت به فلسطینیان بیشتر می‌شود چراکه این اقدام مورد خوشایند مردم است و آن‌ها احزابی را انتخاب می‌کنند که نسبت به مردم فلسطین شدید‌العمل‌تر باشند.

وی در پایان یادآور شد: تمامی مردم در این رژیم آموزش‌های نظامی می‌بینند و در این روزها می‌بینیم که مردم دوتابعیتی اسرائیل به آتش فراخوانده شدند و از سراسر دنیا برای مشارکت در این جنایت فراخوانده می‌شوند.

گفت‌وگو از فاطمه جهانبخش

انتهای پیام
captcha