اعتراض به جنایت‌های اسرائیل یک رویکرد انسانی است
کد خبر: 4176788
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
سعید بیژنی:

اعتراض به جنایت‌های اسرائیل یک رویکرد انسانی است

یک قاری بین‌المللی قرآن گفت: انعکاس اخبار در رسانه‌های مختلف در چند روز اخیر نشان می‌دهد که اعتراض به جنایت‌های اسرائیل نسبت به فلسطین یک رویکرد انسانی است که کسی نمی‌تواند از آن کوتاه آید.

سعید بیژنی، قاری، پیشکسوت قرآنیسعید بیژنی، قاری و پیشکسوت قرآنی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، درخصوص شرایط غزه و واکنش‌های مسلمانان در پی حادثه حملات اسرائیل به فلسطین، اظهار کرد: در آیه 219 سوره «بقره» آمده است: «... أَلَا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَرِيبٌ ...؛ همانا یاری خدا نزدیک است». این پیروزی اتفاق می‌افتد و آیات فراوانی در قرآن راجع به دفاع و مقاومت در برابر هجمه دشمنان نیز آمده است.

وی با اشاره به شأن نزول و مصادیق این چنین آیاتی در قرآن، ادامه داد: اگر مسلمانی مورد هجوم واقع شود، سکوت جایز نیست. همچنین احادیث و روایات بسیاری به این موضوع اشاره دارد، همچون سخن پیامبر(ص) که می‌فرماید: «هرکس فریاد دادخواهی مظلومی را که از مسلمانان یاری می‌طلبد بشنود، اما به یاری آن مظلوم برنخیزد، مسلمان نیست»، گواه بر این است که ذات انسانی در مقابل ظلم و تجاوز سکوت نکند و به دنبال حق و حقیقت باشد.

قاری و پیشکسوت قرآنی بیان کرد: خارج از دایره مسلمانی و اسلام در اکثر کشورها حتی در آمریکا و اروپا مردم به این جنایت معترض هستند. شکی در این موضوع نیست که اینگونه ددمنشی و وحشی‌گری محکوم است. البته برخی مجامع به سبب نقش، توان و ظرفیتی که دارند، می‌توانند در این حوزه به جهت مالی، اقتصادی، حتی نظامی و... اثرگذار باشند و برخی دیگر حمایت‌های معنوی خود را نسبت به فلسطین ابراز می‌دارند.

بیژنی با اشاره به اینکه حمایت از فلسطین به گروه و جامعه خاصی در کشور محدود نمی‌شود، افزود: مدیران و مسئولان کشوری همچنان که تاکنون نگاه خاصی به این موضوع داشته‌اند، باید با رویکرد عملیاتی، به مخالفت و مقابله با هتک حرمت حرم شریف قدس و مسلمانان فلسطین دفاع کنند و به‌صورت شفاف‌تر و پویاتر به این موضوع وارد شوند، تا بتوان با وحدت این موضوع را پیش برد.  

وی گفت: فضای موجود شامل فعالیت‌های دانش‌آموزی، دانشجویی و...، همچنین انعکاس اخبار در رسانه‌های مختلف در چند روز اخیر نشان می‌دهد که این اعتراض یک رویکرد انسانی است که کسی نمی‌تواند از آن کوتاه آید. 

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Zakir.ali.asadi.Baltistani
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۷/۳۰ - ۱۵:۱۵
0
0
خیلی خوب استاد محترم
captcha