دولت‌های عربی مشروعیت خود را فدای همسویی با اسرائیل نمی‌کنند
کد خبر: 4176839
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۹
قدیری ابیانه:

دولت‌های عربی مشروعیت خود را فدای همسویی با اسرائیل نمی‌کنند

کارشناس عالی مدیریت استراتژیک با بیان اینکه هم‌اکنون تنفر عمومی از رژیم صهیونیستی در منطقه در جریان است،‌ گفت: دولت‌های عربی مشروعیت خود را فدای ادامه همکاری و عادی‌سازی روابط با اسرائیل نمی‌کنند.

محمدحسن قدیری ابیانه

محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس عالی مدیریت استراتژیک و سفیر پیشین کشورمان در استرالیا و مکزیک، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در غزه در حال انجام جنایت جنگی است، گفت: این موضوع که امروز زنان و کودکان در غزه با حملات صهیونیست‌ها جان می‌دهند و یا بیمارستان المعمدانی مورد حمله مستقیم نظامی قرار می‌گیرد طبق قوانین بین‌المللی یک موضوع محکوم‌ شده است ولی می‌بینیم که دولت‌های غربی و آمریکا در برابر این جرم مسلم سکوت کرده‌اند.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا ادامه داد: در برابر چشم جهان اسرائیلی‌ها در غره نسل‌کشی به راه انداخته‌اند و از سلاح‌های کشتارجمعی استفاده می‌کنند و از طرفی اگر هم اعتراضی به این رفتارها در سطح جهانی وجود داشته باشد حامیان این رژیم با استفاده از حق وتو آن را از بین می‌برند، امروز آمریکا حامی و پشتیبان رژیم صهیونیستی در تمام زمینه‌ها است و علاوه بر تأیید توحش آن‌ها انواع حمایت‌ها را برای ادامه این رفتار از اسرائیل به عمل می‌آورد.


بیشتر بخوانید:


وی خاطرنشان کرد: امروز آمریکا بمب یک و دو تنی به اسرائیل هدیه می‌کند تا جنایات خود را علیه مردم عادی و کودکان ادامه دهد، انواع رفتارهای ضد حقوق بشری را در پیش بگیرد و رفتاری را نشان دهند که تنها از استعمارگران قرن‌های گذشته برمی‌آید.

سکوت مدعیان دموکراسی برابر جنایت بشری

قدیری‌ ابیانه تصریح کرد: امروز دولت‌هایی در برابر نقض صریح حقوق بشر سکوت کرده‌اند و یا از این توحش دفاع می‌کنند که سال گذشته برای مرگ یک نفر در ایران که آن‌هم مرگ طبیعی بود فریاد بشردوستانه سر داده بودند و معتقد بودند حکومت ایران حقوق بشر را نقض کرده است، این تناقضات در رفتار امروز بیشتر خشم عمومی را به همراه داشته است.

وی افزود: در حالی‌که بزرگ‌ترین جنایات بشری در غزه در حال رخ دادن است و ازجمله آن باید به بمباران بیمارستان اشاره کرد، سازمان‌های بین‌المللی هیچ‌گونه موضعی در برابر آن نگرفته‌اند و یا اگر موضعی هم بوده است صرفاً برای حفظ آبرو بوده و به‌طور مستقیم روی این جنگ و اقدامات رژیم صهیونیستی اثری نداشته است. کشورهایی مانند آلمان و فرانسه هرگونه اعتراض و اقدامی علیه اسرائیل را ممنوع اعلام کرده‌اند و هنوز هم ادعای دموکراسی و آزادی بیان دارند.

این فعال سیاسی با بیان این موضوع که امروز چشم جهانیان به واقعیت استکباری اسرائیل گشوده شده اظهار کرد: اعتراضات عمومی آویزه گوش رژیم اشغالگر قدس نمی‌شود ولی با این روند امروز آن‌ها متوجه این مسئله هستند که هم‌اکنون جنگ بر روی باقی ماندن و نماندن آن‌ها است، آن‌ها تلاش می‌کنند اشغال خود را در سرزمین‌هایی که به آنان تعلق ندارد ادامه دهند و در این زمینه جز زیان جنگ و زور هیچ‌چیز دیگری نمی‌فهمند.

تنفر از صهیونیست فراگیر شده است

قدیری ابیانه ادامه داد: دولت اسرائیل با انواع تبلیغات طی این ۷۵ سال تلاش کرده که یهودیان از سراسر جهان را به سرزمین‌های اشغالی جذب کند و دائماً به رفاه، پیشرفت، امنیت و ثروت در این سرزمین‌ها تأکید کرده ولی امروز همه این تبلیغات از بین رفته و اخبار حاکی از این موضوع است که شهرک‌نشین‌ها تلاش می‌کنند از این خاک خارج شوند و یک مهاجرت معکوس اتفاق افتاده است، فرودگاه‌های رژیم اشغالگر قدس مملو از جمعیت است و بیش از ۳۷۰۰ نفر نیز از طریق آب‌های ترکیه تلاش کرده‌اند که از اسرائیل خارج شوند.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا به موضوع ارتباط دول عربی منطقه با اسرائیل اشاره کرد و گفت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند اسرائیلی‌ها متحمل یک شکست غیرقابل‌جبران شده‌اند و روند از بین رفتنشان نیز تسریع شده است. روند عادی‌سازی روابط با اسرائیل در منطقه متوقف‌ شده است و فعلاً تا مدتی این پروژه مسکوت خواهد ماند چراکه تنفر از رژیم صهیونیستی فراگیر شده و مردم دولت‌هایی که می‌خواهند با این رژیم همسو شوند را برنمی‌تابند و هیچ دولتی هم نمی‌خواهد در این موضوع مشروعیت خود را بین مردمش از دست بدهد.

قدیری‌ ابیانه در پایان خاطرنشان کرد: عملیات طوفان ‌الاقصی را باید یک شکست کامل برای صهیونیست‌ها به‌حساب آورد چراکه ثابت کرد آن‌طور که اسرائیل در این مدت به دنیا دیکته کرده، ارتشی شکست‌ناپذیر ندارد و بسیاری از ادعاها نظیر گنبد آهنین آسیب پذیر، ناکارآمد و یک اقدام تبلیغاتی و از بین رفتنی است.

گفت‌وگو از فاطمه جهانبخش

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Russian Federation
|
۱۴۰۲/۰۷/۳۰ - ۱۲:۱۸
0
0
به امید سرنگونی تمام ظالمان
captcha