فلسطین آیه‌ای از قرآن که پاک نخواهد شد/ کوچ از غزه هرگز
کد خبر: 4176991
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸
عالم فلسطینی در گفت‌وگو با ایکنا:

فلسطین آیه‌ای از قرآن که پاک نخواهد شد/ کوچ از غزه هرگز

شیخ سلمان السعودی با تأکید بر اینکه ملت فلسطین به مقاومت خود و نه حمایت عرب‌های سازشگر برای مقابله با رژیم صهیونیستی اتکا دارد، گفت: فلسطین آیه‌ای از قرآن است که هرگز محو نخواهد شد.

سلمان(ابوطارق) السعودی، رئیس انجمن مبلغان فلسطینی

سلمان(ابوطارق) السعودی، رئیس انجمن مبلغان فلسطینی در گفت‌وگو با ایکنا عوامل پیروزی نهایی مقاومت در درگیری‌های جاری را برشمرد و تأکید کرد که مردم در شرایط کمبود آب و غذا و زیر بمباران غزه هم به سرزمین خود چنگ زده و به کوچ اجباری  تن نخواهند داد.

السعودی درباره تلاش رژیم صهیونیستی برای آواره کردن تعداد بیشتری از ملت فلسطین از شمال نوار غزه به منظور فراهم کردن زمینه کوچ اجباری آنها به کشورهای همسایه گفت: آواره کردن ملت فلسطین و بخصوص اهالی شریف غزه از جمله بندهای مورد توافق در معامله قرن بود و هنگامی که تلاش توطئه‌گران صهیونیستی ـ آمریکایی در ایجاد یک راه حل سیاسی یا دیپلماتیک برای تحقق آن ناکام ماند برنامه حمله زمینی، هوایی و دریایی علیه غزه طرح‌ریزی شد.

وی با اشاره به اینکه همه تحولات جاری در غزه از پیش توسط رژیم صهیونیستی برنامه‌ریزی شده بود، گفت: اسرائیل از خیلی پیش‌تر برای بمباران زیرساخت‌ها، مراکز دفاع مدنی، مراکز امداد، بیمارستان‌ها و پناهگاه‌های مردم در مدارس و مساجد و حتی مراکز آنروا و در نتیجه وادار کردن مردم غزه به کوچ از سرزمین‌های اشغالی نقشه کشیده بود.

این شخصیت فلسطینی افزود: اما مقاومت مثل همیشه هوشیار بوده و در عملیات طوفان الاقصی با یورش به عمق سرزمین‌های اشغالی، شهرک‌های صهیونیست‌نشین را به کابوس اشغالگران تبدیل کرد.

بازگشایی رفح و فریبکاری دشمن

وی بازگشایی رفح و ورود تنها 20  کامیون کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را تنها فریبکاری از سوی دشمن برای بزک کردن چهره خود در برابر جامعه جهانی دانست و گفت: ممانعت از ورود غذا، دارو، سوخت و کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه به مثابه جنایت جنگی و مغایر با قوانین بین‌المللی و معاهده ژنو است.

السعودی در عین حال گفت: یقین داریم که غزه با حمایت خداوند متعال در برابر دشمن تسلیم نمی‌شود و روزی را هم فقط خدا می‌رساند. اوست که هیچ کدام از بندگانش را از نعمتش محروم نمی‌کند، مگر اجلش فرا رسیده باشد؛ اما در هر حال ممانعت از وقوع یک فاجعه انسانی و اخلاقی از سوی رژیم تروریستی اسرائیل مستلزم اقدام جدی و کارساز کشورهای عربی و اسلامی است تا با قدرت خود این باند تروریست صهیونیست را به چالش بکشند و گذرگاه‌ها را باز کنند.

این مسئول فلسطینی درباره اینکه چرا کشورهای عربی برای تحریم رژیم صهیونیستی اقدامی نمی‌کنند، گفت: متأسفانه این وضعیت مربوط به حالا نیست، زیرا چطور ممکن است کشورهایی که با رژیم صهیونیستی ائتلاف کرده‌اند بر آن فشار آورند و آن را تحریم کنند.

بر جنازه حکام عرب نماز غائب خوانده‌ایم

وی افزود: بیشتر کشورهای عربی ـ البته ما از دولت‌ها و نه ملت‌ها سخن می‌گوییم ـ عضو فراماسونری بین‌المللی هستند و جهت اطلاع شما اعضای درجه آخر (برده و خدمتکار) هستند و این را از طریق عادی‌سازی، صلح و هماهنگی امنیتی و توافق با رژیم اشغالگر صهیونیستی، به رسمیت شناختن حقوق یهودیان در فلسطین، بیت‌المقدس و مسجد الاقصی و فراهم کردن حمایت‌های امنیتی، مادی و لجستیکی برای اشغالگران اعلام کردند.

السعودی افزود: رژیم صهیونیستی در غزه نسل‌کشی به راه انداخته بیش از چهار و 500 نفر را شهید و ده‌ها هزار نفر را زخمی کرده است، افزون بر هزاران مفقودی که هنوز زیر آوار هستند. غزه ویران شده و رژیم صهیونیستی بسیاری از مناطق غیرنظامی و تأسیسات حیاتی را ویران کرده و در این شرایط از دولت‌های عربی چیزی جز محکوم کردن و درخواست‌های پوچ برای ایجاد آتش‌بس نمی‌شنویم از همین رو باید گفت ما دیر زمانی است بر جنازه حکام عرب نماز غائب خوانده‌ایم.

مردم غزه کوچ نخواهند کرد

السعودی در خصوص پیش‌بینی‌ها از آینده جنگ نیز گفت: جنگ به امر الهی متوقف خواهد شد و اشغالگران و حامیانشان به ناامیدی، شرمسازی و ذلت کشیده می‌شوند و مقاومت به اذن پروردگار پیروز خواهد شد و مردم غزه هم تسلیم مهاجرت نمی‌شوند و قضیه آوارگی سال 1948 فلسطینیان تکرار نخواهد شد.

وی افزود: ما در خاک خود می‌میریم و خاک آن را در آغوش می‌کشیم؛ اما هرگز زیر بار ذلت آوارگی و مهاجرت در اردوگاه‌های حقارت و پستی نمی‌رویم.

سلمان(ابوطارق) السعودی، رئیس انجمن مبلغان فلسطینی

مقاومت در اوج قدرت است

وی درباره اینکه آیا رژیم صهیونیستی با حملات کور خود توانسته دستاوردهای مقاومت در عملیات طوفان الاقصی را نابود کند، گفت: در پاسخ به این سؤال ما از همه می‌خواهیم صحنه‌هایی را که شبکه‌های ماهواره‌ای نشان می‌دهند مشاهده کنند با وجود همه ویرانی‌های کور و هدف‌مند رژیم صهیونیستی از میانه دور و غبار حملات هوایی رژیم صهیونیستی موشک‌های مقاومت بیرون می‌آیند و شهرک‌ها و شهرهای صهیونیست‌نشین را از مرزهای غزه تا حیفا و قدس اشغالی در هم می‌کوبند.

السعودی گفت: هنوز چهره‌ها و رهبران و مردان مقاومت در داخل سرزمین‌های اشغالی ما با تمام اقتدار در حال مقاومت هستند و هرازگاهی، رزمندگان مقاومت در داخل همین سرزمین با سهولت کامل تعویض می‌شوند و این نشان از ناتوانی اشغالگران در از بین بردن توانایی‌های مقاومت است.

فلسطین آیه‌ای از قرآن است که پاک نمی‌شود

وی درباره حملات رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌ها، مساجد و دانشگاه‌ها گفت: این جنایات صهیونیست‌ها و کشتار غیرانسانی پیامی از سوی رژیم اشغالگر و کشورهای حامی آن به فلسطینیان است تا بگوید که در غزه هیچ جا امن نیست و ما همه ظرفیت‌های حیات در آنجا را نابود کردیم، آب و برق و مخابرات و هر کدام از ملزومات حداقلی زندگی را به روی شما قطع کردیم و حتی در بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها، مدارس و مساجد امنیت ندارید و از همین رو راهی جز کوچ به جنوب نوار غزه و به سمت صحرای سینا در کشور مصر ندارید. این نقشه رژیم صهیونیستی و حامیان بین‌المللی آن است تا از طریق آن به مسئله فلسطین و مناقشه اعراب و اسرائیل پایان دهند؛ اما به اذن خداوند این امر هرگز رخ نخواهد داد، زیرا آنها  غافلند که فلسطین آیه‌ای از کتاب خدای متعال است و این آیه هرگز پاک نمی‌شود.

گفت‌وگو: الهام مؤذنی

انتهای پیام
captcha