مشکلات شهری با محوریت مساجد رفع شود
کد خبر: 4177087
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹

مشکلات شهری با محوریت مساجد رفع شود

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز گفت: اگر در مسائل فرهنگی به دنبال خروجی هستیم، باید اقداماتی در راستای فرهنگ و رفع مشکلات شهر با محوریت مساجد و مراکز آموزشی صورت گیرد.

محمدرضا هاجری، عضو شورای اسلامی شهر شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، محمدرضا هاجری، رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل‌ بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز امروز، 30 مهرماه در نشست هم‌اندیشی مدیریت شهری شیراز و مدیر حوزه علمیه فارس با ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی ارائه‌شده توسط کمیته مسجد و محله محوری گفت: شورای ششم در حوزه محلات و مسجد محوری، طلاب و روحانیت، محرومیت‌زدایی و فضای فرهنگی برتر از شوراهای دوره‌ها و شهرهای دیگر است.

وی اظهار کرد: اگر در مسائل فرهنگی به دنبال خروجی هستیم، باید اقداماتی در راستای فرهنگ و رفع مشکلات شهر با محوریت مساجد و مراکز آموزشی صورت گیرد و ما در این زمینه مطالبه‌گر هستیم.

مهدی طاهری، عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این نشست تصریح کرد: ساختارهایی وجود دارد که گاهی اگر ما آن‌ها را نشناسیم و در جای خود نتوانیم از آن بهره‌برداری کنیم سبب می‌شود بخشی از کارها پیش نرود یا با کندی مواجه شود.

وی افزود: وقتی از شورا و شهرداری بحث می‌شود، دستگاه اجرایی و کسی که در میدان کلیه اختیارات قانونی است و فضای عملیات در اختیار ایشان است، شهردار است و طبیعتاً جایی که شهردار احساس کند فضای مقررات و قوانین اجازه این کار را به او نمی‌دهد، موضوعات را به شورا ارجاع داده و از شورا کمک می‌خواهد تا مصوبات را به‌پیش ببرد.

طاهری اظهار کرد: شاید در نگاه اول مقام شورا به‌عنوان خدمت‌گزار مردم به دلیل جایگاه رفیعی که ازلحاظ قانونی دارد این تلقی را ایجاد کند که اختیار تمام‌کارها و فعالیت‌ها در اختیار شوراست درحالی‌که اختیار تام و کامل به‌عنوان نهاد اجرایی در اختیار شهردار است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با تأکید بر استفاده از ظرفیت حوزه علمیه گفت: در حوزه علمیه پتانسیل‌هایی وجود دارد که در ابتدای دوره ششم برای هر گروه اساتیدی که نسبت به آن موضوع تخصصی داشتند حضور پیدا می‌کردند و مسائل را از نگاه حوزه و نگاه فرهنگ اسلامی بررسی می‌کردند و به‌عنوان مشاور حضور داشتند.

وی استفاده از این اساتید در فرهنگسراها را به‌عنوان یک غنا و ذخیره فرهنگی بزرگ دانست و تصریح کرد: حوزه‌های علمیه به‌عنوان یکی از ارکان توسعه فرهنگی هستند و از پتانسیل‌های حوزه علمیه می‌توان در راستای پیشرفت مدیریت شهری نیز استفاده کرد.

انتهای پیام
captcha