عرضه ساندویچ‌های مک‌دونالد آمریکا با پرچم اسرائیل + فیلم
کد خبر: 4177125
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲

عرضه ساندویچ‌های مک‌دونالد آمریکا با پرچم اسرائیل + فیلم

انتشار ویدئویی از یک شعبه مک دونالد در آمریکا که با عرضه ساندویچ‌ در پوشش کاغذی شبیه به پرچم رژیم صهیونیستی اقدام به حمایت از این رژیم کودک‌کش کرده، باعث برانگیختن بحث‌هایی درباره سیاست‌های این شرکت شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، انتشار ویدئویی مربوط به یکی از شعب رستوران‌های زنجیره‌ای مک دونالد در آمریکا، بحث‌برانگیز شد. 

در این ویدئو یک جوان مسلمان یکی از ساندویچ‌های این شرکت را نشان می‌دهد که بر روی آن طرحی یادآور پرچم اسرائیل دیده می‌شود. وی با ابراز ناراحتی از این اقدام، خواستار دور ریختن این ساندویچ‌ها شد. 

 

 

پس از تجاوز اسرائیل به غزه، شرکت‌های مک‌دونالدز در فلسطین اشغالی و سایر نقاط خاورمیانه سعی کردند نظرات خود را درباره این بحران منتشر و مواضع سیاسی خود را برای مشتریان روشن کنند. 
 
در آخر هفته گذشته، یکی از شعبه‌های مک‌دونالدز اسرائیل در اینستاگرام از نیروهای اشغالگر اسرائیلی حمایت و اعلام کرد که وعده‌های غذایی رایگان را در اختیار سربازان ارتش این رژیم قرار می‌دهد.
 
شعب مک دونالد در سراسر خاورمیانه به سرعت به این موضوع واکنش نشان دادند.
روزنامه الاخبار لبنان عکس‌هایی را در شبکه X منتشر کرد که نشان می‌داد ارتش لبنان در خیابانی نزدیک به شعب مک دونالدز، استارباکس و کی اف سی مستقر شده‌اند تا مانع از هرگونه حمله احتمالی به این رستوران‌ها شوند.
 
شعبه‌های مک دونالدز در سراسر خاورمیانه سپس با انتشار پیام‌هایی بر استقلال خود از شعبه مک دونالدز در اسرائیل تأکید کردند. مک‌دونالدز مالزی بیانیه‌ای منتشر و در آن تصریح کرد که مک‌دونالدز اسرائیل «یک شعبه مستقل بوده و ارزش‌ها یا رویه‌های مک‌دونالد مالزی را منعکس نمی‌کند».
 
مکدونالدز مالزی تأکید کرد که این شعبه یک شرکت کاملاً مسلمان است که قصد دارد برای کمک به غزه هزینه کند. شعب مکدونالدز در اردن، امارات متحده عربی، عمان، قطر، عربستان سعودی، ترکیه، کویت و بحرین همگی توضیحات مشابهی را بیان کردند.

هفته گذشته نیز شماری از جوانان ترکیه پس از حمله و آتش زدن سفارت رژیم صهیونیستی در این کشور، تعدادی از فروشگاه‌های مک‌دونالد را تخریب کردند. این شرکت پیش‌تر از کمک‌های خود به رژیم صهیونیستی خبر داده بود.

انتهای پیام
captcha