از حمله به پایگاه هوایی صهیونیست‌ها تا بازگشت اهالی غزه به خانه‌های خود
کد خبر: 4177158
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۳
با تحولات فلسطین؛

از حمله به پایگاه هوایی صهیونیست‌ها تا بازگشت اهالی غزه به خانه‌های خود

گردان‌های مقاومت عزالدین قسام در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به غزه، یک پایگاه هوایی این رژیم در بئر السبع را هدف قرار دادند.

به گزارش ایکنا به نقل از رسانه‌های فلسطین، مقاومت فلسطین در تازه‌ترین حملات راکتی خود به سرزمین‌های اشغالی، شهر اشغالی «بئر السبع» را هدف قرار داد.

در این حمله، پایگاه هوایی حتسریم در بئر السبع هدف قرار گرفت.

منابع خبری همچنین اعلام کردند که آژیرهای خطر در شهرک‌های غلاف غزه، بئر السبع و شهر «اوفاکیم» در جنوب فلسطین اشغالی به صدا درآمده است.

تأکید صنعا بر جهاد در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در سخنانی درباره تحولات فلسطین اشغالی، بازگرداندن یهودیان به اروپا و آمریکا را راه نهایی حل و فصل مسئله فلسطین ارزیابی و بر جهاد برای آزادسازی فلسطین تأکید کرد.

مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن در این باره اظهار کرد: نسل‌کشی در غزه، بیانگر یهودیتی است که خداوند متعال در قرآن کریم درباره آن به ما اطلاع داده است.

المشاط تأکید کرد: تنها چیزی که یهودیان را از جنایات و جاه طلبی باز می‌دارد، جهاد در راه خدا برای آزادسازی فلسطین و اماکن مقدس است.

وی افزود: ما از رسانه‌ها و وزارتخانه‌های آموزش و پرورش در کشورهای عربی و اسلامی می‌خواهیم تا وضعیت نارضایتی و دشمنی با آمریکا و (رژیم) اسرائیل را تحکیم کنند.

المشاط ادامه داد: ما از امت عربی و اسلامی می‌خواهیم که کالاهای آمریکایی ـ صهیونیستی را تحریم کنند؛ چراکه این کالاها سلاح‌هایی هستند که تأثیر مؤثری بر دشمنان دارند و در دسترس همگان هستند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن همچنین خاطرنشان کرد: راه حل این نیست که ملت فلسطین را از سرزمین‌شان آواره کنیم، بلکه راه حل این است که یهودیان را به جایی که از آنجه آمده‌اند، یعنی به اروپا و آن سوی اقیانوس اطلس (قاره آمریکا) بازگردانیم.

بازگشت گروهی از اهالی شمال غزه به خانه‌های خود

دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه، یکشنبه شب اعلام کرد: ده‌ها هزار نفر از ساکنان شمال غزه که طی روزهای گذشته به مناطق جنوبی پناه برده بودند، به منازل خود در شمال این باریکه بازگشتند.

بر اساس گزارش دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه، شمار شهدای فلسطینی در حملات صهیونیست‌ها به غزه به چهار هزار و ۶۵۱ نفر رسیده و شمار زخمی‌های این حملات نیز ۱۴ هزار و ۲۵۴ نفر است.

این گزارش می‌افزاید: ۱۶۵ هزار واحد مسکونی در این حملات آسیب دیدند و به ۵۰ درصد از واحدهای مسکونی غزه در بمباران‌ها خسارت وارد شده است.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس همچنین اعلام کرده که ۲۰ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه وارد غزه شده و این در حالی است که پیش از حملات رژیم صهیونیستی روزانه ۵۰۰ کامیون وارد غزه می‌شد.

انتهای پیام
captcha