تظاهرات مردم فرانسه در حمایت از فلسطین/ همبستگی مردم آمریکا با غزه + فیلم
کد خبر: 4177188
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
برای اولین بار

تظاهرات مردم فرانسه در حمایت از فلسطین/ همبستگی مردم آمریکا با غزه + فیلم

هزاران فرانسوی در حمایت از مردم مظلوم غزه در پاریس دست به تظاهرات زدند. همچنین در لس‌آنجلس و واشنگتن آمریکا نیز تظاهرات مشابهی در حمایت از حقوق مردم فلسطین برگزار شد.

 

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، هزاران تظاهرات‌کننده روز گذشته (یکشنبه) در اولین تظاهرات در حمایت از مردم فلسطین از زمان آغاز حملات اسرائیل به غزه در پاریس، پایتخت فرانسه دست به تظاهرات زدند.

تظاهرات‌کنندگان در خیابان‌های پاریس حملات ارتش اسرائیل به نوار غزه را محکوم و از فلسطینیان  حمایت کردند.


آنها با برافراشتن بنرهایی ضمن سردادن شعارهای متعدد در حمایت از مقاومت فلسطین، حمایت از مردم فلسطین و نفی تجاوزات گسترده رژیم اشغالگر اسرائیل در حالی که پرچم فلسطین را به اهتزاز درمی‌آوردند شعار می‌دادند: «غزه، پاریس با شماست.»

بر اساس آمار پلیس، حدود 15000 نفر در میدان جمهوری برای اعلام همبستگی با فلسطینی‌ها حضور داشتند.  مقامات فرانسه روز پنجشنبه پس از آن که دادگاه اداری در پاریس تصمیم پلیس را درباره ممنوعیت تظاهرات طرفداران فلسطین را به صورت موردی لغو کرد مجوز این تظاهرات را صادر کردند. در چند روز گذشته، مقامات اجازه اعتراضات دیگری را در تعدادی از شهرهای مختلف در سراسر فرانسه دادند.


لازم به ذکر است که کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه روز شنبه در جریان اجلاس صلح به میزبانی قاهره گفت: اسرائیل بر اساس قوانین بین‌المللی حق دفاع از خود را دارد و ایجاد کریدور بشردوستانه به غزه ضروری است و می‌تواند منجر به آتش‌بس شود. 

همچنین هزاران آمریکایی روز گذشته در شهرهای لس‌آنجلس و واشنگتن در حمایت از مردم مظلوم غزه دست به تظاهرات زدند.

 
انتهای پیام
captcha