اعلام آمادگی هزار امدادگر همدانی برای اعزام به غزه
کد خبر: 4177206
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۳

اعلام آمادگی هزار امدادگر همدانی برای اعزام به غزه

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: با توجه به فراخوان اعزام تیم‌های درمانی به نوار غزه، هزار امدادگر همدانی برای این امر اعلام آمادگی کرده‌اند.

حمایت امدادگران از غزهعلی سنجربیگی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: فراخوانی برای اعزام تیم‌های درمانی به نوار غزه منتشر کرده بودیم که براساس این فراخوان یک تیم ۱۵ نفره شامل پزشک بیهوشی، طب اورژانس و پزشک ارتوپدی اعلام آمادگی کردند، علاوه بر این هزار امدادگر همدانی نیز تمایل دارند در صورت باز شدن مسیر کمک به غزه به یاری مسلمانان غزه بشتابند.

وی از اعلام آمادگی جمعیت هلال احمر استان همدان مبنی بر ایجاد بیمارستان سریع الاستقرار در غزه خبر داد و گفت: این ارگان آمادگی لازم را در حوزه تجهیزات بیمارستانی دارد که در صورت لزوم سریعاً بیمارستان صحرایی را در نوار غزه مستقر کند. تاکنون ۱۲ هزار نفر امدادگر و کادر درمان از سراسر کشور برای اعزام به غزه اعلام آمادگی کرده‌اند که سهم استان همدان در این زمینه هزار نفر است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: پویش کمک‌رسانی به مردم غزه نیز شکل گرفته که از طریق شماره حساب ۹۹۹۹۹ و با شماره گیری کد دستوری *۱۱۲*۵# امکان پذیر است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری تجمع اعتراضی امدادگران و کادر درمان هلال احمر استان همدان در روز گذشته، گفت: کشتار امدادگر، درمانگر و حتی راننده خودروی امدادی بر اساس قوانین بین‌المللی ممنوع است اما رژیم منحوس صهیونیستی این قواعد را رعایت نکرده است.

انتهای پیام
captcha