از نابودی نظام سلامت در غزه تا ادامه درگیری حزب الله و رژیم صهیونیستی/ آمار شهدا بیش از 4700 نفر
کد خبر: 4177237
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
در هفدهمین روز طوفان الاقصی

از نابودی نظام سلامت در غزه تا ادامه درگیری حزب الله و رژیم صهیونیستی/ آمار شهدا بیش از 4700 نفر

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد با نابودی شدید زیرساخت‌های بیمارستانی و مراکز درمانی و کمبود شدید سوخت و تجهیزات، جان صدها مجروح در خطر است. از سوی دیگر در شبانه‌روز گذشته درگیری میان حزب الله و ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان ادامه یافت.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، شب گذشته در نوار غزه با صدای انفجارهای مهیب همراه بود و بسیاری از منازل مسکونی و تأسیسات غیرنظامی هدف بمباران رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

 تنها در روز گذشته صهیونیست‌ها بیش از 400 فلسطینی را کشتند که بیشتر آنها زن و کودک بودند.

منابع پزشکی اعلام کردند هواپیمای اشغالگر حداقل 25 قتل عام را در طول روز یکشنبه انجام داده و مستقیماً خانه‌ها را بدون هشدار به ساکنان هدف قرار داد.

سحرگاه روز دوشنبه، جنگنده‌های اشغالگر به همراه توپخانه‌ این رژیم مستقر در مناطق نزدیک دیوار شرقی که نوار غزه را از سرزمین‌های اشغالی جدا می‌کند، آنچه را «حلقه آتش» می‌نامند، به‌ویژه در منطقه شمال شرق باریکه غزه هدف بمباران شدید قرار دادند. چندین موشک و گلوله به طور همزمان مستقیماً به زیرساخت‌ها، منازل و عبادتگاه شلیک شد.

به گفته وزارت بهداشت غزه، بمباران‌ها محله‌های مسکونی را به طور کامل ویران و از نقشه نوار غزه محو کرده است. در حالی که تیم‌های پزشکی و دفاع مدنی صدها شهید و مجروح را ثبت کرده‌اند، همچنان برای پیدا کردن صدها شهروند اعم از شهید و مجروح که هنوز در زیر آوار خانه‌های ویران شده باقی مانده‌اند با کمبود تجهیزات روبرو هستند.

فروپاشی نظام سلامت در غزه


وزارت بهداشت غزه با اشاره به اینکه وضعیت پزشکی در این منطقه در بدترین وضعیت خود قرار دارد و از نابودی زیرساخت‌ها رنج می‌برد اعلام کرد حملات اسرائیل عمداً محله‌های مسکونی در نوار غزه را هدف قرار می‌هد که منجر به افزایش تعداد زیاد قربانیان می شود. بیمارستان‌ها دیگر نمی‌تواند مجروحان را در خود جای دهد و سردخانه‌ها برای اجساد جا ندارد.

این وزارتخانه افزود که بیمارستان‌ها از کمبود سوخت رنج می‌برند و بسیاری از بیماران به دلیل کمبود امکانات با خطر مرگ روبرو هستند.

آنچه بر بار بیمارستان‌ها می‌افزاید، حضور صدها خانواده است که به بیمارستان‌ها پناه آورده اند تا پناهگاهی امن برای خود و فرزندانشان باشد.

روز یکشنبه، حملات صهیونیست‌ها به جبالیا و بیت لاهیه در شمال، محله الوسطاء و الریمال، اردوگاه الشاطی در غرب و خان ​​یونس و رفح در جنوب متمرکز شد. تعداد شهدای نوار غزه از آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی در 7 اکتبر تاکنون به 4700 نفر رسیده است.

وزارت بهداشت فلسطین صبح امروز دوشنبه(1 آبان) در تازه‌ترین آمار خود اعلام کرد که شمار شهدای غزه در 16 روز حملات رژیم صهیونیستی به 4 هزار و 741 نفر افزایش یافته است که در میان شهدا 1 هزار و 873 کودک و 1 هزار و 23 زن وجود دارد. این وزارت شمار زخمی‌ها را بیش از 14 هزار نفر اعلام کرده است.


هدف قرار دادن بیمارستان‌ها


رسانه‌های فلسطینی بامداد دوشنبه گزارش دادند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مناطقی را در نزدیکی ۳ بیمارستان در نوار غزه بمباران کردند که خسارت‌هایی به آنها وارد شد.

این بمباران‌ها، خانه‌ها و اهداف غیرنظامی در مجاورت مجتمع پزشکی الشفا، در مرکز شهر غزه، اطراف بیمارستان القدس در غرب غزه و اطراف بیمارستان اندونزی در شمال نوار غزه را هدف قرار داد.

مدیر بیمارستان اندونزی به الجزیره گفت: بمباران اسرائیل خسارات و جراحات جدی به مردم وارد کرد.

ادامه درگیری حزب الله واسرائیل در جنوب لبنان

بر اساس آنچه روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت گزارش داد، یکشنبه شب، هواپیماهای جنگی اسرائیل به مرزهای جنوب لبنان حمله کردند این روزنامه نوشت: هواپیماهای جنگی اسرائیل به مناطقی در مجاورت روستای ایترون در جنوب لبنان حمله کردند.

به گزارش یدیعوت آحارونوت، ارتش اشغالگر به اهداف نظامی متعلق به حزب الله لبنان از جمله یک مجتمع نظامی و یک نقطه دیده‌بانی مورد استفاده حزب الله حمله کرد.

این روزنامه همچنین ادعا کرد یک فروند هواپیمای ارتش رژیم صهیونیستی به یک هسته عملیاتی در منطقه مرزی حمله کرد و سلاح‌های موجود آن را منهدم کرد.

مرز لبنان با فلسطین اشغالی بیش از دو هفته است که شاهد تبادل آتش‌ متناوب میان ارتش اشغالگر از یک سو و حزب‌الله و گروه‌های فلسطینی از سوی دیگر بوده که منجر به کشته و زخمی شدن تعدای از دو طرف شده است.

حزب‌الله پیش از این روز یکشنبه از شهادت 6 تن از اعضای خود در نبردهای جاری با رژیم اشغالگر در جنوب لبنان خبر داد و تعداد شهدای حزب الله از 7 اکتبر به 25 نفر رسیده است. 

انتهای پیام
captcha