عذرخواهی متا از کاربران حامی فلسطین
کد خبر: 4177285
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷

عذرخواهی متا از کاربران حامی فلسطین

شرکت متا به خاطر اشکال پیش آمده در حساب کاربران حامیان فلسطین عذرخواهی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از گاردین، با آغاز عملیات طوفان الاقصی، شبکه‌های اجتماعی به یکی از منابع اطلاع‌رسانی در مورد این عملیات و بازتاب رنج ملت فلسطین در بمباران بی‌وقفه غزه شده‌اند. با این حال برخی موارد سیاست‌های این شبکه‌های اجتماعی باعث شده که سایه‌ای از شک و تردید در مورد کاربرد این شبکه‌های اجتماعی در مواقع بحرانی مانند حوادث اخیر در غزه به وجود آید.

اخیرا برخی کاربران اعلام کرده‌اند به‌دلیل پست‌های حمایت از مردم فلسطین دچار محدودیت‌هایی در پست‌گذاری شده‌اند. این اتفاق زمانی می‌افتد که پلت‌فرم وارد عمل می‌شود تا پست‌های فرد در فید دیگران دیده نشود، به‌طور دقیق‌تر شدوبن (Shadow  ban) اینستاگرام به حالتی گفته می‌شود که به‌واسطه آن و مطابق با سیاست‌های از پیش تعیین‌شده، پلت‌فرم مانع رشد و افزایش بازدید صفحه می‌شود و نهایتاً پیج افرادی را که قوانین اینستاگرام را به‌نوعی نادیده گرفته یا نقص کرده‌اند، محدود یا در مواقعی مسدود می‌کند.

کاربران می‌گویند استوری‌های ۲۴ ساعته آن‌ها که اشاره به درگیری‌های غزه داشته با بازدید کمتری روبه‌رو شده است و حساب‌های کاربری‌شان به‌راحتی در بخش جست‌وجو یافت نمی‌شود.

در پاسخ به شکایت کاربران، شرکت فناوری متا مدعی شد بخش استوری‌های اینستاگرام دچار یک باگ شده است و این امر هیچ ارتباطی با موضوع موردنظر ندارد.

پیش از این مشکل دیگری در حسابهای کاربران حامی فلسطین در اینستاگرام باعث اعتراض آنها شد. این موضوع که اولین بار توسط 404media گزارش شد، کاربرانی را تحت تأثیر قرار داد که عبارت «فلسطینی» به زبان انگلیسی روی پروفایل آنها به همراه ایموجی پرچم فلسطین و کلمه «الحمدالله» به زبان عربی نوشته شده بود. هنگامی که این متن به صورت خودکار به انگلیسی ترجمه می‌شد، ترجمه آن چنین بود: الحمدلله، تروریست‌های فلسطینی برای آزادی خود می‌جنگند.

یک کاربر تیک تاک اوایل این هفته در مورد این موضوع پستی منتشر و اشاره کرد که ترکیبات مختلف حاوی کلمه فلسطین هنوز به تروریستی ترجمه می‌شوند.

ندیم نشف گفت: Shadow  ban تنها یکی از راه‌هایی است که طی هفته گذشته شاهد سکوت و سانسور محتوای فلسطینی‌ها بوده‌ایم. پس از اعتراض کاربران، اینستاگرام مشکل را حل کرد. سخنگوی متا به گاردین استرالیا گفت که این مشکل در اوایل این هفته برطرف شده است.

وی گفت: ما مشکلی را برطرف کردیم که به طور خلاصه باعث ترجمه نامناسب عربی در برخی از محصولات ما شد. ما صمیمانه از این اتفاق عذرخواهی می‌کنیم.

فهد علی، مدیر سازمان Electronic Frontiers استرالیا و یک فلسطینی مستقر در سیدنی گفت که شفافیت کافی از سوی متا در مورد چگونگی اجازه وقوع این اتفاق وجود نداشته است. او گفت: «گرانی واقعی در مورد این سوگیری‌های دیجیتالی وجود دارد و ما باید بدانیم که منشأ آن از کجاست. آیا این از یک اشکال فنی ناشی می‌شود یا عامل انسانی در آن دخیل است؟ هیچ توضیح روشنی درباره آن وجود ندارد.»

انتهای پیام
captcha