دانشگاه اسلامی غنا کنفرانس حمایت از فلسطین برگزار کرد
کد خبر: 4177309
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷

دانشگاه اسلامی غنا کنفرانس حمایت از فلسطین برگزار کرد

کنفرانس حمایت از فلسطین با حضور جمعی از اساتید و دانشجویان در دانشگاه اسلامی غنا برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان  فرهنگ و ارتباط  اسلامی،  در این نشست  ساندو، سخنران حاضر در کنفرانس برنامه را با ارائه سخنرانی جامعی در مورد جنبه‌های تاریخی وضعیت فلسطین آغاز کرد. او ریشه‌های این تضاد را به دوران جنگ جهانی دوم و سقوط امپراتوری عثمانی بازگرداند.

وی تأکید کرد که درک زمینه تاریخی پیچیده‌ای که به وضعیت فعلی فلسطین منجر شده، بسیار حیاتی است.

ساندو بر وحدت و توجه به اهمیت سیاسی و تاریخی این مسئله تأکید و تصریح کرد: این موضوع از مرزهای مذهبی عبور می‌کند و اساساً یک موضوع جهانی است.

در ادامه دکتر حسین، معاون رئیس دانشگاه اسلامی، سخنرانی ساندو را دنبال کرد. او از شرکت‌کنندگان برای شرکت در برنامه قدردانی و بر واحد بودن امت اسلامی برای حمایت از مظلومان در همه شرایط تأکید کرد.

حسین توضیح داد که مسئله فلسطین یک تضاد مذهبی بین مسلمانان و مسیحیان نیست، بلکه یک مبارزه بین یک دولت آپارتاید و مردم مظلوم است.

بشیرو احمد ثانی، دیگر سخنران این نشست در ادامه، با مخاطبان سخن گفت و آمار تلخی را در مورد وضعیت کنونی در فلسطین ارائه داد. او تأکید کرد که آمار نگران‌کننده است: 12,500 نفر مصدوم شده‌اند، از جمله 4,000 کودک و 3,500 زن. ثانی اهمیت بحرانی بودن این مسئله را تأکید و اعلام کرد که 3,750 نفر از مردم فلسطین شهید شده‌اند، از جمله بیش از 1,500 کودک. او همچنین اظهار کرد که در همین روز برگزاری کنفرانس، دوباره یک بیمارستان بمباران شده و منجر به مرگ حدود 471 نفر شده است. ثانی به مردم توصیه کرد تا از محصولات اسرائیلی و هر موجودیتی که اسرائیل را حمایت می‌کند دست بردارند.

انتهای پیام
captcha