نمادهای نماز و قرآن در دو میدان تهران برپا می‌شود + فیلم
کد خبر: 4177362
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران در پاسخ به ایکنا:

نمادهای نماز و قرآن در دو میدان تهران برپا می‌شود + فیلم

رضا صیادی از نصب برخی از المان‌های مرتبط با قرآن کریم و نماز در میادین قرآن و نماز تهران خبر داد.

رضا صیادی؛ مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران در پاسخ به پرسش خبرنگار ایکنا در نشست خبری که امروز و درباره «شهر شعر» و برنامه‌های سازمان زیباسازی در این خصوص برگزار شد، گفت: ما در همه اکران‌هایمان قرآن را می‌بینیم و با همین نگاه برنامه‌های مختلفی را ارائه کرده و در آینده هم خواهیم داشت ولی به طور طبیعی در مناسبت‌هایی چون ماه مبارک رمضان این نگاه بیشتر لحاظ می‌شود، اما این‌طور نیست که به مناسبت‌ها محدود شود.

وی افزود: در این زمینه و در طول سال فعالیت‌های مختلفی داریم. مثلاً امروز جلسه‌ای در کارگروه فنی داشتیم تا بتوانیم یک المان شاخص قرآنی را به صورت یک نماد قرآنی در شهر تهران داشته باشیم.

صیادی توضیح داد: قرار است در میدان نماز المانی را با توجه به موارد مرتبط با نماز بسازیم و اجرا کنیم. همچنین در میدان قرآن المانی شاخص مرتبط با شهر تهران داشته باشیم. یعنی نشانه‌هایی فارغ از نگاه تبلیغاتی و با نگاه تمدنی بنا کنیم.

وی در نشست خبری پویش «شهر شعر» نیز گفت: سال‌ها بود می‌خواستیم تهران را به بستری برای ادای دین به شعر فارسی تبدیل کنیم. با وجود اینکه طوفان الاقصی و قتل مرحوم مهرجویی روی داد پویش شهر شعر را آغاز کردیم هرچند دچار برخی حواشی شدیم. در مورد فروغ فرخزاد و سهراب سپهری مواردی مطرح شد که پاسخ دادیم و این حواشی را اجحاف در حق شعر و ادبیات کشور می‌دانیم.

صیادی با اشاره به اینکه تلاش شده در این پویش همه سلایق تحت پوشش باشند توضیح داد: تلاش شد که حجم اشعار در قالب‌ها و گونه‌های مختلف متناسب باشد و به‌ این‌ ترتیب شعر عاشقانه، آئینی و سیاسی در این مجموعه داریم که در کنار هم سمفونی را شکل می‌دهند، همچنین استفاده از بانوان شاعر در این کمپین بود که مورد توجه قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان زیباسازی در تشریح روند انتخاب اشعار گفت: در سازمان زیباسازی شورای فرهنگی داریم که در مورد تبلیغات فرهنگی راهبردها را تنظیم می‌کند و معاون فرهنگی شهرداری تهران بخش مهمی از این اتاق فکر را هدایت می‌کند. در این پویش تلاش شد از ظرفیت شاعران و ادیبانی که در این حوزه صاحب‌نظر هستند بهره بگیریم. بر همین اساس از آقای اسفندقه که مشاور شهردار تهران است کمک گرفتیم.

شهروندان شعروندانند

در ادامه نشست مرتضی امیری اسفندقه نیز درباره این رویداد گفت: شهرداری با زبان شعر همدلی و همراهی با شهروندان را در دستور کار قرار داده تا در تردد شهروندان و ترافیک این همدلی و همراهی مورد توجه قرار گیرد.

نمادهای نماز و قرآن در دو میدان تهران برپا می‌شوند + صوت و فیلم

این شاعر آیینی افزود: این پویش در حقیقت غلبه بر متن است نه عکس و نام شاعر. شهرداری در قامت شعرداری قرار گرفته تا یادآور شود شهروندان شعروندان هم هستند و شهروندان با نگاه به این سازه‌ها و شعرها که در بالاترین نقاط شهر قرار گرفته در حقیقت نگاه‌ها را آسمانی کرده است.

اسفندقه در پایان گفت: بیت به معنای خانه نیز هست و به این بیت‌ها که بالا کشیده شده است پناه می‌بریم و احساس آرامش به دست می‌آوریم ضمن آنکه وقت آن است که با شعر نسل انقلاب نیز آشنا شویم. کار خوبی که شروع شده و باید به آن بال و پر داد نه اینکه بال و پرش را چید.

انتهای پیام
captcha