یهودیان نیویورک خطاب به اسرائیل: به نام ما جنایت نکنید + فیلم
کد خبر: 4177498
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷

یهودیان نیویورک خطاب به اسرائیل: به نام ما جنایت نکنید + فیلم

جمعی از یهودیان نیویورک با برگزاری تجمعاتی از جنایات رژیم اسرائیل در غزه علیه فلسطینیان ابراز بیزاری کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از فرانس 24، نیویورک بزرگ‌ترین جمعیت یهودی خارج از فلسطین اشغالی را در خود جای داده است، جامعه‌ای دو میلیون نفری که بسیاری از آنها از عملیات نظامی در نوار غزه و بهای هنگفتی که غیرنظامیان فلسطینی پرداخته‌اند، ناراحت هستند.


جسیکا مورفی یک یهودی ساکن نیویورک می‌گوید: من احساس غم و اندوه زیادی کرده‌ام. از حوادث اخیر بسیار ناراحت هستم.

مورفی که دانشجوی 27 ساله پزشکی است از خشونت شدید اسرائیل علیه غیرنظامیان در غزه خشمگین است.

او نگران است که یک دوگانگی کاذب ایجاد شود که به موجب آن شما یا از تروریسم حمایت می‌کنید یا از دولت اسرائیل.

او که پدرش را در  حملات 11 سپتامبر از دست داده از  تهاجم به عراق و افغانستان و شکنجه و بازداشت بسیاری از مردم بی‌گناه در خلیج گوانتانامو وحشت‌زده شد. از آن زمان، مورفی خشونت تلافی‌جویانه را محکوم کرده و معتقد است دولت ایالات متحده باید به استانداردهای اخلاقی و حاکمیت قانون پایبند باشد.

او می‌افزاید: من احساس می‌کنم که اسرائیل اشتباه مشابهی را مرتکب می‌شود که ایالات متحده مرتکب شد.

مورفی بخشی از یک گروه حدود هزار نفری از معترضان بود که در روز جمعه در مقابل خانه سناتور آمریکایی چاک شومر تجمع کردند تا او و دیگر سیاستمداران را تشویق کنند که کمک مالی به ارتش اسرائیل را متوقف کنند.

تال فریدن، فعال صلح یهودی، می‌گوید: او (شومر) قدرتمندترین سناتور دموکرات در کشور است و این قدرت را دارد که خواستار آتش‌بس و توقف فروش تسلیحات به اسرائیل شود، چیزی که ما از او می‌خواستیم انجام دهد.

او و مورفی از جمله تعداد فزاینده‌ای از نیویورکی‌های یهودی هستند که علیه آنچه که آنها می‌گویند انسان‌زدایی از مردم فلسطین است، سخن گفته‌اند.

فریدن بمباران غزه توسط اسرائیل را نسل‌کشی می‌داند. کارشناسان حقوقی سازمان ملل گفته‌اند که اقدامات اسرائیل در غزه می‌تواند به پاکسازی قومی تبدیل شود. مقامات فلسطینی می‌گویند از زمان حمله حماس به اسرائیل در 7 اکتبر بیش از 4000 نفر در غزه کشته شده‌اند.

لوری روریچ، یک کارآفرین یهودی می‌گوید: غیرنظامیان در غزه سعی می‌کنند در 140 مایل مربع زندگی کنند، آنها خانواده دارند و همان چیزهایی را می‌خواهند که همه ما می‌خواهیم: صلح و امنیت، غذا، سرپناه.  این قلبم را می‌شکند.

در ادامه فیلم اجتماع یهودیان نیویورک در محکومیت بمباران غزه را می‌بینید.

انتهای پیام
captcha