خاورمیانه جدید در راه است
کد خبر: 4177614
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۸
انجمن مبلغان فلسطین:

خاورمیانه جدید در راه است

انجمن مبلغان فلسطین با صدور بیانیه‌ای و در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی، اقدامات این رژیم را سرآغازی بر تغییرات بنیادین در منطقه خاورمیانه دانست.

به گزارش ایکنا، در بیانیه انجمن مبلغان فلسطین ضمن تأکید بر وجود پروژه‌ای برای ایجاد طرح خاورمیانه جدید، آمده است:

نسل‌کشی که در نوار غزه در حال وقوع است، امری بی‌هدف نیست، بلکه گامی عملی برای اجرای طرح خاورمیانه جدید است که توسط کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا اعلام شده بود. مهم‌ترین داده‌هایی که گواه عملیاتی شدن این طرح در شرایط کنونی است، عبارتند از:

اول؛ اطمینان آمریکایی ـ صهیونیستی از سکوت اعراب؛ این درحالی است که صهیونیست‌ها مهم‌ترین کشورهای عربی را که بازیگر اصلی منطقه به حساب می‌آیند، در باتلاق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی فرو برده و این کشورها این رژیم در سرزمین فلسطین به عنوان صاحب حق به رسمیت شناخته، حق دفاع از خود را برای آن تأیید کردند و در مقابل، جنبش‌های آزادی‌بخش فلسطینی و در رأس آن‌ها حماس و جهاد اسلامی را گروه‌هایی تروریستی تلقی کردند. همانطور که اخیراً و در کنفرانس صلحی که در قاهره برگزار شد، دبیر کل اتحادیه عرب گروه‌های مقاومت را تروریستی خطاب کرد.

دوم؛ این آمریکا است که نبرد کنونی علیه طوفان الاقصی را مدیریت و رهبری می‌کند و متحدان آن شامل انگلیس، آلمان و فرانسه با آن همراهی می‌کنند. در این میان اعراب هم سکوت اختیار کرده‌اند.

سوم؛ استقرار نیروهای ائتلاف به رهبری نیروهای آمریکایی، حرکت ناوگان‌های دریایی، ناوهای جنگی و ناوهای هواپیمابر به ویژه در دریای مدیترانه و ورود 53 هواپیمای آمریکایی به فرودگاه رژیم صهیونیستی که حامل خودروها، خودروهای زرهی، موشک و مهمات برای حمایت از ارتش اشغالگر اسرائیل بودند.

چهارم؛ حضور رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جلسات کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی و حمایت مطلق از نابودی نوار غزه و آواره کردن باقیمانده مردم آن در منطقه سینا و پس از آن کوچاندن فلسطینیان کرانه باختری به اردن برای پایان دادن به مسئله فلسطین و منازعه‌ای که بین فلسطینیان و اسرائیل وجود دارد.

پنجم؛ حضور رهبران ائتلاف غربی در رژیم صهیونیستی برای ساختن خاورمیانه جدید و متناسب با دیدگاه آمریکایی‌ها که به درگیری بین اعراب مسلمان و رژیم صهیونیستی پایان دهد. آن‌ها آشکارا حمایت خود از این رژیم را اعلام کرده و تأکید می‌کنند که امکانات نظامی، لجستیکی و مالی خود را در اختیار این رژیم قرار می‌دهند. آن‌ها بدون خجالت، با وقاحت تمام و حتی با افتخار از رژیم صهیونیستی دیدن کرده و خود را یهودی و عضوی از سازمان صیهونیستی می‌دانند.

ششم؛ آمریکا بر شورای امنیت حکومت می‌کند و تصمیم می‌گیرد که حملات جنایتکارانه علیه غیرنظامیان بی دفاع در نوار غزه را متوقف نکند تا اینکه خانه‌ها و پناهگاه‌های آن‌ها از جمله مدارس، مساجد، کلیساها و بیمارستان‌ها روی سر آن‌ها ویران شده و کشتارهای دسته جمعی انجام گیرد که بیشتر آن‌ها کودکان، زنان و سالمندان هستند.

هفتم؛ مخالفت مکرر بایدن رئیس جمهور آمریکا با آنچه که آتش‌بس می‌نامد، در واقع جنایات جنگی و نادیده گرفتن کلیه قوانین بین‌المللی، قطعنامه‌های شورای امنیت، سازمان ملل، دیوان بین‌المللی دادگستری و قطعنامه‌های ژنو است. آمریکا به 57 کشور عربی و اسلامی هم بی‌توجه است؛ چرا که آن‌ها سکوت پیشه کرده‌اند و تنها منافع کشورهای اروپایی و غربی است که در نظر گرفته می‌شود.

هشتم؛ آمریکا و دولت اشغالگر صهیونیستی خشم و جنایات خود را بر سر مردم باریکه غزه خالی می‌کنند زیرا به یقین می‌دانند که این منطقه از نظر تاریخی، جغرافیایی و فرهنگی به عنوان مستحکم‌ترین قلعه است و در طول تاریخ منطقه‌ای چالشی برای تمام مهاجمان بوده است. این باریکه که 365 کیلومتر مربع وسعت دارد، همان نقطه‌ای است که با ایمان و عزم تمام در برابر اشغالگری می‌ایستد. زیرا قوی‌ترین مردمان عرب و مسلمان را دارد. یک وجب از خاک این سرزمین نیست که از خون شهدا و مجروحان سیراب نشده باشد. آن‌ها با خداوند متعال معامله و بیعت کردند و نزد خداوند و امت اسلامی متعهد شدند که از فلسطین و مقدسات اسلامی محافظت کنند و یا اینکه شهید شوند.

ولی ما با ایمان کامل به دشمنان می‌گوییم: ما مطمئنیم که نیروهای هوایی، دریایی و زمینی شما پایین‌تر از عرش خداوند جباری هستند که بالاتر از جبروت آن چیزی نیست. ما از این نیروهای شما نمی‌هراسیم. اگر کشته شویم، از فضل خداوند است که ما را به عنوان شهید پذیرفته است و اگر پیروز شویم، وعده خداوندی خواهد بود که خلف وعده نمی‌کند.

«إِنَّا لَنَنصُرُ رُسُلَنَا وَالَّذِينَ آمَنُوا فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَيَوْمَ يَقُومُ الْأَشْهَادُ»

انتهای پیام
captcha