افزایش آمار شهدا به 6000 نفر/ بمباران 40 مسجد و 1 کلیسا
کد خبر: 4177709
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
در نوزدهمین نبرد طوفان الاقصی

افزایش آمار شهدا به 6000 نفر/ بمباران 40 مسجد و 1 کلیسا

افزایش آمار شهدا به 600 هزار نفر و ابراز تأسف یونیسف از کشته یا زخمی شدن روزانه 400 کودک در نوار غزه، بمباران 40 مسجد و یک کلیسا و عملیات موفق نفوذ نیروهای مقاومت به سواحل عسقلان از جمله تازه‌ترین اخبار فلسطین است.

به گزارش ایکنا، دفاع مقاومت در برابر تجاوز رژیم صهیونیستی در حالی وارد نوزدهمین روز خود شده که آمار شهدا از شش هزار نفر فراتر رفته است.

دولت فلسطین در نوار غزه امروز چهارشنبه اعلام کرد که در حملات دیشب رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیش از 80 فلسطینی به شهادت رسیدند.

بر این اساس آمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی و بمباران غزه از شش هزار نفر فراتر رفته در حالی که آمار مجروحین هم بالای 20 هزار نفر اعلام شده است.

کشته یا زخمی شدن روزانه 400 کودک در غزه

یونیسف هم اعلام کرد که کشته شدن قریب به 2 هزار و 400 کودک و زخمی شدن پنج هزار و 300 نفر آنها در حملات بی وقفه اسرائیل به نوار غزه که معادل کشته  وزخمی شدن روزانه بیش از 400 کودک است، تکان دهنده است.

ادیل خضر، مدیر منطقه‌ای یونیسف در خاورمیانه و شمال آفریقا گفت: کشتار و ربودن کودکان و حملات به بیمارستان‌ها و مدارس و ممانعت از رسیدن کمک‌های بشردوستانه نقض فاحش حقوق کودکان است. اوضاع در نوار غزه لکه ننگی بر وجدان جمعیت ماست.

غزه از افزایش آمار شهدا به 6000 نفر تا بمباران 40 مسجد و 1 کلیسا

وی تأکید کرد یونیسف خواستار آتش‌بس فوری و اجازه دادن به ورود کمک‌های بشردوستانه است.

این مسئول یونیسف گفت: کرانه باختری نیز شاهد افزایش نگران‌کننده قربانیان است به نحوی که طبق گزارش‌ها بیش از 100 فلسطینی طی دو هفته گذشته شهید شدند که 28 نفر آنها کودک بودند، افزون بر اینکه 160 کودک دیگر هم زخمی شدند.

68 حمله مستقیم به مراکز بهداشتی غزه

احمد المنظری، مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی 68 حمله مستقیم به مؤسسات بهداشتی در نوار غزه انجام داد که منجر به کشته شدن حداقل 490 نفر شد.

غزه از افزایش آمار شهدا به 6000 نفر تا بمباران 40 مسجد و 1 کلیسا

المنظری در یک برنامه تلویزیونی گفت که تقریباً 68 حمله مستقیم به مؤسسات بهداشتی غزه ثبت شده است که منجر به کشته شدن 490 نفر از جمله 16 کارمند مؤسسه بهداشتی، کشته شدن حدود 29 کارمند آنروا و تخریب بیش از 100 آمبولانس و خروج چند بیمارستان از مدار خدمات‌رسانی شد.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه هم بامداد امروز چهارشنبه اعلام کرد: امروز به مرحله فروپاشی کامل در سیستم بهداشتی نوار غزه رسیده‌ایم و ما نمی‌توانیم هیچ خدماتی در بیمارستان‌های نوار غزه ارائه کنیم.

وی بیان اینکه ساعات آینده برای خدمات درمانی خطرناک‌تر خواهد بود، گفت: لازم است فوراً سوخت وارد نوار غزه شود تا نظام سلامت را نجات دهد و با نرسیدن کمک‌های پزشکی نیز ما فقط چند ساعت تا توقف تمام خدمات پزشکی در بیمارستان‌های نوار غزه فاصله داریم.

 آژانس امدادرسانی آنروای سازمان ملل که در غزه فعالیت دارد هم امروز چهارشنبه اعلام کرد که تحت تأثیر تشدید حملات رژیم صهیونیستی و کمبود سوخت شدید مجبور است تا عصر امروز چهارشنبه عملیات نجات و امداد خود را متوقف کند.

بمباران 40 مسجد و 1 کلیسا

هواپیماهای رژیم اشغالگر صبح امروز مسجدی در خیابان الجلاء شهر غزه را بمباران کردند.

از سوی دیگر شمار مساجدی که از ابتدای تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه در اثر بمباران‌های این رژیم تخریب شدند به 40 مسجد رسیده است، افزون بر اینکه یک کلیسا هم از سوی این رژیم بمباران شده است.

آمار شهدای کرانه باختری به 103 نفر رسید

وزارت بهداشت فلسطین همچنین اعلام کرد که شمار شهدای کرانه باختری به 103 نفر رسیده است.

غزه از افزایش آمار شهدا به 6000 نفر تا بمباران 40 مسجد و 1 کلیسا

حمله بامداد امروز نظامیان رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین و درگیری آنها با نیروهای مقاومت پنج شهید از بین نیروهای مقاومت بر جای گذاشت.

عملیات نفوذ به سواحل زیکیم

در همین حال یک یگان از نیروهای ویژه گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس پس از گذشت بیش از دو هفته ا‌ز آغاز طوفان الاقصی، موفق شد به پایگاه صهیونیستی زیکیم در شمال بیت‌لاهیا نفوذ کرده و با نظامیان صهیونیست درگیر شود.

از سوی دیگر شماری از نیروهای ویژه کتائب شهید عزالدین قسام روز گذشته موفق شده‌اند به سواحل زیکیم در جنوب عسقلان نفوذ کنند.

به دنبال آن کتائب قسام خطاب به شهرک‌نشینان زیکیم این پیام را فرستاد: ما اکنون در زیکیم، در زیر خانه‌هایتان و داخل آن هستیم.

غزه از افزایش آمار شهدا به 6000 نفر تا بمباران 40 مسجد و 1 کلیسا

این عملیات به درگیری نیروهای مقاومت با نظامیان صهیونیست منجر شد که به دنبال آن ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که توانسته حمله را دفع کند.

رژیم صهیونیستی این عملیات نیروهای مقاومت را مهم‌ترین اتفاق از روز شنبه سیاه(روز آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر) خواندند.

رسانه‌های عبری زبان می‌گویند احتمالاً شماری از نیروهای مقاومت طی این عملیات توانسته است به داخل شهرک نفوذ کنند که نظامیان صهیونیست در جستجوی آنها هستند.

به گفته این رسانه‌ها تعداد نیروهای نفوذی به شهرک از طریق این عملیات قابل توجه بوده است.

8 شهید در تجاوز اسرائیل به سوریه

وزارت دفاع سوریه امروز چهارشنبه اعلام کرد که تجاوز نظامی بامداد امروز رژیم صهیونیستی به ریف درعا به کشته شدن هشت نظامی و زخمی شدن شماری دیگر منجر شد.

رژیم صهیونیستی حوالی ساعت یک و 45 دقیقه بامداد امروز از سمت جولان اشغالی چند سایت نظامی در ریف درعا را هدف گرفت.

اذعان آمریکا به مصدومیت 20 نظامی آمریکایی

وزارت دفاع آمریکا نیز امروز چهارشنبه اعلام کرد که 20 نظامی آمریکایی در حملات پهپادی به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه آسیب دیدند.

نیروهای مقاومت در عراق طی روزهای گذشته چندین بار مسئولیت حمله به پایگاه‌های آمریکا در عراق در واکنش به حمایت آمریکا از تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه برعهده گرفتند.

انتهای پیام
captcha