«طوفان‌ الاقصی» چه اتفاقاتی را رقم زد
کد خبر: 4177746
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹

«طوفان‌ الاقصی» چه اتفاقاتی را رقم زد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه عملیات طوفان‌ الاقصی اتفاقات جدیدی در معادلات جهان و دنیای اسلام و غرب به وجود آورد، احیای مسئله فلسطین و اثبات جنایات صهیونیست‌ها را از جمله ویژگی‌های این عملیات برشمرد.

اسماعیل قزلسفلی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارساسماعیل قزلسفلی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به وقایع اخیر غزه گفت: در بامداد شنبه، 15 مهرماه عملیات طوفان‌ الاقصی آغاز شد که این عملیات از چند ویژگی برخوردار بود.

وی با بیان اینکه طوفان‌ الاقصی یک عملیات جنگی چند وجهی بود یعنی نیروهای مقاومت هم در حوزه سایبری، هم پهپادی، هم موشکی و هم زمینی علیه رژیم صهیونیستی عملیات انجام دادند، افزود: این کار برای یک گروه شبه نظامی چریکی که توان جنگدین جنگ‌های بسیج را ندارد، در نوع خودش بی‌نظیر است و اکنون دانشکده‌های نظامی دنیا به دنبال این هستند که جنبش حماس و نیروهای مقاومت چگونه این جنگ را همه جانبه انجام دادند و با عملیات سایبری گنبد آهنین را از کار انداختند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس بیان کرد: در این عملیات همزمان هم در زمین به لحاظ پهپادی و هم موشکی 5 هزار راکد و موشک کوچک و بزرگ شلیک شد و این در نوع خودش بی‌نظیر است.

صهیونیست‌ها غافلگیر شدند

قزلسفلی ویژگی دوم این عملیات را غافلگیری عنوان کرد و افزود: خبرگزاری رویترز نوشت حماس توانست علیات فریب رژیم صهیونیستی را انجام دهد. دو سال پیاپی  و روزهای مختلف حماس وانمود می‌کرد که دیگر از جنگ خسته شده است، ولی آیا می‌توان همه جانبه اینگونه وارد جنگ شد آن هم بدون تمرین. اکنون فرماندهان نیروهای مقاومت می‌گویند ما نیمه شب‌ها تمرین می‌کردیم. این یکی از تاکتیک‌های جنگی است که وقتی توان‌های نظامی هم‌آوردی ندارد و مثل هم نیستند، از این تاکتیک غافلگیری استفاده شود.

وی با یادآوری اینکه یکی از ارتش‌های قدرتمند منطقه و بیشترین و بزرگترین تجهیزات و تسلیحات جنگی در اختیار صهیونیست‌هاست، افزود: با وجودی که صهیونیست‌ها سامانه‌های پیشرفته نظامی پدافندی و زیرساختی دارند، ولی باز غافلگیر شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس عملیات طوفان‌الاقصی را یک عملیات کاملاً موفق توصیف کرد و افزود: ویژگی بعدی این علمیات آن بود که در عمق خاک رژیم صهیونیستی انجام شد و در جاهایی بین 40 تا 60 کیلومتر جبهه مقاومت به خاک آنان نفوذ کرد و این کاری است که تا قبل از این جریان مقاومت نتوانسته بود انجام دهد.

قزلسفلی با بیان اینکه در گذشته مقاومت به صورت پراکنده و از فاصله دور برخی از نقاط رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار می داد،‌ تأکید کرد: در عملیات اخیر جبهه مقاومت فلسطین شاهد عبور موشک‌ها،‌ رزمندگان و تجهیزات از 22 نقطه به صورت همزمان از دیوار 8 متری به طول 70 کیلومتر هستیم همچنین رزمندگان فلسطینی با موتورسلیکت،‌ خودرو و هم با پارگرایدر از دیوار صهیونیست‌ها عبور کردند.

اهمیت عملیات طوفان‌الاقصی

وی آسیب‌پذیری سامانه‌های پدافندی و زیرساختی رژیم صهیونیستی را مورد اشاره قرار داد و گفت: وقتی که حمله صورت گرفت سامانه‌های پدافندی و زیرساختی رژیم اشغالگر قدس از کار افتاد و در موشک‌ها سامانه عمل نکرد همچنین ویژگی بعدی این عملیات بزرگ،‌ حجم تلفاتی بود که گرفته شد و طی یک روز 300 کشته و بیش از یک هزار زخمی رژیم غاصب تلفات داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس به تشریح اهمیت عملیات طوفان‌ الاقصی پرداخت و گفت: این عملیات انفجار خشم انباشته در پاسخ به همه تجاوزات رژیم صهیونیستی بود و نشان داد که دوران عربده‌کشی بدون پاسخگویی تمام شده است و این چنین نیروهای مقاومت توان پیدا کردند که از خودشان دفاع کنند و چنین چیزی را ما در سنوات و سال‌های گذشته انجام عملیاتی با این اتحاد و انسجام و هماهنگی را کمتر می‌دیدیم.

قزلسفلی دومین دلیل رخ دادن این عملیات بزرگ را تقویت بازدارندگی جریان مقاومت عنوان کرد و افزود:‌ عملیات طوفان‌الاقصی به نحوی به رخ کشید قدرت بازدارندگی جبهه مقاومت فلسطین بود و همین قدرت باعث شده است که حمله نظامی رژیم اشغالگر قدس به غزه دسخوش تغییر و وقفه شود چون می‌دانستند در عملیات نظامی موفق نخواهند بود و تنها هوایی و با توپخانه از فاصله دور بدون هدف این منطقه را بمباران کردند.

وی تصریح کرد: بازگرداندن یا احیای مسئله فلسطین در این چند سال گذشته بعد از توجه همگان به جنگ سوریه و تشکیل داعش یکی دیگر از اهداف عملیات طوفان الاقصی است. مسئله فلسطین اصلی‌ترین مسئله دنیای اسلام بوده و امام خمینی(ره) در دهه 40 این فریاد را سر می‌داد که اسرائیلی‌ها یک غده سرطانی هستند و آمدند که مردم فلسطین را بیرون کنند و همین کار را کردند.

تأثیر طوفان الاقصی بر عادی‌سازی روابط با اسرائیل

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اثبات کارایی مقاومت را چهارمین نکته قابل توجه عملیات طوفان‌ الاقصی اعلام کرد و گفت: خیلی‌ها گفتند جبهه مقاومت توان ایستادگی ندارد اما با نصرت الهی در برابر جبهه حق دشمنان همیشه شکست‌پذیر هستند از این رو بعد از جنگ خواهیم دید که نظم نوین جدیدی در این معادلات اتفاق خواهد افتاد و این شکست‌پذیری رژیم صهیونیستی که اکنون شاهد آن هستیم و به فرموده رهبر معظم انقلاب شکست ترمیم ناپذیر،‌ جبران نخواهد شد.

قزلسفلی با بیان اینکه با کشتار مردم مظلوم فلسطین و مظلوم‌نمایی رژیم غاصب قدس از طریق رسانه‌ها، ظلم پایدار نخواهد بود، تاکید کرد: در جای جای جهان علیه این غده سرطانی راهپیمایی و اعتراض می‌شود و این حقانیت مظلومیت در برابر ظلم است که باید مورد تبیین قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه اتفاق جدید و نوینی در معادلات جهان و دنیای اسلام و غرب به وجود آمده است، اظهار کرد: از این به بعد حتی عملیات‌های گسترده‌تر و پیچیده‌تر به نفع دنیای اسلام رقم خواهد خورد چراکه شکست اطلاعاتی سنگینی را صهیونیست‌ها پذیرفتند و بر آنان تحمیل شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در پایان گفت: شکست اطلاعاتی اسرائیلی‌ها و موفقیت رزمندگان اسلام یقیناً بر روند عادی‌سازی برخی کشورها تأثیر می‌گذارد و قطعاً آن را هم دچار دگرگونی می‌کند.

انتهای پیام
captcha