35 درصد از پرونده‌های شورای حل اختلاف استان مرکزی به صلح و سازش انجامید
کد خبر: 4177896
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸

35 درصد از پرونده‌های شورای حل اختلاف استان مرکزی به صلح و سازش انجامید

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: شورای حل اختلاف استان مرکزی در 6 ماهه اول سال جاری در پرونده‌های قابل صلح و سازش، عملکرد بیش از 35 درصد مصالحه را ثبت کرده است.

صلح و سازش در پرونده های دادگستری

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دادگستری استان مرکزی، حجت‌الاسلام عبدالمهدی موسوی، رئیس کل دادگستری استان، شورای حل اختلاف استان مرکزی در 6 ماهه اول سال جاری در پرونده‌های قابل صلح و سازش، عملکرد بیش از 35 درصد مصالحه را ثبت کرده است که نشان از زحمات و تلاش‌های قضات و کارکنان شورای حل اختلاف استان دارد که با همت بلند و انجام یک کار جهادی و انقلابی به این مهم دست یافتند.

وی افزود: در این مدت تعداد یازده هزار و 457 فقره پرونده در شعب شورای حل اختلاف استان مرکزی به صلح و سازش انجامیده است. همچنین در این بازه زمانی تعداد 3 فقره پرونده قصاص نفس با حصول سازش و رضایت اولیاء دم، منجر به عدم اجرای حکم قصاص شد که بسیار امر مبارکی است.

موسوی تأکید کرد: افزایش صلح و سازش در پرونده‌‌های شورای حل اختلاف و تداوم و گسترش این امر مهم و اثربخش فارغ از اینکه عملکرد درخشان و کارنامه قابل قبول و در خور تقدیر شوراهاست، عامل مهمی در جهت افزایش میزان رضایتمندی مراجعان و جلوگیری و پیشگیری از اطاله دادرسی و همسوسازی اهداف با سند تحول و سند امنیت قضایی و منویات ریاست معظم قوه قضاییه است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با تاکید بر ضرورت رفتارهای کدخدامنشی و اهتمام برای صلح و سازش در بین دعاوی مردمی، تصریح کرد: همکاری مردم و اعضای شوراهای حل اختلاف در کاهش ورودی پرونده‌های قضایی و ارتقاء صلح و سازش ضروری بوده و باید فرهنگ اسلامی اصلاح ذات‌البین، ایجاد مصالحه و سازش در بین مردم بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha