اسرائیل پس از جنگ با بحران‌های جدید مواجه است
کد خبر: 4177915
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۵
معاون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین:

اسرائیل پس از جنگ با بحران‌های جدید مواجه است

حسین رویوران با اشاره به اینکه عملیات طوفان‌الاقصی باور شکست‌ناپذیر بودن اسرائیل را در هم شکست، گفت: رژیم صهیونیستی پس از اتمام جنگ با بحران‌های جدید روبه‌رو است.

حسین رویوران، معاون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حسین رویوران، معاون سیاسی جمعیت دفاع از مردم فلسطین، شامگاه چهارشنبه، 3 آبان، در اجتماع حامیان فلسطین که به منظور بررسی تحولات غزه و تشریح ابعاد عملیات طوفان‌ الاقصی در آستان امامزاده سیداسحاق(ع) ساوه برگزار شد، اعمال خشونت‌ها و جنایات متعدد از سوی رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین را دلیل اصلی عملیات طوفان الاقصی بیان کرد و گفت: سرزمین فلسطین متعلق به مردم همین منطقه است و فرار صهیونیست‌ها از منطقه نشان از شکست فرآیند ملت‌سازی این رژیم در این منطقه دارد.

رویوران به عملیات غافلگیرانه طوفان‌ الاقصی اشاره و تصریح کرد: با وجود اینکه در این عملیات بسیاری از مردم بی‌دفاع غزه به شهادت رسیدند، اما باورهایی را ایجاد کرده که شکست اشغالگران را ممکن کرده و موجب غافلگیری آنان شده است. امروز این امریکاست که با حمایت‌های خود این رژیم را هدایت و مدیریت می‌کند.

اتفاقات غزه؛ فرصتی برای اتحاد بیشتر امت اسلامی

کارشناس مسائل غرب آسیا با تأکید بر اینکه وحدت اسلامی مهم‌ترین گفتمان انقلاب اسلامی است و هریک از ما به نوعی در مقابل وقایع غزه وظیفه داریم، اضافه کرد: برای پیروزی باید همه در صحنه باشند و اگر امت اسلامی در صحنه حاضر نباشد، معادلات به نتیجه مطلوب نمی‌رسد. غزه و اتفاقات اخیر در این منطقه فرصتی را برای انسجام و اتحاد هرچه بیشتر امت اسلامی در مقابله با اسرائیل فراهم کرد تا در سایه اتحاد این رژیم غاصب را از صحنه هستی حذف کنند.

رویوران با بیان این مطلب که حماس در عملیات طوفان‌ الاقصی فقط با 3 هزار نفر از 70 هزار نیرویی که دارد توانست شکست سنگینی بر صهیونیستی‌ها وارد کند، افزود: این گروه جهاد اسلامی با عبور از موانعی همچون گنبدآهنین و پیشروی تا عمق 30 کیلومتری، اسرائیل را در سه حوزه اطلاعاتی، نظامی و الکترونیکی با شکست سنگینی مواجه ساخت.

وی به مصیبت‌ها و مشکلات اسرائیل پس از جنگ نیز اشاره و در تشریح این مهم اظهار کرد: پس از اتمام جنگ مصیبت آنان به دلیل حجم بالای اسرا جامعه صهیونیستی را با دوگانگی و دودستگی مواجه می‌کند. این رژیم باید منتظر سایر بحران‌ها نیز باشد. فرآیند مهاجرت معکوس پس از جنگ در سرزمین‌های اشغالی رخ می‌دهد.

اسرائیل با سه هشدار قرمز مواجه است

معاون سیاسی جمعیت دفاع از مردم فلسطین اضافه کرد: اسرائیل با سه هشدار قرمز یا زنگ خطر جدی همچون تلفات جنگی، مهاجرت معکوس و آسیب اقتصادی روبه‌روست و هرچه جنگ طولانی‌تر شود زیان این رژیم نیز بیشتر می‌شود. ملت فلسطین در این نبرد نابرابر ثابت کردند امت واحده‌اند و در معنای واقعی طوفان ایجاد کردند. این عملیات یکی از پیروزی‌های جبهه مقاومت است که تاکنون در این سطح از نبرد اتفاق نیفتاده است.  

رویوران با بیان این مطلب که یهودیان پس از جنگ قادر به زندگی در منطقه فلسطین نیستند و با توقف جنگ محاکمه نتانیاهو آغاز می‌شود، بیان کرد: در این نبرد تمام باورهای شکست‌ناپذیر بودن اسرائیل در افکار عمومی از بین رفت و شکست حتمی که مورد تأیید و تأکید بزرگان جبهه مقاومت است را تقویت کند.

وی شرایط امروز فلسطین و جبهه مقاومت را شرایطی سخت توصیف و اظهار کرد: وضعیت سخت است، اما جبهه مقاومت دست از تلاش برای نابودی اسرائیل برنخواهد داشت. دفاع از محور مقاومت الزامی است و اتفاقات کنونی تحقق وعده الهی است و حماس و جبهه مقاومت پیروز میدان حق هستند.

انتهای پیام
captcha