دفاع از مظلوم، آیین و مذهب نمی‌شناسد
کد خبر: 4177924
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۹
حجت‌الاسلام رفیعی:

دفاع از مظلوم، آیین و مذهب نمی‌شناسد

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه قیام ملت مظلوم فلسطین و جنایات دیوانه‌وار این رژیم کودک‌کش، زمینه‌ساز سقوط سریع دولت صهیونیستی خواهد بود، گفت: امام علی(ع) در روایتی تأکید کرده‌اند؛ مردم یا برادر دینی شما هستند یا برادر انسانی؛ لذا در دفاع از مظلوم، دین، مذهب و آیین هیچ معنایی ندارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی، سخنران حرم بانوی کرامتبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رفیعی، سخنران حرم بانوی کرامت در محفل معارفی که شب گذشته، سوم آبان‌ماه در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان اینکه نخستین هجرت بزرگ سادات به سرزمین قم بعد از ظلم بنی‌امیه و غالباً در زمان عبدالملک مروان صورت گرفت، اظهار کرد: دومین موج بزرگ هجرت سادات و امامزادگان به سرزمین ایران به بعد از حضور امام رضا(ع) در خراسان بر می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه سومین موج هجرت سادات و امامزادگان بعد از تأسیس حکومت علوی طبرستان در سال ۲۵۰ هجری قمری رقم خورد، ادامه داد: علویان با قیام در طبرستان یا همان گلستان امروزی، حدود ۷۰ سال حکومت در آن منطقه را بر دست گرفتند و بسیاری از نوادگان ائمه اطهار(ع) نیز در آن دوران برای حضور در پناه حکومت شیعی به ایران هجرت کردند.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر با بیان اینکه برای برخی از امامزادگان چندین قبر ذکر شده است، ابراز کرد: برخی از امامزادگان که با چندین واسطه به فرزند امام(ع) می‌رسند، نام مشترکی با فرزندان بلافصل اهل‌بیت(ع) داشتند، این امر در گذر تاریخ مشکلاتی را برای شناسایی دقیق قبور امامزادگان ایجاد کرده است.

رفیعی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبیین اطلاعات تاریخی در رابطه‌ با حضرت معصومه(س)، ابراز کرد: چهار تن از ائمه اطهار(ع) در روایات متعددی سفارش زیارت حضرت معصومه(س) را مطرح کرده‌اند.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر به اقوال مختلف هجرت حضرت معصومه(س) به ایران اشاره کرد و گفت: مقامات، کرامت و جایگاه علمی و شخصیتی حضرت معصومه(س) بر کسی پوشیده نیست و در میان امامزادگان از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردارند.

وی ضمن بیان روایتی از امام صادق(ع) از دیدارشان با یکی از اهالی قم، یادآور شد: امام صادق(ع) در دیدار با یکی از اهالی قم، خاندان این دیار را از نجبای امت یاد کرده، می‌فرمایند: «هر ستمگری که قصد نابودی مردم این شهر را کند، خداوند متعال کمر آن ستمگر را می‌شکند.»

 رفیعی در ادامه به ویژگی‌های شهر مقدس قم در روایات اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: شهر قم از زمانی که به‌عنوان مرکزی شیعی در نزد پیروان اهل‌بیت(ع) شهرت یافت، پیوسته مهد دانش و فضیلت و سرچشمه حکمت و معرفت بوده، مهم‌ترین کتاب‌های دینی و معارفی توسط مردانی از دیار قم از جمله شیخ صدوق، ابن بابویه قمی و علی بن ابراهیم قمی نگاشته شده است.

وی با بیان اینکه کتاب کافی مرحوم کلینی، مملو از روایت محدثان قمی است، تصریح کرد: شهر مقدس قم همواره کانون توجه اهل‌بیت(ع) قرار داشت و تربتش به شرافت و مردمش نیز به فضیلت ستوده شده است؛ دیار قم در گذرگاه‌های مختلف تاریخی از جمله در دوران حضرت معصومه(س) کانون محبین اهل‌بیت(ع) بود.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت ضمن بیان کرامات فاطمه معصومه(س)، مراجع و علما را برجسته‌ترین ناقلان کرامات حضرت معصومه(س) دانست و اضافه کرد: وقتی مراجع، بزرگان و علمای تراز اسلام ناقل کرامتی می‌شوند، نشان‌دهنده عظمت کرامت این بانوی بزرگوار است.

وی در ادامه برخی از کرامات حضرت معصومه(س) که توسط علما و بزرگان دین نقل شده را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: زبان مراجع، مجتهدین و علما سرشار از نقل کرامات حضرت معصومه(س) است؛ وجود مضجع شریف فاطمه معصومه(س)، بارزترین علت تأسیس و تقویت مرکز بزرگ دینی و حوزه علمیه در قم است.

رفیعی ضمن اشاره به مظلومیت مردم فلسطین و جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی، با تأکید بر اینکه قیام ملت مظلوم فلسطین و جنایات دیوانه‌وار این رژیم کودک‌کش، زمینه‌ساز سقوط سریع دولت صهیونیستی خواهد بود، تصریح کرد: امام علی(ع) در روایتی تأکید کرده‌اند؛ مردم یا برادر دینی شما هستند یا برادر انسانی؛ لذا در دفاع از مظلوم دین، مذهب و آئین هیچ معنایی ندارد.

عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی‌العالمیه ابراز کرد: کشورهای عربی به سمت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی رفتند، اما تاکنون سابقه‌ نداشته در انگلیس ۱۰ هزار نفر در حمایت از فلسطین راهپیمایی کنند. نام فلسطین بر سر زبان همه دنیا افتاده و دیگر نمی‌توان صلح ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه این اتفاقی که افتاد، در آینده آثار پر برکتی خواهد داشت و خون این مظلومان، اسرائیل را در سراشیبی سقوط قرار خواهد داد، اظهار کرد: مطابق تعالیم اسلامی، در دفاع از مظلوم، موضوع آیین و دین مطرح نیست، هر کسی در هر کجای جهان مظلوم واقع شود، مسلمانان باید دفاع کنند.

 

انتهای پیام
captcha