اولویت حماسه‌سرایی از «طوفان‌الاقصی» به‌جای مرثیه‌سرایی
کد خبر: 4178070
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۶

اولویت حماسه‌سرایی از «طوفان‌الاقصی» به‌جای مرثیه‌سرایی

یک پژوهشگر و فعال رسانه گفت: امروز بیش از مرثیه‌سرایی نیازمند حماسه‌سرایی از عملیات طوفان‌الاقصی هستیم و باید جنبه‌های موفقیت و دستاوردهای استراتژیک این حماسه را بیان کنیم.

طوفان‌الاقصی

به گزارش ایکنا از قزوین، سیدپویان حسین‌پور، پژوهشگر و فعال رسانه، پنجشنبه شب چهارم آبان در سلسله نشست‌های «به افق قدس» که با موضوع بررسی ابعاد رسانه‌ای عملیات طوفان‌الاقصی توسط کانون بسیج رسانه قزوین برگزار شد، گفت: عملیات طوفان‌الاقصی عملیات چندبعدی بود و توانست در ابعاد مختلف به رژیم صهیونیستی ضربه وارد کند و تبیین غیرقابل ترمیم بودن این شکست، وظیفه اصحاب رسانه است.

وی با اشاره به ابعاد مختلف شکست رژیم اشغالگر قدس، بیان کرد: ناتوانی در شناسایی و پیشگیری این عملیات بزرگ برای رژیمی که هیمنه خاص امنیتی برای خود در دنیا تصویر کرده بود یک شکست امنیتی بزرگ است.

این پژوهشگر ادامه داد: یکی از موضوعاتی که رژیم صهیونیست به آن اصرار دارد آن است که جنگ نباید در داخل خاک آن‌ها رخ دهد و ملاحظه می‌کنیم برای اولین بار این اتفاق افتاد و نیروهای مقاومت به شکل‌های مختلف وارد سرزمین‌های اشغالی شدند.

غافلگیری دستگاه امنیتی صهیونیست‌ها

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم برای صهیونیست‌ها این است که ارتش و دستگاه امنیتی این رژیم نباید غافلگیر شوند اما در این عملیات تمام ساختار امنیتی و نظامی آن‌ها غافلگیر شد و این غافلگیری ضربه‌ای جدی به آن‌ها وارد کرد و مدیریت نظامی آن‌ها در این عملیات از هم پاشید تا جایی که مجبور شدند از ژنرال‌های آمریکایی در  استفاده کنند.

این فعال رسانه با بیان اینکه عمر سیاسی نتانیاهو به نوعی به پایان رسیده است، اظهار کرد: ساختار سیاسی رژیم صهیونیستی در این عملیات دچار فروپاشی است و در حوزه بین‌الملل نیز حیثیتی که آن‌ها تلاش داشتند کسب کنند از دست رفته و حتی برخی مقامات اروپایی‌ها و دبیرکل سازمان ملل نیز علیه کشتار رژیم صهیونیستی در غزه موضع گرفتند.

وی ادامه داد: در لایه‌های احتماعی رژیم اشغالگر قدس نیز شاهد شکست هستیم و این شکست باعث ایجاد مهاجرت معکوس در سرزمین‌های اشغالی شده و حتی برخی آمار از خروج یک میلیون نفری از قدس شریف حکایت می‌کند و این نشان دهنده یک فروپاشی اجتماعی است.

تغییر نگاه افکار عمومی به صهیونیست‌ها

حسین‌پور افزود: برای اولین بار افکار عمومی و مردم جهان دیگر به صهیونیست به عنوان یک موجودیت مقدس نگاه نمی‌کند بلکه از نظر آن‌ها رژیم اشغالگر قدس یک رژیم جانی و آدمکش است و در این شرایط باید افکار عمومی و مردم دنیا را بیش از پیش علیه صهیونیست بسیج کنیم.

وی یادآور شد: بازنمایی مظلومیت فلسطین باید در کنار بازنمایی صبر، استقامت و مقاومت مردم فلسطین و شجاعت این مردم باشد. امروز بیش از مرثیه‌سرایی نیازمند حماسه‌سرایی از عملیات طوفان‌الاقصی هستیم و باید جنبه‌های موفقیت و دستاوردهای استراتژیک این حماسه را بیان کنیم.

این پژوهشگر در پایان خاطرنشان کرد: فلسطینی‌ها این حجم از جنایت پس از عملیات طوفان‌الاقصی را می‌دانستند و پیش‌بینی می‌کردند اما دستاوردهای این حماسه برای آن‌ها به اندازه‌ای مهم بود که برای آن این رنج را تحمل کردند؛ بنابراین آنچه امروز برای فلسطین نیاز داریم روایت فتح، پیروزی و مجاهدت مردم غزه و فلسطین است.

انتهای پیام
captcha