تظاهرات همبستگی با غزه در مناطق مختلف جهان + عکس و فیلم
کد خبر: 4178155
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۹

تظاهرات همبستگی با غزه در مناطق مختلف جهان + عکس و فیلم

بسیاری از مناطق جهان امروز شاهد تظاهرات همبستگی مردم با فلسطینیان ساکن در غزه بود و معترضان، خشم و اعتراض خود را به ادامه حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه و کشتار مردم بی‌گناه این منطقه نشان دادند.

به گزارش ایکنا؛ در  بریتانیا صدها نفر در تظاهرات مختلفی که در شهرهای کوچک و بزرگ این کشور برگزار شد از مردم فلسطین دفاع و سیاست‌های دولت این کشور در حمایت از رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

به گزارش الجزیره، ده‌ها کارگر جوان بریتانیایی در اعتراض به ادامه بمباران نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی، راه رسیدن به شرکت Instro Precision Ltd به‌عنوان یکی از شرکت‌های تابعه Elbit Systems که دستگاه‌های نظامی اسرائیل تولید می‌کند را مسدود کردند.


در این تجمع که در اوایل صبح در محل این شرکت در کنت، جنوب شرقی انگلستان آغاز شد، تعداد زیادی از معلمان، دانشگاهیان، ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی و درمانی حضور داشتند و بنرهای بزرگی با مضامین «کارگران برای فلسطین آزاد و بریتانیا» و «تسلیح اسرائیل را متوقف کن» با خود به همراه داشتند.

تجمعات دیگری هم در شهرهای گلاسکو، منچستر و لندن برگزار شد.

تظاهرات علیه جنایات رژیم صهیونیستی در نقاط مختلف جهان

آمریکا

شهر نیویورک و منطقه «منهتن» این شهر نیز شاهد برگزاری تظاهراتی در حمایت از مردم فلسطین بود.

به گزارش CBS، پلیس نیویورک گفت که حداقل 350 تظاهرکننده حامی فلسطین در حوالی ساعت 5:30 بعد از ظهر پنجشنبه در وال استریت تجمع کردند.

یکی از تظاهرکنندگان گفت: «من یک مسلمان هستم و از برادران فلسطینی خود و هر آنچه در حال حاضر در جهان می‌گذرد حمایت می‌کنم. فلسطینی‌ها سال به سال با آزار و اذیت روبرو بوده‌اند».

پلیس نیویورک گفت که با وجود برخی تنش‌ها هیچ بازداشتی در جریان تظاهرات صورت نگرفته است.

هند

در هند نیز بزرگترین تظاهرات حمایت از فلسطین از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی، در شهر «کالیکوت» برگزار شد.

به گزارش Times of India، ده‌ها هزار نفر بعد از ظهر پنجشنبه در ساحل کالیکوت در بزرگ‌ترین راهپیمایی طرفدار فلسطین که در این کشور برگزار می‌شود، گردهم آمدند.

این تظاهرات توسط حزب اتحادیه مسلمانان هند سازماندهی شده بود و در آن فعالان اتحادیه بین‌المللی حقوق بشر از جمله صدها زن، با سردادن شعارهای همبستگی با فلسطین و مرگ بر صهیونیسم و با در دست داشتن بنرهایی که به زبان عربی و هندی روی آن نوشته شده بود: «هندی‌ها با فلسطین هستند»، «به نسل‌کشی در غزه پایان دهید» در طول ساحل تجمع کردند.

تظاهرات علیه جنایات رژیم صهیونیستی در نقاط مختلف جهان

سید صادق علی شهاب تنگل، رهبر حزب اتحادیه مسلمانان هند در ایالت کرالا در آغاز این تظاهرات گفت: اسرائیل بزرگترین کشور تروریست در جهان است و دولت هند در تلاش است تا اسرائیل را بی‌گناه نشان دهد. در حالی که همه نخست‌وزیران سابق هند، از جواهر لعل نهرو گرفته تا مانموهان سینگ، جانب عدالت را گرفته و علیه اشغال فلسطین توسط اسرائیل موضع گرفته‌اند، دولت مرکزی فعلی تلاش می‌کند این موضع را کمرنگ کند.

اردن

در اردن نیز حامیان فلسطین بیش از هر چیز بر قطع روابط اردن و رژیم صهیونیستی تاکید داشتند.

المیادین گزارش داد: تظاهرکنندگان در پایتخت اردن خواستار بسته شدن سفارت رژیم صهیونیستی در امان شدند. تظاهرکنندگان امروز در چندین شهر اردن علاوه بر پایتخت، در اربد و عقبه برای محکوم کردن تجاوزات اسرائیل به غزه، حمایت از مقاومت و رد جنایات اشغالگران تجمع کردند و برخی از آنها خواستار لغو توافقنامه صلح و باز شدن مرزها شدند.


یمن

همچنین طبق گزارش شبکه المسیره، هزاران یمنی امروز در میدان «السبعین» شهر صنعا پایتخت کشورشان در حمایت از غزه راهپیمایی کردند.

تظاهرکنندگان در بیانیه‌ای تحت عنوان بیانیه «السبعین» گفتند: هر نوع حمایت آمریکا و غرب از رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنیم که نوک پیکان را به سمت ملت ما و مقدساتشان گرفته‌اند.

ساعتی قبل نیز صدها هزار تن از مردم یمن نماز جمعه این هفته را در میدان السبعین صنعا با اعلام حمایت از ملت مظلوم فلسطین اقامه کردند.

یمنی‌ها بعد از اقامه نماز جمعه با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین شعارهایی در حمایت از آزادی فلسطین و محکومیت جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه سر دادند.

اندونزی

معترضان اندونزیایی نیز در یک راهپیمایی حامی فلسطین در شهر سورابایا در اندونزی برای همبستگی با نوار غزه که در بحبوحه محاصره خفه‌کننده در معرض بمباران شدید رژیم صهیونیستی است، تظاهرات کردند.

مصر

نیروهای امنیتی تظاهرات حمایت از غزه را در مسجد «جامع الازهر» در شهر قاهره، پایتخت مصر را متفرق کردند و برای جلوگیری از هرگونه تظاهرات بعدی، یک حلقه امنیتی در خیابان‌های اطراف ایجاد کردند.

کرانه باختری

به گزارش منابع فلسطینی، در کرانه باختری اشغالی، تظاهراتی از جمله در رام الله، طولکرم و نابلس در محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و حمایت از مقاومت در برابر اشغالگری برگزار شد.


عراق

جمعیت زیادی از معترضان عراقی در حمایت از غزه در مرز عراق و اردن، نماز جمعه یکپارچه (با اتحاد همه گروه‌های اسلامی) برگزار کردند.

جمعیت مردمی عراق همچنان به گذرگاه مرزی «طربیل» بین عراق و اردن رسیده و خواستار باز شدن مرز اردن برای رسیدن به مرز فلسطین در حمایت از برادران فلسطینی خود هستند که برای بیست و یکمین روز متوالی مورد تجاوز مستمر رژیم صهیونیستی قرار دارند.

تایلند

بیش از 300 مسلمان در جنوب تایلند امروز در یک گردهمایی همبستگی فلسطین برای حمایت از فلسطینی‌ها شرکت کردند.

به گزارش New Staraits Times، این گردهمایی که در شهر «ناراتیوات» برگزار شد، توسط چندین باشگاه جوانان در استان ناراتیوات سازماندهی شد.

تظاهرات علیه جنایات رژیم صهیونیستی در نقاط مختلف جهان

یکی از شرکت‌کنندگان گفت: ما تصمیم گرفتیم برای نشان دادن اعتراض خود و محکوم کردن اقدامات اسرائیل علیه فلسطینی‌ها و نوار غزه به تجمع امروز بپیوندیم. دوستانم در کوالالامپور به من اطلاع دادند که آنها در گردهمایی مشابهی که اخیراً در کوالالامپور برگزار شد، شرکت کردند که نخست‌وزیر مالزی نیز به آن پیوسته بود.

روز سه شنبه حدود 16000 مالزیایی تظاهراتی را در اعتراض به حملات اسرائیل به فلسطین ترتیب دادند.

لازم به ذکر است که جنایات بی‌امان رژیم صهیونیستی در غزه و بمباران مناطق مسکونی و شهادت بیش از 7 هزارنفر از غیرنظامیان، خشم مردم در کشورهای مختلف جهان را برانگیخت و سبب شد که مردم امروز در حمایت و همدلی با ملت مظلوم فلسطین از شرق تا غرب جهان به خیابان بیایند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha