ششمین جشنواره ملی تئاتر «چتر زندگی» در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 4178307
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶

ششمین جشنواره ملی تئاتر «چتر زندگی» در یزد برگزار می‌شود

مدیرکل ارشاد استان یزد از آغاز ششمین جشنواره ملی تئاتر «چتر زندگی» از عصر امروز خبر داد و گفت: آثار برگزیده در سطح شهر و بافت تاریخی یزد به نمایش گذاشته می‌شود.

احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، امروز، 6 آبان ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره ملی تئاتر «چتر زندگی» با محوریت خانه و خانواده گفت: این جشنواره از عصر امروز، ششم آبان ماه آغاز و تا هشتم همین ماه ادامه خواهد داشت و آثار برگزیده در سطح شهر و بافت تاریخی یزد به نمایش گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: امسال این جشنواره در تقویم جشنواره‌های ملی ثبت شد و از سال آینده به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد و شاهد حضور آثاری از کشورهای دیگر نیز خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به حمایت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد از این جشنواره در راستای رونق دادن به تولید آثار در حوزه تئاتر بیان کرد: امیدواریم هر چه بیشتر شاهد پویایی این عرصه باشیم.

مصطفی زارع‌زاده، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد نیز در این نشست با اشاره به حضور 9 اثر از استان‌های مختلف و پنج اثر از استان یزد در این جشنواره گفت: حضور آثار و هنرمندان مختلف استانی و کشوری در این جشنواره باعث انتقال تجربیات می‌شود و ارتقای این جایگاه را رقم می‌زند.

وی ادامه داد: یک اجرا برای داوران و دو اجرا در سطح شهر برای عموم مردم خواهد بود و ساعت اجراها نیز عمدتاً از ساعت 18 به بعد در بافت تاریخی و بوستان‌های شهر و در ساعات صبح برای مدارس و دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

حمید زارع، دبیر برگزاری ششمین جشنواره تئاتر «چتر زندگی» نیز در این نشست اظهار کرد: 118 اثر برای بازبینی به دبیرخانه ارسال شد و تفاوت ارسال اثر به جشنواره امسال این بود که اجراها باید اصلی باشد و اجرایی که به جشنواره‌های دیگر ارسال شده بود، قابل ارائه نبود و در صورت ارائه، در بازبینی‌ها حذف می‌شد.

وی با اشاره به اجرای 9 اثر از استان‌های اصفهان، مشهد، شیراز، لرستان، تهران و کرمانشاه و پنج اثر از استان یزد بیان کرد: اجراهای تخصصی در زندان اسکندر و اجراهای عمومی در بوستان‌ها و دانشگاه‌ها و مدارس به نمایش گذاشته می‌شود.

انتهای پیام
captcha