قطع آب و سوخت به روی غزه جنایت جنگی است
کد خبر: 4178382
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۸
عضو ارشد حماس:

قطع آب و سوخت به روی غزه جنایت جنگی است

عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی حماس در سخنانی با بیان اینکه قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد علیه رژیم صهیونیستی یک پیروزی برای غزه به حساب می‌آید، تأکید کرد: اقدام صهیونیست‌ها در قطع آب و سوخت به روی نوار غزه جنایت جنگی است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، غازی حمد، از رهبران برجسته جنبش حماس در این باره اظهار کرد: قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل یک پیروزی برای غزه است و ما خواستار باز شدن گذرگاه رفح برای ورود کمک‌های بشردوستانه هستیم.

وی با بیان اینکه ما خواستار اجرای فوری تصمیم مجمع عمومی و ارسال سریع کمک به غزه هستیم، گفت: قطع آب و سوخت غزه توسط رژیم اشغالگر، یک جنایت جنگی است.

این عضو ارشد حماس ادامه داد: بار دیگر از کشورهایی که با رژیم صهیونیستی روابط دارند، می‌خواهیم که سفرای این رژیم اشغالگر را اخراج کنند. ما خواستار اخراج سفرای اسرائیل از کشورهای عربی و اسلامی هستیم و کشورهای عربی و اسلامی باید بر منافع کشورهای حامی تجاوز اسرائیل فشار بیاورند.

غاضی حمد، درباره تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اجباری ساکنان نوار غزه نیز تأکید کرد: ما آوارگی ملت فلسطین از غزه به سینای مصر را نخواهیم پذیرفت.

وی همچنین تصریح کرد: دولت آمریکا و کشورهای غربی حامی تجاوز، شریک رژیم اشغالگر در جنگ غزه، بدنبال نسل‌کشی هستند.

این مقام حماس درباره تقلای نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی برای نفوذ به نوار غزه نیز گفت: گردان‌های القسام با تلاش اسرائیل برای پیشروی مقابله کرده و خسارات سنگینی به صفوف آن وارد کردند.

مجمع عمومی سازمان ملل جمعه شب، پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی کشورهای عربی را تصویب کرد و خواستار آتش‌بس بشردوستانه فوری و توقف خصومت‌ها در غزه شد.

این قطعنامه با ۱۲۰ رأی موافق در مقابل ۱۴ رأی مخالف و ۴۵ رای ممتنع به تصویب رسید. رژیم صهیونیستی و آمریکا به این قطعنامه رأی منفی دارند.

انتهای پیام
captcha