از آغاز موج جدید موشک‌باران اراضی اشغالی تا آوارگی 200 هزار شهرک‌نشین
کد خبر: 4178406
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۱
آخرین تحولات فلسطین؛

از آغاز موج جدید موشک‌باران اراضی اشغالی تا آوارگی 200 هزار شهرک‌نشین

مقاومت فلسطین در پاسخ به تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، مناطق مختلفی از اراضی اشغالی را با موشک هدف قرار داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، مقاومت فلسطین در واکنش به جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در حق فلسطینیان، موج جدیدی از حملات موشکی خود علیه اراضی اشغالی را به انجام رسانده است.

بر اساس گزارش منابع خبری شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه با موشک‌های گروه‌های مقاومت فلسطین هدف قرار گرفته شده است.

همچنین آژیر هشدار در عسقلان، تل‌آویو، گوش‌دان و اطراف فرودگاه بن گوریون به صدا درآمده است.

کمی پیش‌تر نیز گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) اعلام کرد که منطقه «دیمونا» در اراضی اشغالی را موشک‌باران کرده است.

قسام اعلام کرد که این موشک‌باران را در واکنش به جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در حق غیر نظامیان فلسطینی در غزه انجام داده است.

علاوه بر این رسانه‌های خبری از به صدا درآمدن آژیر هشدار در منطقه اشغالی دیمونا و جنوب اراضی اشغالی خبر دادند.

نیاز غذایی غزه: روزانه 40 تریلی

به گزارش آناتولی، برنامه جهانی غذای سازمان ملل طی بیانیه‌ای تأکید کرد که روزانه باید ۴۰ تریلی حامل کمک‌های بشردوستانه وارد غزه شوند تا دامنه عملیات انسان‌دوستانه خود را گسترش دهد.

در این بیانیه آمده است: برای اینکه طی ۲ ماه آینده به ۱.۱ میلیون نفر از مردم نوار غزه کمک غذایی برسانیم، باید روزانه ۴۰ تریلی حامل کمک‌های بشردوستانه وارد این منطقه شود.

بر اساس این بیانیه، مردم غزه برای رفع نیازهای گسترده خود به کمک‌های مستمر نیاز دارند و سوخت نه تنها برای نانوایی‌ها بلکه برای مکان‌های مربوطه نیز مورد نیاز است.

وزیر سابق امنیت داخلی رژیم صهیونیستی: بزرگ‌ترین شکست از سال 1948 را متحمل شدیم

به گزارش المیادین، موشه یلعون وزیر پیشین امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اذعان کرد که هفتم اکتبر جاری خطرناک‌ترین شکست رژیم صهیونیستی از جنگ سال ۱۹۴۸ تاکنون به وقوع پیوسته است.

یلعون اذعان کرد که شکست هفتم اکتبر رژیم صهیونیستی، یک شکست نظامی، اطلاعاتی و راهبردی بوده است.

از سوی دیگر ایهود اولمرت، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی نیز در اعتراض به اوضاع کنونی رژیم صهیونیستی گفت: اکنون و در جریان جنگ تغییر نتانیاهو لازم است و هر روز که وی در قدرت باقی می‌ماند، خطرها و آسیب‌های بیشتری متوجه اسرائیل می‌شود.

از موج جدید موشک‌باران اراضی اشغالی تا آوارگی 200 هزار شهرک‌نشین

گوترش: تاریخ همه ما را قضاوت خواهد کرد

پس از قطع گسترده ارتباطات در غزه و بمباران شدید مردم از سوی اشغالگران صهیونیست، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفت که وضعیت جاری «باید معکوس شود» و درخواست‌‌های خود برای آتش‌ بس را تکرار کرد.

دبیرکل سازمان ملل در این خصوص افزود که با توجه به اختلال در ارتباطات، به شدت نگران کارکنان سازمان ملل در غزه است و از تشدید بی‌ سابقه بمباران‌‌ها در غزه شگفت‌زده شده است.

آنتونیو گوترش در ادامه اجماع فزاینده بین‌‌المللی برای آتش‌‌بس بشردوستانه در منطقه‌‌ای که هزاران نفر از هفتم اکتبر در آنجا کشته شده‌‌اند را دلگرم‌کننده خواند.

از موج جدید موشک‌باران اراضی اشغالی تا آوارگی 200 هزار شهرک‌نشین

اردوغان: اسرائیل بدون حمایت کشورهای غربی سه روز هم دوام نمی‌آورد

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در سخنانی بار دیگر گفت که حماس گروه تروریستی نیست و تأکید کرد که این رژیم اسرائیل است که از تروریست‌ها در سوریه و عراق حمایت می‌کند.

به نوشته الجزیره، اردوغان گفت: غرب اصلی‌ترین مسئول اتفاقاتی است که در غزه می‌افتد و به طور کامل از کشتار کودکان فلسطینی دفاع می‌کند؛ آن‌ها تا دیروز به ظلمی که در اوکراین می‌شود اشک تمساح می‌ریختند، اما امروز از اسرائیل دفاع می‌کنند و دستانشان به خون آلوده است.

رئیس‌جمهور ترکیه تأکید کرد: اسرائیل بدون حمایت کشورهای غربی سه روز هم دوام نمی‌آورد؛ مسئولان غربی در برابر فریادهای کشتار در غزه و درخواست‌های دبیرکل سازمان ملل لال و کر شده‌اند.

اردوغان گفت که مسئله غزه فقط مربوط به اهالی غزه نیست، بلکه مسئله همه ماست و هیچ کس نباید در جنایاتی که در این منطقه رخ می‌دهد، شریک باشد.

او همچنین به عصبانیت رژیم اسرائیل از سخنانش در خصوص حماس اشاره کرد و گفت که بار دیگر می‌گوید که حماس تروریست نیست.

اردوغان افزود: برای انجام مقدمات لازم جهت اعلام اسرائیل به عنوان جنایتکار جنگی اقدام خواهیم کرد؛ اتفاقاتی که در غزه می‌افتد، دفاع از خود نیست، بلکه یک جنایت پلید است؛ هیچ خانه‌ای در غزه که بتوان به آن پناه برد باقی نمانده است، نه آبی است و نه غذا و برق.

رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه از رژیم صهیونیستی خواست تا از «حالت جنون» خارج شود و حملات گسترده‌ علیه زنان و کودکان غزه را متوقف کند.

از موج جدید موشک‌باران اراضی اشغالی تا آوارگی 200 هزار شهرک‌نشین

رژیم صهیونیستی دیپلمات‌هایش در آنکارا را فراخواند

الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات امروز رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و مواضع این کشور علیه جنگ غزه اعلام کرد که اسرائیل روابط با ترکیه را مورد بازنگری قرار خواهد داد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در پستی در شبکه ایکس نوشت که در واکنش به اظهارات امروز رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه درباره تحولات غزه، از دیپلمات‌های اسرائیلی در آنکارا خواسته است که به تل‌آویو بازگردند.

شمار زیادی از شهروندان ترکیه بعد از ظهر امروز برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه در تظاهراتی تحت عنوان تجمع بزرگ حمایت از فلسطین در فرودگاه آتاتورک استانبول گردهم آمده‌اند.

در این تجمع شمار زیادی از مسئولان عالی‌رتبه ترکیه به همراه دیپلمات‌ها و نمایندگان سیاسی کشورهای مختلف شرکت دارند. علاوه بر این، شخصیت‌های بارز فلسطینی مقیم ترکیه و همچنین ورزشکاران، فعالان رسانه و هنرمندان ترک نیز در این تظاهرات شرکت کرده‌اند.

از موج جدید موشک‌باران اراضی اشغالی تا آوارگی 200 هزار شهرک‌نشین

لیبرمن: ۲۰۰ هزار شهرک‌نشین را به آواره تبدیل کرده‌ایم

آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ پیشین رژیم اسرائیل با توجه به ادامه جنگ غزه اعلام کرد که ۲۰۰ هزار شهرک‌نشین را به «آواره» در «اسرائیل» تبدیل کرده‌ایم.

وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی در ادامه انتقادات خود از سیاست‌های جنگ‌طلبانه کابینه نتانیاهو اظهار کرد که هیچ کدام از این افراد، به شهرک‌های خود باز نخواهند گشت.

از موج جدید موشک‌باران اراضی اشغالی تا آوارگی 200 هزار شهرک‌نشین

حمله حزب‌الله لبنان به مقر نظامیان صهیونیستی

به گزارش المنار، حزب‌الله لبنان اعلام کرد، نیروهای مقاومت اسلامی مقر نظامی «زرعیت» نظامیان صهیونیست را هدف قرار داده‌اند.

در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است: این حمله ساعت ۱۸ به وقت محلی صورت گرفت و در پی آن چند نظامی اسرائیلی زخمی شدند.

حزب‌الله در بیانیه دیگری از حمله به تجمع نظامیان صهیونیستی در ارتفاعات «ابودجاج» در نزدیکی زرعیت خبر داد که در پی آن، چند نظامی صهیونیست زخمی شدند.

در مقابل جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز ارتفاعات حلتا در نزدیکی مزارع شعبا را هدف قرار دادند.

حزب‌الله لبنان ساعاتی پیش نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که رزمندگان مقاومت اسلامی پایگاه‌های «ریشا» و «الجرداح» را هدف حملات توپخانه خود قرار دادند و اهداف با موفقیت مورد اصابت قرار گرفتند.

حزب‌الله لبنان طی روزهای اخیر و در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و به خاک و خون کشیدن شمار زیادی از فلسطینی‌ها در این شهر، مواضع نظامی این رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک‌نشین در این مناطق شده است. ارتش رژیم صهیونیستی نیز طی روزهای گذشته مناطق مرزی لبنان را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داده است.

تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های صهیونیست‌نشین نزدیک مرزهای لبنان فرار کرده‌اند.

از موج جدید موشک‌باران اراضی اشغالی تا آوارگی 200 هزار شهرک‌نشین

سخنگوی القسام: در جنگ زمینی، منتظر دشمن هستیم

ابوعبیده سخنگوی گردان‌های عزالدین القسام ـ شاخه نظامی جنبش حماس ـ گفت که در هفتم اکتبر (روز آغاز عملیات طوفان الاقصی)، دژهای دشمن مانند لانه عنکبوت فرو ریخت و در آن زمان پیروزی را مشاهده کردیم.

وی با بیان اینکه هدف قرار دادن ساختمان‌های مسکونی و بیمارستان‌ها، صرفاً ننگ و عار به دنبال دارد، تأکید کرد: در جنگ زمینی، منتظر دشمن هستیم تا معنای قدرت و فداکاری را به آن یاد بدهیم و به دشمن، شکست را تحمیل خواهیم کرد.

سخنگوی القسام با اشاره به اینکه زمان برتری نظامی و اطلاعاتی ادعایی دشمن به پایان رسیده و دوران شکست صهیونیست‌ها آغاز شده است، گفت: از حاکمان عرب نمی‌خواهیم برای دفاع از کودکان غزه یا مقدسات، ارتش‌های خود را حرکت دهند؛ زیرا ما نابودی اسرائیل را بر عهده گرفته‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه علت کشتار ملت فلسطین، شکست‌های دشمن است، تصریح کرد: دشمن در مذاکرات اخیر بر سر اسرا، زمان زیادی را تلف کرد و بمباران وحشیانه آن‌ها، باعث کشته شدن ۵۰ نفر از اسرا شده است.

ابوعبیده با بیان اینکه زمان فروش توهم به جهان درباره دروغ ارتش شکست‌ناپذیر و تانک‌های مرکاوا به پایان رسیده است، گفت: ما این تانک را در غزه نابود کردیم. نفرین دهه هشتم، گریبان اسرائیل را خواهد گرفت و نابود خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در قبال اسرای دشمن صهیونیستی باید همه اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل آزاد شوند، خاطر نشان کرد: قطعاً پیروزی متعلق به ماست.

از موج جدید موشک‌باران اراضی اشغالی تا آوارگی 200 هزار شهرک‌نشین

نتانیاهو: جنگ در غزه سخت و طولانی خواهد شد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی شبانگاه شنبه با تأیید تشدید حملات هوایی در غزه گفت که جنگ طولانی خواهد شد.

نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی گفت که جنگ در غزه طولانی و سخت خواهد بود. وی مدعی شد که این دومین جنگ استقلال اسرائیل است.

نتانیاهو روز شنبه نیز در دیدار با خانواده‌های اسرا مدعی شد: فشار بر حماس کلیدی بوده و هر چه این فشار افزایش یابد، فرصت آزادی اسرا بیشتر می‌شود.

این در حالی است که خانواده اسرای اسرائیلی در غزه طی بیانیه‌ای به دیدار خود به نتانیاهو اشاره کرده و اعلام کردند: در دیدار با نتانیاهو خواستار بازگرداندن تمامی اسرا پیش از آغاز هرگونه عملیات نظامی زمینی شدیم.

به گفته مقامات رژیم صهیونیستی، حداقل ۳۲۹ نفر نزد حماس اسیر هستند. هفته گذشته حماس اعلام کرد که برای نشان دادن حسن نیت خود حاضر است دو سه اسرائیلی را آزاد کند اما تل‌آویو در پاسخ گفته بود که حاضر نیست آنان را تحویل بگیرد. تاکنون حماس چند اسیر را از ملیت‌های غربی آزاد کرده است.

نتانیاهو افزود: ما حملات هوایی خود را در روزهای اخیر تشدید کرده‌ایم تا به نیروهای خود برای ورود به زمینی کمک کنیم. به دنبال حرکت به مرحله بعدی و گسترش عملیات زمینی هستیم.

انتهای پیام
captcha