هنر دینی بدون تعامل هنرمند با صاحبان فکر تولید نمی‌شود
کد خبر: 4178513
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
مدیر حوزه علمیه خوزستان:

هنر دینی بدون تعامل هنرمند با صاحبان فکر تولید نمی‌شود

حجت‌الاسلام بلادیان گفت: هنرمند انقلابی بدون تعامل با صاحبان فکر و اندیشه دینی نمی‌تواند اثری فرهیخته برای تربیت و رشد و تعالی جامعه تولید کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی بلادیان، مدیر حوزه‌های علمیه استان خوزستان

به گزارش ایکنا از خوزستان، مراسم تقدیر از مروجان فرهنگ نماز و رونمایی از پوستر جشنواره هنری نماز و مهدویت امروز، ۷ آبان‌ ماه در اداره‌ ارشاد خوزستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی بلادیان، مدیر حوزه‌های علمیه استان خوزستان در این مراسم، گفت: کار مؤثر فرهنگی بدون همراهی محتوا و شکل صورت نمی‌گیرد. هر چقدر که حوزه علمیه نیرو و طلبه تربیت کند بدون اینکه قالب هنر و شکل مناسب پرداختی را داشته باشد تأثیر ویژه‌ای نخواهد داشت.

وی ادامه داد: هنرمندی که بخواهد برای انقلاب، دین، مکتب و مذهب کار کند بدون تعامل ویژه و اساسی با صاحبان فکر و اندیشه دینی و مذهبی که اصل و اساس و ریشه مکتب‌شناسی و مذهب شناسی حوزه علمیه است، اثری فاخر برای تربیت و رشد و تعالی جامعه تولید نخواهد کرد.

بلادیان با اعلام آمادگی برای همکاری با اداره ارشاد خوزستان به منظور همکاری در زمینه‌های هنری و رسانه‌ای گفت: ما اعلام آمادگی می‌کنیم تا تعامل بهتر و بیشتری نسبت به سابق با فعالان عرصه هنر و رسانه در عرصه‌های مختلف داشته باشیم.

مدیر حوزه علمیه استان خوزستان گفت: دست یاری به سوی همه هنرمندان و افرادی که دغدغه مذهب و دین دارند دراز می‌کنیم. باید زیر چتر واحدی با رنگ و بوی ولایت و اهل بیت(ع) قرار بگیریم تا بتوایم آثار فرهیخته‌ای را داشته باشیم

وی در پایان نماز را نمادین‌ترین فعلی صادر شده از مؤمن دانست و گفت: نماز مؤثرترین فعالیتی است که انسان برای رشد و تعالی می‌تواند به آن چنگ بزند و برای رشد خود از آن بهره ببرد.

در این مراسم همچنین سیدموسی بلادیان، رئیس ستاد اقامه نماز خوزستان گفت: درود می‌فرستیم به مظلومانی که امروز با امکانات بسیار محدود از کیان اسلام دفاع می‌کنند. در حقیقت غزه مربوط به اسلام، قرآن، اهل‌ بیت(ع) است و باید برای این مظلومان تاریخ دعا کنیم.

وی با اشاره به حدیث حضرت علی(ع) «کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً» گفت: در عرصه‌ای که همه دم از تمدن می‌زنند انسانهایی محروم مظلومانه شهید می‌شوند.

انتهای پیام
captcha