خروج از بحران جمعیت در سمنان به جد پیگیری می‌شود
کد خبر: 4178516
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷

خروج از بحران جمعیت در سمنان به جد پیگیری می‌شود

استاندار سمنان پیری و کمبود جمعیت را دغدغه جدی و مهم برشمرد و گفت: خروج از بحران جمعیت در این استان به جد پیگیری می‌شود.

سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی استانداری سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار شب گذشته، 6 آبان با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی برای حل بحران جمعیت و خروج از این بحران گفت: برای خروج از این دغدغه جدی استان برنامه‌ریزی در دستور کار است.

وی ادامه داد: باید از تمامی ظرفیت‌ها برای تشویق به فرزندآوری بهره گرفت که در این راستا در روستاها خانه‌های عالم می‌تواند موضوع جوانی جمعیت و ترغیب به فرزند آوری را تبیین کنند.

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه خانه‌های عالم در روستاها می‌توانند نقش بسیار مهمی را در تبیین برخی مسائل داشته باشند متذکر شد: از این ظرفیت برای بحث جوانی جمعیت استفاده شود.

هاشمی متذکر شد: پایگاه‌های بسیج، دهیاری‌ها و شهرداری‌ها نیز در این میان می‌توانند نقش مهمی را ایفا کنند و در راستای ایجاد بستر مناسب برای فرزند آوری و جوانی جمعیت تلاش کنند.

این مقام عالی استان با اشاره به اینکه نیاز است تا در موضوع جوانی جمعیت و فرزند آوری بسته‌های تشویقی خوبی را قرار دهیم اظهار کرد: مثلا شهرداری‌ها می‌توانند پروانه را به‌صورت تخفیف یا رایگان در اختیار افرادی که دارای فرزند می‌شوند قرار دهند.

هاشمی کاهش فرزند آوری و کوچک شدن پنجره جمعیتی کشور را یکی از دغدغه‌های مهم نظام برشمرد و گفت: ضرورت دارد در این راستا برنامه‌ریزی‌ها و تصمیمات مناسبی اتخاذ شود و در استان سمنان نیز باید از تمامی ظرفیت‌ها بهره گرفته شود.

انتهای پیام
captcha