از شکست عملیات صهیونیست‌ها در شمال غزه تا بمباران بیمارستان القدس
کد خبر: 4178624
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۲
آخرین تحولات فلسطین؛

از شکست عملیات صهیونیست‌ها در شمال غزه تا بمباران بیمارستان القدس

عملیات نفوذ گردان‌های شهید عزالدین قسام به آن سوی دیوار امنیتی در حد فاصل میان نوار غزه و فلسطین اشغالی، آن هم در روز بیست و سوم جنگ علیه غزه، شکست فجیع دیگری برای رژیم صهیونیستی است.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیاالیوم، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از حادثه امنیتی خطرناک در ایرز در شمال غزه و شنیده شدن صدای تیراندازی شدید خبر دادند.

در ابتدا گروهی از مبارزان قسام از موانع مرزی عبور کرده و خود را به غرب ایرز در داخل اراضی اشغالی رسانده و با موشک‌های ضدزره، جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار دادند.

به دنبال آن قسام اعلام کرد که مبارزانش شماری از نظامیان اسرائیلی را در داخل این جنگ‌افزارها به قتل رساندند.

پس از پایان این عملیات و رسیدن نیروهای پشتیبانی ارتش رژیم صهیونیستی به نزدیکی ایرز، درگیری مسلحانه شدیدی میان آن‌ها و مجاهدان قسام اتفاق افتاده است.

خبرنگار روسیاالیوم گزارش داد: حادثه با عملیات رخنه نیروهای قسام پشت خطوط نظامیان اسراییلی آغاز شد و نیروهای حماس با موشک ضدزره به سمت ادوات زرهی اسراییلی حمله‌ور شدند.

همزمان خبرنگار الجزیره گزارش داد: نیروهای قسام با نظامیان اسرائیلی در نزدیکی مرکز نظامی ایرز درگیر شدند. این نیروها، پشت خطوط دشمن در نزدیکی گذرگاه ایرز رخنه کردند.

گردان‌های قسام اعلام کرد با موشک و خمپاره پایگاه ایرز را در هم کوبیده تا نیروهای پشتیبانی دشمن صهیونیستی قادر به امدادرسانی به نیروهای خود و جنگ‌افزارهای هدف قرار گرفته در این منطقه نباشند.

عملیات نفوذ گردان‌های شهید عزالدین قسام به آن سوی دیوار امنیتی در حد فاصل میان نوار غزه و فلسطین اشغالی آن هم در روز بیست و سوم جنگ علیه غزه، شکست فجیع دیگری برای رژیم صهیونیستی است. این عملیات از زمان حمله مجاهدان قسام در هفتم اکتبر به پایگاه‌های نظامی و شهرک‌های صهیونیست نشین در اطراف نوار غزه در نوع خود بی‌سابقه است.

از شکست عملیات صهیونیست‌ها در شمال غزه تا بمباران بیمارستان القدس

دفتر حماس در قطر تعطیل نمی‌شود

ماجد بن محمد الانصاری، سخنگوی وزارت خارجه قطر اعلام کرد که این کشور قصد بستن دفتر حماس در دوحه به علت اهمیت آن را ندارد.

وی ضمن تأکید بر اهمیت مذاکرات با هدف آزادسازی اسیران در غزه و تلاش‌های انجام شده در جهت جلوگیری از تشدید تنش‌ها، بیان کرد: این کانال ارتباطی یعنی دفتر حماس در دوحه، نقش بسیار مهمی در مقابله با تنش‌هایی که در ماه سپتامبر رخ داده بود، ایفا کرد؛ مذاکرات قطر با حماس منجر به کاهش تنش‌ها در دو هفته اخیر پس از آغاز موج درگیری بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها شده است.

سخنگوی وزارت خارجه قطر، بر اهمیت باز نگه داشتن این کانال برای کمک به حل و فصل مناقشه کنونی فلسطین و رژیم اشغالگر تأکید کرد.

وی تأکید کرد: نمی‌توان اجازه داد این کانال ارتباطی از بین برود، تا زمانی که در برقراری صلح بین دو طرف مهم باشد.

الانصاری در پایان صحبت‌های خود هشدار داد که ادامه عملیات زمینی رژیم صهیونیستی در نوار غزه، تلاش‌های قطر برای آزادی گروگان‌های اسیر شده در غزه را بسیار پیچیده کرده است.

حزب‌الله لبنان: نظامیان دشمن را هدف قرار دادیم

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رزمندگان مقاومت پس از رصد دقیق نظامیان رژیم صهیونیستی در موضع المالکیه و مناطق پیرامونی آن، فوراً آنان را هدف قرار دادند و از آسیب‌دیدن دشمن اطمینان دارند.

همچنین حزب‌الله اعلام کرد که رزمندگان مقاومت موضع صهیونیستی سماقه در مزارع اشغالی شبعا را هدف قرار داده‌اند.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که حزب‌الله یک برجک مخابراتی را در موضع صهیونیستی ریشا در برابر بخش غربی مرزهای جنوبی لبنان هدف قرار داده است.

از سوی دیگر خبرنگار الجزیره گزارش داد که در پی پرتاب مجدد موشک به سوی الجلیل از سمت لبنان، آژیرهای هشدار در شهرک صهیونیستی «کریات شمونه» در شمال اراضی اشغالی به صدا در آمده است.

رسانه‌های عبری زبان از شلیک دو موشک به شهرک صهیونیستی کریات شمونه و وقوع حریق در یکی از ساختمان‌های صهیونیستی خبر می‌دهند.

پیش از این نیز گزارش‌هایی درباره پرتاب موشک از جنوب لبنان به سوی الجلیل و صفد مخابره شده بود و رسانه‌های عبری زبان از به صدادرآمدن آژیر هشدار در منطقه الجلیل در نزدیکی مرزهای لبنان و ارتفاعات جولان خبر داده بودند.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده بود که دو موشک شلیک‌شده به سوی منطقه صفد را رهگیری کرده و موشک سوم نیز در یک منطقه باز سقوط کرده است.

از شکست عملیات صهیونیست‌ها در شمال غزه تا بمباران بیمارستان القدس

هدف قرارگرفتن دو تانک صهیونیست‌ها در غزه

مبارزان قسام شاخه نظامی جنبش حماس فلسطین اعلام کردند که دو تانک رژیم صهیونیستی را در شمال غرب غزه شکار کرده‌اند.

به گزارش روسیاالیوم، قسام اعلام کرد که دو تانک رژیم صهیونیستی را در شمال غرب غزه هدف قرار داده است.

در بیانیه قسام آمده است: دو تانک نیروهای اسرائیلی که به شمال غرب غزه رخنه کرده بودند را هدف قرار دادیم.

قسام، شاخه نظامی حماس و سرایا القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین اعلام کردند که نظامیان صهیونیست را در شمال غرب غزه هدف هدف قرار داده‌اند.

در بیانیه حماس از هدف قرار گرفتن نظامیان صهیونیست در شمال غرب بیت لاهیا با پهباد انتحاری الزواری خبر داده شده است.

در بیانیه جهاد اسلامی هم از حملات به نظامیان رژیم صهیونیستی و ادوات آن‌ها با موشک و خمپاره خبر داده شده است.

 از شکست عملیات صهیونیست‌ها در شمال غزه تا بمباران بیمارستان القدس

جماعت اسلامی لبنان حمله موشکی به فلسطین اشغالی را به عهده گرفت

نیروهای فجر، شاخه نظامی جماعت اسلامی لبنان اعلام کرد که حملات موشکی جدید و متمرکز را علیه مراکز نظامی دشمن صهیونیستی در شهرک کریات شمونه در شمال فلسطین اشغالی انجام داده است.

نیروهای فجر تأکید کردند که به عملیات‌های خود ادامه خواهند داد و این حملات متناسب با تشدید تجاوز به جنوب لبنان و نوار غزه افزایش می‌یابد.

شاخه نظامی جماعت اسلامی لبنان همچنین اعلام کرد که ما قادر به گسترش دامنه آتش خود هستیم.

دفاع پاکستانی‌ها از عملیات طوفان الاقصی + فیلم

تمام پاکستان امروز در ادای احترام به شهدای غزه و همزمان با بیست و سومین روز از عملیات طوفان الاقصی و تداوم جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل به پا خاست و شهرهای مختلف این کشور شاهد خروش مردم در محکومیت اسرائیل و آمریکا به ویژه حامیان غربی جنایات صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی فلسطین بود.

در شهر اسلام‌آباد پایتخت پاکستان، تظاهرات بزرگ همبستگی با غزه و محکومیت حمایت‌های آمریکا و غرب از اسرائیل با مشارکت احزاب و گروه‌های مذهبی اعم از شیعه و سنی برگزار شد.

ده‌ها هزار نفر در راهپیمایی همبستگی با غزه شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند و اعلام کردند که قلب مسلمانان پاکستان برای ملت فلسطین و رزمندگان جبهه مقاومت می‌تپد.

سراج الحق، رهبر جماعت اسلامی پاکستان اعلام کرد که ۱۹ نوامبر (یکشنبه ۲۸ آبان) تظاهرات میلیونی علیه آمریکا و اسرائیل با حضور هواداران فلسطین در شهر «لاهور» برگزار خواهد شد و این نهضت تا زمان توقف جنایات اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین ادامه خواهد یافت.

اجتماع بزرگ حامیان طوفان الاقصی به اهتمام حزب جمعیت علمای اسلام در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان در جنوب غرب پاکستان منعقد شد. هزاران نفر از اقشار مختلف مردم با در دست داشتن پرچم فلسطین و تصاویر بیت المقدس علیه آمریکا و اسرائیل شعار دادند.

مولانا فضل الرحمان، رئیس حزب جمعیت علمای اسلام طی سخنانی در این گردهمایی اعلام کرد که مردم پاکستان پیام خود را به اسرائیل غاصب و حامیان بی وجدان این رژیم یعنی آمریکا و دیگر قدرت‌های غربی منتقل کرده و این یعنی حمایت مستمر و قوی از فلسطین و نبرد کوبنده رزمندگان مقاومت علیه دشمن صهیونیستی.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر عباس جعفری، رهبر حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان نیز خطاب به حاکمان‌ مسلمان از جمله دولتمردان پاکستانی گفت که زمان حمایت واقعی از نبرد رزمندگان مقاومت فلسطین علیه اسرائیل فرا رسیده است. 

وی تأکید کرد: حاکمان مسلمان بدانند که تاریخ و ملت‌های آزادیخواه جهان هیچ گونه کوتاهی و سکوت در قبال جنایات صهیونیست‌ها و مظلومیت فلسطینیان را فراموش نخواهند کرد.

در شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب در شرق پاکستان نیز صدها نفر از هواداران احزاب سیاسی در محکومیت جنایات اسرائیل علیه فلسطینی‌ها به خیابان‌ها آمده و شعارهای مرگ بر اسرائیل و زنده باد فلسطین سر دادند.

از شکست عملیات صهیونیست‌ها در شمال غزه تا بمباران بیمارستان القدس

اتاق عملیات‌ یمنی‌ها برای مقابله با صهیونیست‌ها

رئیس شورای عالی سیاسی یمن خبر داد که گروه‌های مقاومت اتاق عملیات‌های مشترکی تشکیل دادند که برای مقابله با هر گونه حماقت رژیم صهیونیستی در خصوص یورش زمینی به غزه، فعالیت می‌کند.

مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن شامگاه امروز یکشنبه تأکید کرد که جنگ علیه ملت فلسطین، جنگ علیه اسلام است و غرب و آمریکا برای ریختن خون مردم این کشور، از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند.

المشاط ضمن تمجید از اقدامات حزب‌الله لبنان برای کاهش فشار صهیونیست‌ها به غزه، گفت: عملیات طوفان الاقصی تمامی چیزی‌هایی را از بین خواهد برد که اسرائیل و امپریالیسم جهانی ایجاد کرده بود. لذا دیگر در جهان عرب، چیزی به نام اسرائیل وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه چیزی به نام اراضی ۱۹۴۸ و ۱۹۶۷ وجود ندارد، تأکید کرد: اتاق عملیات‌های مشترکی وجود دارد که برای مقابله با هر گونه حماقت رژیم صهیونیستی در خصوص یورش زمینی به غزه فعالیت می‌کند.

این مقام یمنی با تأکید بر اینکه تهدیدهای آمریکا برای این است که ملت یمن به وظیفه خود در قبال ملت فلسطین عمل نکند، تصریح کرد: به برادران فلسطینی می‌گویم که همه با شما هستند، از ملت‌ها گرفته تا جنبش‌های مقاومت تا اینکه این حمله وحشیانه شکست بخورد.

از شکست عملیات صهیونیست‌ها در شمال غزه تا بمباران بیمارستان القدس

آسیب دیدن بیمارستان القدس غزه

هلال احمر غزه شامگاه یکشنبه اعلام کرد که در پی بمباران اطراف بیمارستان القدس غزه، آسیب‌هایی به این بیمارستان وارد شده و تعدادی از بیماران و افرادی که در این بیمارستان پناه گرفته‌اند، آسیب دیدند.

هلال احمر غزه شامگاه یکشنبه اعلام کرد که در پی بمباران اطراف بیمارستان القدس غزه، آسیب‌هایی به این بیمارستان وارد شده و تعدادی از بیماران و افرادی که در این بیمارستان پناه گرفته‌اند، آسیب دیده و تعدادی نیز به دلیل شدت بمباران‌ها دچار خفگی شده‌اند.

ساعتی پیش بود که مدیر بیمارستان القدس گفت که امروز تماس‌های مکرری از سوی صهیونیست‌ها برای تخلیه بیمارستان انجام شده و چند انفجار نیز در اطراف بیمارستان روی داده است.

وی که با شبکه خبری الجزیره مصاحبه می‌کرد، افزود: «همگان را به مداخله برای جلوگیری از هدف قرار گرفته شدن بیمارستان القدس دعوت می‌کنیم، چون بیش از 14 هزار نفر در این بیمارستان حضور دارند».

مدیر بیمارستان القدس هشدار داد که به دلیل وجود مخازن اکسیژن در بیمارستان القدس، بمباران اطراف آن ممکن است به انفجار درون آن منجر شود.

وزارت بهداشت در غزه نیز درباره تصمیم رژیم صهیونیستی برای بمباران بیمارستان القدس هشدار داده است.

رژیم صهیونیستی امروز، یکشنبه بر بمباران اطراف بیمارستان القدس تمرکز کرده است.

رژیم صهیونیستی از ۲۳ روز گذشته تاکنون غزه را تحت محاصره شدید خود قرار داده و بسیاری از تأسیسات غیرنظامی از جمله مدارس، مساجد و مراکز درمانی را در حملات خود ویران کرده است.

رسانه‌های فلسطینی بامداد امروز، در جدیدترین آمار خود اعلام کرده بودند شمار شهدای فلسطینی از هشت هزار نفر فراتر رفته و تعداد مجروجان حدودا به 20 هزار نفر رسیده است.

انتهای پیام
captcha