تشکل‌های دانشجویی در تبیین حقوقی جنایات صهیونیست‌ها فعال شوند
کد خبر: 4178655
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۵
سید امین‌الله دادگر:

تشکل‌های دانشجویی در تبیین حقوقی جنایات صهیونیست‌ها فعال شوند

رئیس حوزه ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: باید نخبگان و دانشگاهیان ابعاد سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، نظامی، امنیتی، حقوقی، بین‌المللی و توطئه‌های نرمی را که در فلسطین در حال وقوع است بررسی کنند، چراکه این افراد نقش مهمی در آگاه‌سازی جامعه جهانی از این جنایات دارند. 

حجت‌الاسلام دادگر

حجت‌الاسلام والمسلمین سید امین‌الله دادگر، رئیس حوزه ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، ضمن تشریح ریشه‌های جنایات اخیری که در فلسطین اشغالی رخ داده است، به بیان نکاتی درباره نقش نخبگان و دانشگاهیان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین مخصوصا مردم غزه پرداخت و گفت: تردیدی نیست که آمریکای جنایتکار میدان‌دار و حامی اصلی جنایاتی است که این روزها در سرزمین‌های اشغالی از سوی رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین اتفاق می‌افتد و دست آمریکا در این اتفاقات پیداست. همچنین رژیم صهیونیستی پس از اتفاقات اخیر و حملات جبهه مقاومت علیه آنها مستأصل شده است و توان مدیریت آوارگان خود را ندارد. لذا کشورهایی همانند آلمان و انگلیس وارد میدان شده‌اند و آوارگان صهیونیست را پشتیبانی و ساماندهی می‌کنند و به آنها پناه می‌دهند.
 
وی افزود: اکنون ملت مظلوم فلسطین نیاز به حمایت و توجه جدی نخبگان و دانشگاهیان جهان اسلام مخصوصا دانشگاهیان ایران اسلامی دارد. خوشبختانه اساتید دانشگاه‌ها در حال نقش‌آفرینی و کنشگری خوبی هستند و تبیین‌های بسیار ارزنده‌ای در دفاع از زنان و کودکان مظلوم فلسطین داشته‌اند که ناجوانمردانه و جنایتکارانه به دست این رژیم جلاد به شهادت رسیده‌اند.
 
دادگر بیان کرد: دفاع از مظلومان فلسطین به شکل معنوی و علمی از وظایف هر انسان مسلمان و آزاده‌ای است، چراکه سرزمینشان اشغال شده است. از سوی دیگر مجموعه‌ها و تشکل‌های دانشجویی نیز اقدامات خوبی را در حمایت از مردم فلسطین شروع کرده‌اند. ابعاد سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، نظامی، امنیتی، حقوقی و بین‌المللی و توطئه‌های نرمی که در حال اتفاق افتادن است باید از سوی نخبگان و دانشگاهیان بررسی شود، چراکه این افراد نقش مهمی در آگاه‌سازی جامعه جهانی درباره جنایاتی دارند که در عرصه‌های مختلف علیه ملت فلسطین وجود دارد. 

اتحاد دانشگاهیان در مقابل رژیم صهیونیستی

رئیس حوزه ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها یادآور شد: امیدواریم جوانان آگاه، هوشیار و هوشمند دانشگاهی ایران اسلامی بتوانند به وظایفشان در عرصه‌های ملی و بین‌‌المللی عمل کنند و با بیانیه‌ و اطلاعیه‌ و فعالیت در فضای مجازی و تبیین‌هایی که در محیط دانشگاه انجام می‌دهند و اتحاد و انسجامی که دارند، اتفاقات خوبی را برای مردم مظلوم فلسطین رقم بزنند.
 
وی با اشاره به اقدام بی‌سابقه حماس و مقاومت اسلامی و آینده رژیم صهیونیستی پس از این اتفاقات ادامه داد: قطعاً این عملیات برنامه‌ریزی شده بود، چراکه غزه در محاصره بوده و این حصر محدودیت‌های بسیاری را برای آنها در پی داشته است. بنابراین ملت مظلوم غزه در دفاع از خودشان چاره‌ای نداشتند که این حصر را بشکنند. البته ممکن است میزان تلفات و به شهادت رسیدن کودکان، نوجوانان و زنان بالا باشد و شاید این حد از جنایت برای آنها قابل پیش‌بینی نبود.

پنهان کردن تلفات توسط صهیونیست‌ها

دادگر تأکید کرد: رژیم صهیونیستی دچار استیصال شده، چراکه از شمال فلسطین و جنوب لبنان و شمال غزه در محاصره جبهه مقاومت قرار گرفته و حزب‌الله با همه قدرتش هنوز به طور کامل وارد این عرصه نشده است و صهیونیست‌ها می‌دانند که حماس و حزب‌الله تا حدی وارد عرصه نبرد شده‌ و از خودشان دفاع می‌کنند. رژیم صهیونیستی در درگیری‌هایی که اخیراً با جبهه مقاومت مخصوصا در غزه داشته زمین‌گیر شده و تلفات بسیاری داشته است، اما آمار آن را به درستی اعلام نمی‌کند. 
 
وی با اشاره به پنهان کردن تلفات نظامیان از سوی رژیم صهیونیستی، گفت: یکی از پیچیدگی‌هایی که در عرصه میدانی از سوی آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها وجود دارد این است که آمار تلفات خود در جبهه‌های جنگ را به درستی گزارش نمی‌کنند. در ماجرای حمله موشکی ایران به پایگاه نظامیان آمریکایی در عین‌الاسد آمریکایی‌ها میزان تلفات خود را پنهان کردند و بسیاری از تلفات خود را به کشورهایی همانند آلمان بردند و به اسم مصدوم تصادف ماجرا را پنهان کردند.
 
رئیس حوزه ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به روحیه بالایی که مبارزان جبهه مقاومت در عرصه مبارزه با رژیم صهیونیستی دارد، بیان کرد: جبهه مقاومت به خوبی در حال دفاع از خود است و هزینه‌های جبران‌ناپذیری را به رژیم صهیونیستی وارد کرده است و روحیه مقاوم و قابل توجهی دارد. هرچند تلفاتی به جبهه مقاومت وارد شده، اما شهادت افراد بی‌دفاع و زنان و کودکان نشانه قساوت و درماندگی رژیم صهیونیستی است. مگر این افراد چه گناهی کرده‌اند که این‌گونه هدف حمله نظامی رژیم غاصب صهیونیستی قرار می‌گیرند؟ ان‌شاءالله خدای متعال کمک خواهد کرد تا حزب‌الله و حماس و سایر گروه‌های مقاومت اتفاقات خوبی را رقم بزنند و به فضل الهی شرّ رژیم صهیونیستی را کم کنند و قدس آزاد شود و همه مسلمانان بتوانند قبله اول جهان اسلام را زیارت کنند.
انتهای پیام
captcha