طرحی ماندگار برای ازدواج جوانان ارائه شود
کد خبر: 4178662
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱
آیت‌الله ناصری:

طرحی ماندگار برای ازدواج جوانان ارائه شود

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با بیان اینکه فرهنگ ازدواج در کشور ما دستخوش تغییرات بسیاری شده است، گفت: ستاد ازدواج دانشجویی استان برای ازدواج آسان و آگاهانه طرحی ماندگار ارائه دهد.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا به نقل از دفتر امام جمعه یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان یزد، 7 آبان ماه در دیدار اعضای ستاد ازدواج دانشجویی استان با بیان اینکه دشمن در حال زمینه‌سازی برای از هم پاشیدن بنیان خانواده است، گفت: احترامی که در گذشته بین اعضای خانواده وجود داشت، به ویژه احترامی که فرزندان برای والدین خود قائل بودند، کمرنگ شده و این موضوعی است که دشمنان نسبت به آن فرهنگ‌سازی کرده‌اند و باید در این زمینه وارد عمل شویم.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه سن ازدواج جوانان افزایش پیدا کرده است، افزود: یکی از مواردی که در بسیاری از خانواده‌ها بحثی طبیعی و عادی است، تحصیلات است و هم پسران و دختران و هم خانواده‌های آنها، درس خواندن را در تقابل با ازدواج می‌دانند ضمن اینکه مقایسه مدرک تحصیلی دختر و پسر در آستانه ازدواج، به معضلی برای انتخاب همسر تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به برخی دیگر از مسائلی که در حوزه ازدواج وجود دارد، بیان کرد: باید زمینه‌سازی و فرهنگسازی شود تا هر زمان موقعیت ازدواج پیش آمد، تحصیلات و شغل و ... را ملاک قرار ندهند و شرایطی فراهم کنیم تا تشکیل خانواده انجام شود.

ناصری عنوان کرد: باید کاری ماندگار در زمینه باورهای غلط، رسوم و سنت‌های بی‌فایده و ... انجام شود تا ازدواج جوانان تسریع شود که در این زمینه باید طرح‌هایی آماده شود و افراد مؤثر در امر ازدواج و سنت‌های مربوط به آن، آموزش و فرهنگ‌سازی لازم را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم در کنار دانشجویان، برنامه‌هایی را نیز برای پدران و مادران تدارک ببینیم تا آنها نیز از باورهای غلط دست بردارند زیرا جوانان ما در آستانه ازدواج نیاز به راهنمایی دارند و اما در بسیاری از موارد می‌بینیم که دختران و پسران به حال خود رها شده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد، ازدواج را در همه امور اثرگذار دانست و گفت: ازدواج در زندگی فردی و اجتماعی افراد اثرگذار است.

وی در مورد مشکلاتی که برای جوانان در امر ازدواج ایجاد شده است، افزود: فرهنگ‌سازی در این امر بسیار مؤثر است، در گذشته برخی خانواده‌ها قبح بسیاری برای طلاق قائل بودند اما امروز نه تنها آمار طلاق افزایش جدی داشته بلکه تعداد زیادی از جوانان به علت عدم توانایی در پرداخت مهریه در زندان‌ها به سر می‌برند.

ناصری از ستاد ازدواج دانشجویی خواست تا با ارائه طرح‌های مؤثر، آمادگی برای ازدواج آسان، به‌هنگام و مؤمنانه را برای جوانان را ایجاد کنند.

یادآور می‌شود در این نشست اعضای ستاد، اقدامات و فعالیت‌های خود به ویژه در حوزه فرهنگ‌سازی در امر ازدواج آسان و دانشجویی را تشریح کردند.

انتهای پیام
captcha