نقش روحانیون در مجموعه‌های نظامی تعیین‌کننده است
کد خبر: 4178730
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
آیت‌الله سعیدی:

نقش روحانیون در مجموعه‌های نظامی تعیین‌کننده است

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت نقش علما و روحانیان در میان مردم و نیروهای نظامی را تعیین‌کننده و حساس دانست و گفت: باید حرکت‌های نیروهای نظامی ما براساس دین خدا باشد.

آیت‌الله سید محمد سعیدی، تولیت حرم بانوی کرامتبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم بانوی کرامت در دیدار هادی پورحسین، فرمانده پایگاه هوانوردی شهید اکبری قم و جمعی از آموزش‌دیدگان جدیدالورود این پایگاه هوایی که امروز، هشتم آبان‌ماه در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: اینکه از میان تمام اماکن مرتبط با حضرت معصومه(س) محل عبادت حضرت باقی‌مانده نشان می‌دهد که آنچه برای خدا و عبادت خدا باشد ماندگار و پیام‌رسان است.

وی با اشاره به جایگاه بلند حضرت معصومه(س) به‌عنوان یک دختر مجرد از خاندان اهل‌ بیت(ع) به عفاف و حجاب و تأثیرگذاری ایشان در جامعه اشاره کرد و گفت: امروز که دشمن روی دختران که از ارکان تأثیرگذار و مهم در جامعه انسانی و اسلامی هستند کار جدی می‌کند نیاز به معرفی الگو‌هایی نظیر حضرت معصومه(س) را دوچندان می‌کند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: حضرت معصومه(س) به‌عنوان دختر نمونه آل الله با حفظ حجاب و عفاف، به نقش‌آفرینی در جامعه نیز پرداخت و با مهاجرت از مدینه به قم در مسیر تمدن‌سازی و بصیرت‌افزایی حرکت کرد.

وی با بیان اینکه با توجه‌ به آیات قرآن نصرت خداوند زمانی شامل حال مؤمنان می‌شود که مؤمنان خدا را یاری کنند، افزود: در باب اهل‌ بیت(ع) جایگاهی که خداوند به آن‌ها داده است قابل‌ قیاس با هیچ‌کس نیست؛ ولی سنت خداوند این‌گونه است که اگر مردم از اهل‌ بیت(ع) پیروی نکنند و به آن‌ها کمک نکنند حرکت‌هایشان در دنیا به نتیجه نمی‌رسد.

سعیدی نقش علما و روحانیان در میان مردم و نیرو‌های نظامی را تعیین‌کننده و حساس دانست و گفت: باید حرکت‌های نیرو‌های نظامی ما براساس دین خدا باشد و امروز این روحانیون و علما هستند که با حضورشان در میان نیرو‌های مسلح و راهنمایی آنها، این وظیفه خطیر را بر عهده دارند.

انتهای پیام
captcha