جلسه اضطراری شورای امنیت: آوارگی نیمی از ساکنان غزه و قربانی شدن ۱۲ کودک در هر ساعت
کد خبر: 4178907
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰

جلسه اضطراری شورای امنیت: آوارگی نیمی از ساکنان غزه و قربانی شدن ۱۲ کودک در هر ساعت

ریاض منصور، نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل بامداد سه‌شنبه طی سخنرانی در جلسه شورای امنیت گفت که هیچ جای امنیتی برای ساکنان نوار غزه وجود ندارد. این بدان معناست که در هر ساعت ۱۲ کودک در غزه کشته می‌شوند و هزاران فلسطینی نیز در حال مرگ هستند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد بامداد سه‌شنبه، 9 آبان گردهم آمدند تا به درخواست نمایندگی امارات عربی متحده، جلسه‌ای اضطراری درباره وضعیت بحرانی جنگ غزه و تداوم حملات جنایتکارانه رژیم  صهیونیستی به این منطقه برگزار کنند.

10 عضو غیردائم شورای امنیت به رهبری برزیل در این نشست به دنبال تهیه پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بسی هستند که با موانع زیادی مواجه است.

رسانه‌های بین‌المللی اشاره کردند که رویکرد در تهیه پیش‌نویس، درخواست آتش‌بس موقت بشردوستانه است،.

نماینده امارات در سازمان ملل طی سخنانی در این جلسه شورای امنیت درخواست خود برای آتش‌بس فوری در غزه را تکرار کرد.

وی در واکنش به ادعای تل‌آویو درباره هدف حملات گسترده به نوار غزه مبنی بر نابودی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس)، تصریح کرد ۷۰ درصد از قربانیان نوار غزه زن و کودک هستند نه اعضای حماس و تاکنون طبق گزارش‌ها بیش از 8 هزار نفر کشته شده‌اند.

قربانی شدن ۱۲ کودک غزه در هر ساعت

ریاض منصور، نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل نیز با حضور در این نشست طی سخنانی گفت: هیچ جای امنی برای ساکنان نوار غزه وجود ندارد و نیمی از ساختمان‌های غزه تخریب شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۵۰۰ کودک فلسطینی قربانی شده‌اند، گفت: این بدان معناست که در هر ساعت ۱۲ کودک در غزه کشته می‌شوند و هزاران فلسطینی نیز در حال مرگ هستند. 

ریاض منصور در ادامه با بیان اینکه اسرائیل تلاش می‌کند آوارگی را به فلسطینی‌ها تحمیل کند، تأکید کرد که باید فوراً آتش‌بس برقرار شود و کاروان‌های امدادرسانی بتوانند به هر نقطه از غزه بروند.

نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل، گفت: آیا مردم فلسطین حق ندارند آزادانه زندگی کنند و از خود دفاع کنند؟ چرا برخی از اعضای شورای امنیت حق اسرائیل برای دفاع از خود را بدون اشاره به فلسطینی‌ها تائید می‌کنند؟

در همین راستا، فیلیپ لازارینی، مدیر آژانس آنروا نیز گفت: در طول سه هفته از جنگ یک میلیون نفر از ساکنان نوار غزه یعنی نیمی از جمعیت آن آواره شده‌اند و این آوارگان از شمال به جنوب نوار غزه رفته‌اند.

وی تأکید کرد که آنچه امروز در نوار غزه رخ می‌دهد از کوچ اجباری فلسطینی‌ها و محاصره این منطقه، مجازات دسته جمعی است.

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد هم گفت که روند پاکسازی قومی در نوار غزه جریان دارد.

نبنزیا در نشست شورای امنیت سازمان ملل افزود: نوار غزه به دلیل از دست دادن ارتباطات و کمک‌رسانی جهان در انزوا بسر می‌برد.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد تأیید کرد که فاجعه انسانی در غزه و کرانه باختری وجود دارد که پیش از این هرگز شاهد آن نبوده‌ایم.

جمعیت نوار غزه نباید آواره شوند

باربارا وودوارد، نماینده دائم بریتانیا در سازمان ملل نیز طی سخنانی در این جلسه با بیان اینکه ساکنان نوار غزه نباید به کشورهای همسایه آواره شوند، حمایت خود را از راه حل تشکیل دو کشوری به عنوان مبنایی برای حل و فصل مناقشه فلسطین و اسرائیل ابراز کرد.

وودوارد در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد با بیان اینکه وضعیت در نوار غزه هر روز بدتر می‌شود، از اسرائیل خواست تا با حملات شهرک‌نشینان علیه فلسطینیان در کرانه باختری مقابله کند.

نماینده دائم بریتانیا در سازمان ملل توضیح داد: نمی‌توان اجازه داد این درگیری گسترش یابد و ما نسبت به سوء استفاده از وضعیت فعلی هشدار می‌دهیم.

چین: اسرائیل اشغالگر محاصره نوار غزه را لغو کند

نماینده چین در شورای امنیت از اسرائیل به عنوان اشغالگر نام برد و خواست تا محاصره نوار غزه را لغو کند.

این نماینده چینی گفت: ما با ساکنان غزه همدردی می‌کنیم و از طرف‌های درگیر می‌خواهیم که خصومت‌ها را متوقف کنند، در صورت ادامه وضعیت فعلی در غزه، بحران برای دو میلیون فلسطینی بدتر خواهد شد.

وی تأکید کرد: با اعمال مجازات دسته‌جمعی نمی‌توان به صلح دست یافت و اگر وضعیت غزه به همین شکل باقی بماند، این بزرگترین بحران انسانی خواهد بود.

انتهای پیام
captcha