رقابت جوانان در مسابقات قرآن و سنت کشورهای عضو همکاری خلیج فارس
کد خبر: 4178955
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱

رقابت جوانان در مسابقات قرآن و سنت کشورهای عضو همکاری خلیج فارس

مرحله نهایی مسابقات قرآن و سنت ویژه جوانان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس روز گذشته، 8 آبان در مدینه منوره آغاز شد.

به گزارش ایکنا به نقل جریده الریاض، مرحله نهایی مسابقات قرآن کریم و حدیث نبوی ویژه جوانان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در سال 1445 هجری قمری در مسجدالنبی مدینه منوره در حال برگزاری است.

30 شرکت‌کننده در این مسابقات از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به مدت 3 روز به رقابت می‌پردازند. در این مسابقات که به همت وزارت ورزش عربستان برگزار می‌شود، شرکت‌کنندگان در 3 رشته رقابت می‌کنند.

این رشته‌ها شامل حفظ و تجوید 10 جزء متوالی از قرآن کریم، حفظ و تجوید 20 جزء از قرآن کریم و حفظ و تجوید کل قرآن کریم است. علاوه بر این شرکت‌کنندگان در سه دسته در بخش حفظ و قرائت احادیث نبوی به رقابت می‌پردازند.

از برگزیدگان این دوره از مسابقات نیز طی مراسمی در مراسم اختتامیه‌ای که فردا چهارشنبه برگزار می‌شود، تجلیل خواهد شد. برگزیدگان مسابقات حفظ و تجوید قرآن ویژه جوانان به طور معمول بعدها در مقام نمایندگان کشورهای خود در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم عربستان حضور پیدا می‌کنند.

کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در سال‌های اخیر شاهد رونق فعالیت‌های قرآنی بوده است، برگزاری مسابقات قرآنی مختلف در کنار توسعه موزه‌ها و مراکز قرآنی بخش مهمی از این فعالیت‌ها تلقی می‌شود.

انتهای پیام
captcha