صهیونیسم در مقابل جوانان غزه به زانو درآمده‌ است
کد خبر: 4178997
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
رئیس بنیاد شهید:

صهیونیسم در مقابل جوانان غزه به زانو درآمده‌ است

مراسم بزرگداشت جانبازان هفتاد درصد شهید در مرکز همایش‌های بین‌المللی وزارت نفت برگزار شد.

صهیونیسم در مقابل جوانان غزه به زانو درآمده‌ استبه گزارش ایکنا، مراسم بزرگداشت جانبازان هفتاد درصد شهید  با حضور سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و جمعی از خانواده شهدا، امروز نهم آبان در مرکز همایش‌های بین‌المللی وزارت نفت برگزار شد.

در ابتدای این جلسه پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید، قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه حضور در جمع خانواده جانبازان و شهدا برای او افتخار و توفیقی بزرگ است، گفت: خانواده جانبازان شهید دو اجر دارند. اجر اول مراقبت و صبوری از جانبازان 70 درصد شهید و اجر دوم به مادران یا همسران شهدا می‌رسد. جانبازان در راه خدا جهاد کرده و زخم برداشتند و برخی از آنها از بابت همین زخم‌ها نیز به شهادت رسیدند.

وی افزود: رهبر بزرگ انقلاب می‌فرمایند؛ «خانواده‌ شهیدان و ایثارگران از نظر تأثیر و ارزش رفتار و حرکت، فقط با خود شهدا قابل مقایسه هستند». در ضمن باید بگویم اگر صبر خانواده شهدا و ایثارگران نبود  هیچگاه رزمندگان اسلام اقدام به جهاد نمی‌کردند و تاریخ و تمدن ما به یغما می‌رفت.

رئیس بنیاد شهید ادامه داد: در ابتدای انقلاب اسلامی ما در موقعیت بسیار سخت قرار داشتیم. جنگ تحمیلی آغاز شده بود. در محاصره کامل اقتصادی بودیم. حتی سلاح‌هایی که قبلاً خریداری شده بود به ما تحویل داده نمی‌شد. نیروهای رزمنده ما عموماً داوطلبانی بودند که سن کمی داشتند. با دستانی خالی در مقابل دشمن تا دندان‌ مسلح ایستادیم زیرا امامی فرزانه و مردمی غیرتمند داشتیم. همچنین ترورهایی که منافقان انجام می‌دادند در کنار کمک‌های بسیاری از کشورهای منطقه به صدام کار ما را برای دفاع بسیار سخت کرده بود اما با این وجود جوانان ایران توانستند دشمن را به عقب برانند زیرا ملت ایران غفلت نکردند.

قاضی‌زاده هاشمی تأکید کرد: اما در دهه‌های پیش در غزه وقتی صهیونیست به روستای حمله کرده و تمام مردم را  به شهادت می‌رساندند مردم دیگر روستاها از خانه و سرزمینشان مهاجرت می‌کردند. گواه این امر را در اردوگاه‌هایی که در اردن، تونس و... وجود دارد می‌توان مشاهده کرد. همین عقب‌نشینی‌ها باعث افزایش شهرک‌نشینی در مناطق اشغالی شد اما بعد از پیروزی انقلاب و ترویج فرهنگ امام (ره) مردم فلسطین هم به بیداری رسیدند. این موضوع را امروز در غزه به‌روشنی می‌بینیم که چگونه یک ملت با دستان خالی در مقابل صهیونیست‌ها ایستاده‌اند.. امروز مردم غزه از کوچکترین نفر گرفته تا بزرگ‌ترین آنها حامی مقاومتند و برای همین صهیونیست و آمریکا که اسرائیل را رهبری می‌کنند در مقابل جوانان غزه به زانو درآمده‌اند.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: صهیونیست‌ها قدرت محو مقاومت را ندارند زیرا مقاومت قدرت خود را از متصل بودن به خدا وام می‌گیرد. این امتیاز بزرگ را می‌توان به خوبی در کلام مبارزان غزه  مشاهده کرد حتی کودکان غزه نیز چنین امتیازی را در کلامشان دارند. این ویژگی را در هشت سال دفاع مقدس در کلام و وصیت‌نامه شهدا به خوبی می‌بینیم. برخی مواقع سخنانی توصیه‌هایی که شهدا در وصیت‌نامه خود به مردم کرده‌اند همانند یک معلم عرفان است. تمام این داشته از برکت فرهنگی است که حضرت امام (ره) در عصر حاضر به وجود آوردند. شهدا به خدا متصل  شده‌اند برای همین تعلقات دنیایی برای آنها معنایی ندارد. سردار حاج قاسم سلیمانی در اوج شهر و محبوبیت بود اما آرزوی شهادت داشت. این امر نشان از جایگاه والای شهادت دارد.

قاضی‌زاده هاشمی بیان کرد: انقلاب‌هایی که به مدد فرهنگ انقلاب روی داده همگی انتقام خون حضرت علی‌اصغر(ع) است چون حضرت ولی عصر (عج) اتفاق خون اباعبدالله(ع) را خواهد گرفت. غرب امروز در پشت علم و دیپلماسی پنهان شده اما ذاتش شیطانی است. اتفاقی که امروز در غزه رخ می‌دهد ذات شیطانی آنها را مشخص می‌کند وگرنه وقتی‌که سازمان ملل تصویب کرده که آتش‌بس برقرار شود، کشورهای غربی تن به این خواسته نمی‌دهند! جالب است غربیان برای کشته شدن دختری در ایران فریاد سر می‌دهند اما چشمان خود را روی کشتار کودکان غزه بسته‌اند. این رفتار ذات شیطانی غرب را افشا می‌کند.

وی تأکید کرد: هر انسانی که وجدان بشری داشته باشد نسبت به آنچه امروز در غزه رخ می‌دهد اعتراض می‌کند.؛ اتفاقی که در گوشه گوشه دنیا شاهد آن هستیم اما سازمان‌های حقوق بشری چه کاری انجام داده‌اند. در خاتمه تأکید می‌کنم شهدا دو جهاد انجام می‌دهند. اول جهاد اصغر است که برای دفاع از سرزمین رخ می‌دهد و دوم جهاد اکبر است که ترویج فرهنگ شهادت است.

در ادامه جلسه اصحاب کریمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ نیز بیان کرد: در این جمع 346 خانواده جانباز شهید حضور دارند هرچند 10 الی 20 نفر از جانبازان شهید آسمانی شده‌اند. ما برای خانواده شهدا و ایثارگران هراندازه کار کنیم باز هم کم است زیرا یک ساعت از مراقبتی را که آنها از جانبازان شهید داشتند را نمی‌تواند جبران کند البته اگر تعریف نباشد ما روزانه 16 الی 17 ساعت کار می‌کنیم تا بتوانیم هر آنچه داریم برای تأمین نیازهای خانواده شهدا انجام دهید.

در پایان این مراسم از کتاب «یاس‌های زیر تیغ داس» نوشته محمدعلی آقامیرزایی رونمایی شد و گروه سرود نور دانش نیز اجرای برنامه داشت.

انتهای پیام
captcha