رأی‌دهندگان عرب و مسلمان ساکن آمریکا علیه جو بایدن
کد خبر: 4179073
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۹

رأی‌دهندگان عرب و مسلمان ساکن آمریکا علیه جو بایدن

براساس گزارشی که یک روزنامه آمریکایی تهیه کرده است، مواضع آمریکا در قبال تحولات سرزمین‌های اشغالی باعث شده است تا رأی‌دهندگان عرب و مسلمان در آمریکا علیه جو بایدن، رئیس جمهور این کشور باشند.

به گزارش ایکنا به نقل از صدی البلد، روزنامه آمریکایی هافینگتون پست برای تهیه یک گزارش با رأی‌دهندگان عرب و مسلمان در ایالات متحده آمریکا گفت‌وگو کرده است.

براساس این گزارش پس از آنکه نیروهای اسرائیلی عملیات بمباران غزه را آغاز کردند، جو بایدن برای تسلیت به جان‌باختگان اسرائیلی به سرزمین‌های اشغالی فلسطین رفت، اما با ادامه افزایش تلفات در غزه، مسلمانان و اعراب در ایالات متحده منتظر بودند تا از تلفات فلسطینیان هم سخنی گفته شود و یا اینکه برای آتش‌بس در غزه اقدامی از سوی دولت آمریکا صورت گیرد. با این وجود، انتظار آن‌ها بی‌فایده بوده است و مقامات دولت آمریکا اظهار نظر مشخصی در این زمینه نداشته‌اند.

هافینگتون پست تصریح می‌کند که در نهایت، بسیاری از مسلمانان و اعراب در ایالات متحده تصمیم گرفتند که نه تنها در انتخابات آینده به بایدن رأی ندهند، بلکه مردم جوامع خود را به انجام همین کار تشویق کنند.

پروفسور عبدالسلام در مینیاپولیس به این روزنامه گفت: آنچه در حال وقوع است یک خیانت است، یک خیانت از سوی کسی که ما فرض می‌کردیم حداقل به ما قول و تعهد داده است.

وی یکی از پرشمار افرادی از رأی‌دهندگان مسلمان و عرب است که می‌گویند از حزب دموکرات سرخورده شده‌اند و قطعاً در سال 2024 رأی خود را برای بایدن به صندوق نخواهند انداخت.

رای‌دهندگان مسلمان و عرب تأکید می‌کنند از انتخاب مجدد بایدن حمایت نخواهند کرد و برخی می‌گویند که به هیچ دموکراتی رأی نخواهند داد.

این درحالی است که فعالان مسلمان با امضای طومارهایی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند که با استراتژی رئیس‌جمهور در قبال اسرائیل مخالف هستند.

در نتیجه وضع موجود، برخی از رأی‌دهندگان مسلمان اعلام کردند که به حزب جمهوری‌خواه رأی خواهند داد و عده‌ای هم اعلام کردند که اساساً در انتخابات شرکت نخواهند کرد.

انتهای پیام
captcha