واکنش الازهر به حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه جبالیا
کد خبر: 4179159
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷

واکنش الازهر به حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه جبالیا

الازهر با انتشار بیانیه‌ای حمله جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی به اردوگاه جبالیا و کشتار 400 نفر از مردم نوار غزه را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 24، الازهر با انتشار بیانیه‌ای حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به اردوگاه جبالیا در نوار غزه را که منجر به کشتار 400 نفر شد، به شدت محکوم و تأکید کرد: دشمن صهیونیستی اکنون به گرگی هار تبدیل شده که به دنبال کشتار کودکان و زنان در نوار غزه است.

در این بیانیه که در حساب رسمی الازهر در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) منتشر شده تأکید شده است، رژیم صهیونیستی در غیاب هرگونه نظارتی مانند گرگی هار در حال دریدن و کشتار زنان و کودکان بی‌گناه نوار غزه است.

در ادامه این بیانیه آمده است: آنچه صهیونیست‌ها را به این کار تشویق می‌کند سکوتی چون سکوت مردگان در گور است که جامعه جهانی را فراگرفته، جامعه‌ای که اراده و توانایی خود را برای مهار از این ماشین کشتار از دست داده است.

 به گفته وزارت بهداشت فلسطین در روز سه‌شنبه، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه را با بیش از 6 تن مواد منفجره بمباران کردند، امری که منجر به کشتار هولناک بیش از 400 نفر شد که بخش عمده آنها زنان و کودکان بودند.

در ادامه بیانیه الازهر آمده است: ما به خداوند متعال پناه می‌بریم تا با جلال و ظلم و اقتدار خود از غزه و کسانی که در آن هستند محافظت کند و سرکشی دشمنانش را در هم بشکند و ستمگران و قاتلان مردم غزه را از بین ببرد.

در این بیانیه همچنین از مسلمانان جهان خواسته شده است تا برای مردم مظلوم غزه دعا کنند.

فراخواندن سفرای کلمبیا و شیلی از تل‌آویو 

در پی حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه جبالیا، گوستاوو پترو، رئیس‌جمهور کلمبیا، روز چهارشنبه با انتشار پستی در شبکه جهانی ایکس (توییتر سابق) تصریح کرد: تصمیم گرفته‌ایم سفیر خود در [اسرائیل] را برای مشورت فرابخوانم. اگر اسرائیل کشتار مردم فلسطین را متوقف نکند، ما این کار را انجام خواهیم داد، نمی‌توانیم آنجا بمانیم.
به نوبه خود، گابریل بوریچ، رئیس‌جمهور شیلی نیز اعلام کرد: کشورش تصمیم گرفته سفیر خود را از  [اسرائیل](فلسطین اشغالی) برای مشورت با توجه به نقض غیرقابل‌ قبول قوانین بشردوستانه بین‌المللی از سوی اسرائیل در نوار غزه فرا بخواند.
وی افزود: کشورش این اقدامات را به شدت محکوم می‌کند و با نگرانی عمیق یادآوری می‌کند که در این عملیات نظامی، که در این مرحله شامل مجازات دسته‌جمعی غیرنظامیان فلسطینی در غزه است، به قواعد اساسی حقوق بین‌الملل احترام  گذاشته نمی‌شود، چرا که بیش از 8 هزار نفر غیرنظامی که بیشتر آنان زنان و کودکان هستند، جان خود را در این عملیات از دست داده‌اند. 

بر اساس آمار وزارت بهداشت نوار غزه، حمله جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیش از 8525 شهید از جمله 3542 کودک و 2187 زن و حدود 21000 نفر مجروح برجای گذاشته است.

انتهای پیام
captcha