فیلم | نظر قرآن در مورد یهود و مسیحیت
کد خبر: 4179185
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸
نشست طوفان‌الاقصی / ۱

فیلم | نظر قرآن در مورد یهود و مسیحیت

شهریار پرهیزکار، حافظ کل قرآن کریم با اشاره به آیاتی که در مورد قوم یهود در قرآن کریم آمده است، گفت: براساس آنچه از آیات استنباط می‌شود قوم یهود برای خودشان فضائلی در نظر گرفتند و رفته رفته این فضائل را باور کردند.

به گزارش ایکنا، نشست «لبیک جامعه قرآنی به ندای قدس» طی روزهای گذشته به میزبانی ایکنا و با حضور جامعه قرآنی به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

در بخشی از این نشست شهریار پرهیزکار، حافظ و پیشکسوت قرآنی کشورمان به صورت مجازی به بیان نکاتی پرداخت و گفت: قوم یهود خود را با جعلیاتی که ساخته خودشان بود، فریب دادند، این خودش یک نکته است که گاهی انسان برای خود فضائلی می‌تراشد و بعد این فضائل را باور می‌کند. 

حفاظ قرآن می‌دانند هر جا یک مذمتی از یهود شده است در کنار «وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا» بوده است، یعنی عمدتا «وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا» با یهود بوده است. در مورد مسیحی‌ها ذیل آیه «ذَلِكَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّيسِينَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لَا يَسْتَكْبِرُونَ» می‌گوید امیدی به آن‌ها هست‌ به خاطر اینکه برخی از مسیحی‌ها صفات تکبر و خودبزرگ بینی را ندارند و رقت قلب دارند ولی این استکبار در یهود هست و این رقت قلب در آنها نیست. 

انتهای پیام
captcha