کلیسای ارتدوکس قدس حمله به مرکز مسیحی در غزه را محکوم کرد
کد خبر: 4179186
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷

کلیسای ارتدوکس قدس حمله به مرکز مسیحی در غزه را محکوم کرد

کلیسای ارتدکس یونانی بیت‌المقدس حمله رژیم صهیونیستی به مرکز فرهنگی  شهر غزه را محکوم و آن را اقدامی غیرقابل توجیه دانست.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، اسقف کلیسای ارتدکس یونانی بیت‌المقدس حمله رژیم صهیونیستی به مرکز فرهنگی  شهر غزه در سحرگاه روز سه‌شنبه را محکوم و تأکید کرد که این اقدام غیر موجه است.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: هدف قرار دادن مرکز فرهنگی ارتدوکس در محله تل الهوی در غزه  توسط ارتش اسرائیل، تجسمی از اصرار ناموجه این رژیم بر تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی و مراکز خدمات اجتماعی و پناهگاه‌های غیرنظامیان در نوار محاصره شده غزه است.

وی افزود که این مراکز اجتماعی، فرهنگی و ورزشی خدمات بشردوستانه لازم را ارائه می‌دهند و در هنگام بمباران‌  محله‌های مسکونی به غیرنظامیان پناه می‌دهند.

وی گفت: حمله به مرکز فرهنگی ارتدکس و تأسیسات خدماتی آن نشان‌دهنده هدف قرار دادن مستقیم و غیرقابل توجیه یکی از ارکان فرهنگ و خدمات اجتماعی در غزه است.

در این بیانیه آمده است: ارتش اسرائیل در طول سه هفته جنگ ویرانگر نوار غزه، ده‌ها عبادتگاه از جمله مساجد و  کلیساها را ​ بمباران کرده است.

همچنین در این بیانیه تأکید شده است که هدف قرار دادن غیرنظامیان به ویژه کودکان و تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی هیچ توجیه عقلانی و هیچ مبنای انسانی ندارد و با ارزش‌های  اخلاقی سازگار نیست.

اشغالگران اسرائیل پیشتر کلیسای سنت پورفیریوس در غزه را در 19 اکتبر در حالی که صدها آواره را پناه داده بود، هدف قرار داد.
اسقف کلیسای ارتدوکس یونانی بمباران هواپیماهای اشغالگر اسرائیل را که کلیسای آن را در محله الزیتون در شهر غزه هدف قرار داد، محکوم کرد. وی در بیانیه خود که توسط خبرگزاری فلسطین منتشر شده تأیید کرد که هدف قرار دادن کلیساها و مؤسسات وابسته به آنها جنایت جنگی است که نمی‌توان نادیده گرفت. 

وی خاطرنشان کرد که همراه با بقیه کلیساها، مصمم است به انجام وظایف دینی و اخلاقی خود با ارائه کمک، حمایت و سرپناه به افرادی که به آن نیاز دارند ادامه دهد.

وی تأکید کرد که وظیفه دینی و بشردوستانه خود را که برگرفته از ارزش‌های مسیحی است، برای تأمین همه آنچه که در زمان جنگ و صلح به طور یکسان ضروری است، رها نخواهد کرد.

 

انتهای پیام
captcha