آمادگی جهاددانشگاهی برای راه‌اندازی مرکز ناباروری در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4179206
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
رئیس جهاددانشگاهی چهارمحال‌وبختیاری اعلام کرد:

آمادگی جهاددانشگاهی برای راه‌اندازی مرکز ناباروری در چهارمحال‌وبختیاری

رئیس جهاددانشگاهی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به موضوع ناباروری و اهمیت آن، گفت: در جهاددانشگاهی فضا و امکانات برای راه‌اندازی مرکز ناباروری وجود دارد، البته قانون به سازمان برنامه و بودجه این اجازه را داده و امید است بتوان این ظرفیت را به پشتوانه جهاددانشگاهی در سطح ملی و پژوهشگاه رویان، در استان راه‌اندازی کرد.

دیدار رئیس جهاد دانشگاهی با امام جمعه شهرکرد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، سیروس رضایی، رئیس جهاددانشگاهی چهارمحال‌وبختیاری امروز، ۱۰ آبان‌ماه در دیدار رئیس جهاددانشگاهی کشور با نماینده ولی‌ فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی در کنار مراکز آموزشی و تحقیقاتی در استان در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی فعالیت دارد، اظهار کرد: معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی در دانشگاه شهرکرد مستقر است که برنامه‌های این حوزه در قالب برنامه‌های فرهنگی دانشجویی و مباحث حوزه‌های دینی، قرآنی و اجتماعی با محوریت فرهنگ دینی، اجتماعی، زیست‌محیطی و مطالعه برای دانشجویان بوده که سالانه بیش از ۷۰ برنامه متنوع برای دانشجویان دانشگاه‌ها اجرا می‌کند.

وی افزود: هرچند جهاددانشگاهی امکانات و بودجه اندکی دارد اما برنامه‌های بسیار جذاب و خوبی که عمدتاً دانشجومحور بوده در سطح استان انجام می‌دهد. 

رضایی گفت: در معاونت فرهنگی، انتشارات جهاددانشگاهی وجود دارد که تاکنون بیش از ۱۴۰ کتاب تخصصی و دانشگاهی به چاپ رسیده است، همچنین در دو سال گذشته در حوزه افکارسنجی ۱۵ طرح‌ ملی و استانی انجام شده است، از طرفی خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا در مجموعه جهاددانشگاهی به طور میانگین سالانه بیش از ۲۵۰۰ خبر را منتشر می‌کنند.

رئیس جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری در ادامه به حوزه آموزش اشاره و تصریح کرد: تعداد مراکز آموزشی کوتاه‌مدت در سطح استان ۶ مرکز بوده که دو مرکز در شهرکرد و مراکز دیگر در شهرستان‌های فارسان، لردگان، سامان و بروجن مستقر هستند که در یک سال بیش از ۱۷ هزار نفر از جوانان به‌ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که عمده آموزش‌ها اشتغال محوربوده از آموزش‌ها بهره‌مند می‌شوند.

وی اضافه کرد: حوزه پژوهشی از دیگر حوزه‌های فعال جهاددانشگاهی استان بوده که طرح‌هایی به صورت مشترک با دستگاه‌ها و نهادها در حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات انجام می‌شود، همچنین شعبه‌ بانک خون بندناف رویان در استان مستقر بوده و تا کنون بیش از ۱۰۰۰ نمونه خون بندناف گرفته و فریز شده است.

رضایی تأکيد کرد: در این ایام که رئیس جهاددانشگاهی عهده‌دار ریاست هستند خوشبختانه نگاه و دیدگاهشان به استان‌‎های کم برخوردار و محروم است.

وی در ادامه با اشاره به موضوع ناباروری و اهمیت آن، تصریح کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث افزایش جمعیت، تنها یک مرکز درمان ناباروری در استان فعال است، البته در جهاددانشگاهی نیز این فضا و امکانات وجود دارد البته قانون به سازمان برنامه و بودجه این اجازه را داده و امید است بتوان این ظرفیت را به پشتوانه جهاددانشگاهی در سطح ملی و پژوهشگاه رویان، در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی کرد، مذاکرات با دانشگاه علوم پزشکی نیز  انجام شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری در پایان با اشاره به تولید بچه ماهی در مزارع شیلات استان، گفت: در بازدید میدانی که از مزارع سطح استان انجام شد عمده افرادی که مزارع شیلات دارند به دلیل تلفات بچه ماهی اندکی بی‌انگیزه هستند که باتوجه به پشتوانه و دانش فنی که در این استان وجود دارد مذاکراتی انجام و مقدمات اولیه فراهم شده که بتوان با حمایت رئیس جهاد دانشگاهی کشور این اتفاق خوب در استان البته به شرط حمایت این دو ظرفیت محقق شود.

انتهای پیام
captcha