طوفان الاقصی و وفاق نخبگان فارغ از اختلافات سیاسی
کد خبر: 4179263
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۱
حجت‌الاسلام محمودی بیان کرد:

طوفان الاقصی و وفاق نخبگان فارغ از اختلافات سیاسی

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به عملیات طوفان الاقصی گفت: اینکه صداوسیما از چهره‌ها و شخصیت‌های مختلف برای تحلیل اوضاع غزه و جنایات رژیم صهیونیستی استفاده می‌کند نشان از وفاقی است که میان نخبگان ما وجود دارد و هرچند اختلاف سلایق سیاسی به چشم می‌خورد اما همه در رابطه با جنایتکار و اشغالگر بودن رژیم صهیونیستی اتحاد نظر دارند.

حجت الاسلا محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران

حجت‌الاسلام والسملین محسن محمودی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه، بر ضرورت تحکیم وحدت میان کشورهای جهان اسلام و طراحی گفتمانی واحد به منظور تسریع در تحقق آزادی قدس شریف گفت: طوفان الاقصی فرصت ویژه‌ای را در اختیار نه‌تنها جهان اسلام بلکه تمامی بشریت قرار داده تا نسبت به جنایاتی که رژیم صهیونیستی در طول هفت دهه گذشته علیه مردم مظلوم فلسطین انجام داده کمی بیشتر تأمل و تفکر کنند.

وی افزود: شرایط در غزه آنقدر اسف‌بار است که صدها میلیون نفر از جمعیت کره زمین یکصدا علیه نژادپرستی و جنایات رژیم صهیونیستی شعار سر می‌دهند و این در تاریخ بیش از هفت دهه استعمار و اشغالگری رژیم صهیونیستی واقعاً بی‌نظیر است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران تأکید کرد: شخصیت‌های بزرگ اهل تشیع و اهل سنت و مجامع علمی وابسته به برادران اهل سنت ورود خوبی به ماجرا داشته‌اند و توانسته‌اند وحدت رویه‌ای در این باره به وجود آورند و همچنین در حوزه تقریب و ارتباط با کشورهای اسلامی فعال هستند و قدم‌های خوبی در این زمینه برداشته‌اند.

ضرورت جریان‌سازی علیه جنایات رژیم صهیونیستی

محمودی گفت: به نظر می‌رسد همه رسانه‌ها و همه مجموعه‌ها باید در این زمینه‌ها فعالیت و از فرصت به وجودآمده استفاده کنند. اگر به یاد داشته باشید اخیراً در چند شهر کشور، کلیمیان دست به راهپیمایی و موضع‌گیری علیه رژیم اشغالگر قدس زده‌اند و این جنایات را محکوم کرده‌اند و همین مسئله باید به نحو احسن رسانه‌ای شود چون واقعاً حساب دین یهود از صهیونیسم جداست.

وی بیان کرد: امروز یک شعار و یک هدف مشترکی شکل گرفته که اگر به خوبی از این فرصت استفاده شود یقیناً اثربخش خواهد بود و هرکه می‌تواند و قابلیت تبیین دارد باید پا به عرصه بگذارد.

محمودی، وفاقی را که امروز به وجود آمده بی‌نظیر توصیف کرد و در این رابطه گفت: اینکه صداوسیما از چهره‌ها و شخصیت‌های مختلف برای تحلیل اوضاع غزه و جنایات رژیم صهیونیستی استفاده می‌کند نشان از وفاقی است که میان نخبگان ما وجود دارد و هرچند اختلاف سلایق سیاسی به چشم می‌خورد اما همه در رابطه با جنایتکار بودن و اشغالگر بودن رژیم صهیونیستی اتحاد نظر دارند و همین وفاقی که شکل گرفته را به نمایش می‌گذارد.

مسئله فلسطین جدا از سلایق سیاسی است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران تأکید کرد: باید همه سیاسیون، فعالان حزبی و همه جریانات سیاسی مسئله فلسطین را خارج از گرایشات سیاسی بدانند و آنهایی هم که به خاطر تفکرات سیاسی سکوت می‌کنند به بیراهه می‌روند. چطور می‌شود شیعه بود و ادعای مسلمانی و انسان بودن کرد اما در برابر جنایات علیه مردم غزه سکوت اختیار کنیم؟! متأسفانه آنهایی که سکوت می‌کنند گرفتار سلایق افراطی خودشان هستند. اگر مسئله فلسطین را خارج از سلایق سیاسی بررسی کنیم به راحتی می‌توان دست به قضاوت زد البته تا حد قابل توجهی این اتفاق افتاده ولی لازم است رسانه‌ها هم در این حوزه کمک کنند و کار جدی انجام دهند و با افراد و کارشناسان و چهره‌های مختلف مصاحبه‌هایی را انجام دهند.

حجت‌الاسلام محمودی در پایان به ناتوانی رژیم صهیونیستی در گسترش جنگ به دیگر نقاط منطقه اشاره کرد و گفت: اولاً هیچ‌کس طالب جنگ نیست و نه کسی در ایران و نه در کشورهای اسلامی چنین هدفی را دنبال نمی‌کند. واقعیت ماجرا این است که ملتی مظلوم به دفاع از موجودیت و آرمان‌های خود پرداخته و ما از مقاومت آنها حمایت می‌کنیم و این به مثابه اعلام جنگ نیست ولی اگر اسرائیل، آمریکا و هم‌پیمانانشان بخواهند به کشتار در غزه ادامه دهند و امنیت دیگر کشورها را به مخاطره بیندازند، قطعاً به مقابله دست خواهیم زد ولی ما اساساً نه بر طبل جنگ می‌کوبیم و نه خواهیم کوبید و نه بر اصرار بر آن داریم، لذا حمایت از دفاع ملت فلسطین بر هر مسلمانی واجب است.

گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام
captcha