از درگیری شدید نیروهای مقاومت در نوار غزه تا به دام افتادن تانک‌های اسرائیلی
کد خبر: 4179375
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۸
آخرین تحولات فلسطین؛

از درگیری شدید نیروهای مقاومت در نوار غزه تا به دام افتادن تانک‌های اسرائیلی

یکی از فرماندهان میدانی گردان‌های قدس از درگیری شدید مبارزان فلسطینی و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه و تحمیل خسارت‌ها و تلفاتی به صهیونیست‌ها خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، یکی از فرماندهان میدانی گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) اعلام کرد که مبارزان مقاومت در محورهای الزیتون و الکرامه به شدت با نظامیان صهیونیست درگیر شده‌اند.

این فرمانده میدانی در ادامه تصریح کرد: اطمینان داریم که نظامیان دشمن را هدف قرار داده‌ و خساراتی را به آنان تحمیل کرده‌ایم.

علاوه بر این، گردان‌های قدس بیان کرد که توپخانه مقاومت به گلوله‌باران نظامیان دشمن و تجهیزات نظامی آنان در مناطق جنوبی نوار غزه و شرق شهرک الزیتون ادامه می‌دهد و در این اقدام از خمپاره‌های سنگین و موشک‌های «ال ۱۰۷» استفاده می‌کند.

گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) نیز اعلام کرد که دو تانک ارتش رژیم صهیونیستی را در منطقه مدرسه الزراعه در بیت حانون با ۳ موشک یاسین ۱۰۵ هدف قرار داده است.

از سوی دیگر گردان جنین وابسته به گردان‌های قدس نیز تأکید کرد که در جریان درگیری‌های دو روز پیش موفق شده با منفجرکردن بمب «التامر» در بولدوزر ارتش رژیم صهیونیستی، چندین نظامی صهیونیست را به هلاکت برساند یا زخمی کند.

از درگیری شدید نیروهای مقاومت تا به دام افتادن تانک‌های اسرائیلی

اعلام حمایت رزمندگان لبنانی از مبارزان فلسطینی

به گزارش المیادین، رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان پیامی را خطاب به مبارزان شجاع مقاومت و ملت فلسطین صادر کردند.

رزمندگان مقاومت اسلامی اعلام کردند: ای مظلومان غزه، کشتار کودکان، زنان، پیران و جوانان شما اتفاق بزرگی است، اما روح پایداری شما بزرگ‌تر است. خون‌های مقاوم شما این رژیم ضعیف را غرق خواهد کرد؛ رژیمی که نفس‌های پایانی خود را می‌کشد.

در ادامه این پیام آمده است: ای قهرمانان مسئله فلسطین و جهاد و ای کاروان‌های اراده و شهادت، شما بینی این رژیم سست را به خاک مالیدید. شما به جهان نشان دادید که آنها از خانه عنکبوت سست‌تر هستند و ثابت کردید که آزادی نزدیک است.

رزمندگان مقاومت تأکید کردند: انگشتان ما همراه شما روی ماشه است. ما برای یاری به مسجدالاقصی و خانواده‌های مستضعفمان در فلسطین دوست‌داشتنی با دشمن خدا می‌جنگیم.

از درگیری شدید نیروهای مقاومت تا به دام افتادن تانک‌های اسرائیلی

اعزام کماندوهای آمریکایی به اراضی اشغالی

پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) اعلام کرد که ده‌ها کماندو آمریکایی در اسرائیل هستند تا به این رژیم در یافتن اسرای حماس کمک کنند.

بر اساس اعلام این رسانه، کریستوفر پی مایر (Christopher P. Maier) یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا از گفتن تعداد نیروهای عملیات ویژه ایالات متحده در اسرائیل خودداری کرد اما دیگر مقامات آمریکایی می‌گویند که وزارت دفاع در هفته‌های اخیر ده‌ها کماندو را به این بهانه به سوی اراضی اشغالی گسیل کرده است.

مقام ارشد سیاست‌گذاری عملیات ویژه پنتاگون در این ارتباط خبر داد که کماندوهای آمریکایی در اسرائیل به یافتن بیش از ۲۰۰ اسیری که در عملیات غیر منتظره حماس در ۷ اکتبر بازداشت شده بودند، کمک می‌کنند.

کریستوفر پی مایر، دستیار وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس عملیات ویژه در واشنگتن در این ارتباط گفت: ما فعالانه به اسرائیلی‌ها کمک می‌کنیم تا کارها را انجام دهند.

وی در ادامه ادعا کرد که وظیفه اصلی، کمک به اسرائیل در شناسایی اسرا، از جمله اسیران آمریکایی است. این واقعاً وظیفه ماست که این کار را انجام دهیم!

مایر در ادامه مدعی شد که نیروهای عملیات ویژه ایالات متحده هیچ نقش رزمی در اسرائیل ندارند، اما آن‌ها در حال گفت‌وگو با همتایان اسرائیلی خود هستند مبنی بر اینکه یک نبرد بسیار پیچیده در آینده در غزه در جریان خواهد بود.

از درگیری شدید نیروهای مقاومت تا به دام افتادن تانک‌های اسرائیلی

شهادت ۲۵۱۰ دانش‌آموز فلسطینی در غزه

دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه در هفتم اکتبر گذشته، ۲۵۱۰ دانش‌آموز در مقاطع تحصیلی مختلف به شهادت رسیدند.

سخنگوی دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در نوار غزه تأکید کرد که از آغاز جنگ ۸۲ مرکز دولت و ده‌ها مرکز خدماتی بمباران و تخریب شده است.

دفتر مذکور هشدار داد که بیمارستان شفا به دلیل اتمام سوخت تا چند ساعت دیگر از خدمت خارج خواهد شد.

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر، چند مدرسه و بیمارستان غزه و نابلس را بمباران کردند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: 10 هزار بمب و موشک روی غزه ریختیم

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب در اظهاراتی اعتراف کرد که در ادامه جنایات گسترده و نسل‌کشی در غزه، این رژیم از آغاز جنگ با غزه ۱۰ هزار بمب و موشک بر سر این باریکه فرو ریخته است.

یوآو گالانت همچنین مدعی شد: بر اساس برنامه پیش می‌رویم و حماس ضربات سختی را دریافت کرده است و هزاران هدف و شخص را هدف قرار دادیم.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه با بیان اینکه این رژیم در اوج جنگ و درگیری‌های شدید است، گفت: ما همچنان که در جنوب در حال جنگ هستیم، در شمال نیز دفاع می‌کنیم و جنگ بها دارد.

وی افزود: ما به دنبال گسترش جنگ نیستیم اما برای تحولات در مرزهای شمالی آماده‌ایم. این جنگ بهای سنگینی دارد و با غم و اندوه خانواده نظامیان شریک هستم.

گالانت اضافه کرد: این جنگ کوتاه نخواهد بود و به صورت تدریجی پیش می‌رویم و مدام راهبرد خود را در معرض ارزیابی مجدد قرار می‌دهیم.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد: دشمن دو راه دارد یکی مرگ و دیگری تسلیم شدن و آن‌ها گزینه سومی ندارند.

وی افزود: می‌دانم خانواده‌های سربازان نگران هستند و از آن‌ها حمایت می‌کنم و به خانواده‌های ربوده‌شدگان می‌گویم شما را فراموش نمی‌کنیم.

گالانت اضافه کرد: وزیر دارایی مخالف انتقال اموال به تشکیلات خودگردان است اما این انتقال به نفع نیروهای این تشکیلات است که مانع حملات و اعتراضات مردمی می‌شوند.

غافلگیری نظامیان صهیونیست در غزه

گروهی از نظامیان صهیونیست که در تلاش برای نفوذ به مناطق مسکونی نوار غزه بودند، توسط رزمندگان مقاومت فلسطین غافلگیر شدند.

کتائب القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، شامگاه امروز (چهارشنبه)، تصاویری از لحظه غافلگیری نظامیان صهیونیست در نوار غزه منتشر کرد.

شاخه نظامی حماس اعلام کرد گروهی از نیروهای پیاده‌نظام رژیم صهیونیستی که به شرق بیت حانون نفوذ کرده بودند، با یک بمب غافلگیر شدند.

برخی منابع فلسطینی می‌گویند در پی این غافلگیری نیروهای مقاومت، دست‌ حداقل ۶ نظامی صهیونیست به هلاکت رسیده‌اند.

به دام افتادن تانک‌های رژیم صهیونیستی در کمین مقاومت

کتائب القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، شامگاه امروز، چهارشنبه، از لحظه به دام افتادن تانک‌های رژیم صهیونیستی در دام نیروهای مقاومت تصاویری منتشر کرد.

شاخه نظامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد این تصاویر مربوط به لحظه به دام افتادن خودروهای زرهی رژیم صهیونیستی در محله «الزیتون» و انهدام تعدادی از آن‌هاست.

از درگیری شدید نیروهای مقاومت تا به دام افتادن تانک‌های اسرائیلی

سفیر اردن در اراضی اشغالی فراخوانده شد

وزارت خارجه اردن اعلام کرد که در راستای بیان موضع اردن در قبال حملات شدید رژیم صهیونیستی به غزه، سفیر خود را از اراضی اشغالی فراخوانده است.

ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن امروز اعلام کرد که به صورت فوری سفیر این کشور در اراضی اشغالی را فراخوانده است تا موضع اردن در محکومیت حملات شدید رژیم صهیونیستی به غزه که کشتار انسان‌های بی‌گناه و فجایع انسانی بی‌سابقه‌ای را در پی داشته و می‌تواند به گسترش جنگ و تهدید امنیت منطقه و صلح و امنیت جهانی بیانجامد را بیان کند.

الصفدی به اداره ذی‌ربط در وزارت خارجه اردن دستور داد تا به وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کند که سفیر خود را که پیش‌تر اردن را ترک کرده بود، به این کشور باز نگرداند.

وزیر خارجه اردن تصریح کرد که بازگشت سفرای دو طرف به توقف حملات اسرائیل به غزه و فاجعه انسانی که ایجاد کرده و پایان‌دادن به اقداماتی که فلسطینیان را از حق خود در دستیابی به غذا، آب، دارو و حق آنها در زندگی ایمن و باثبات در خاک کشور خود محروم می‌کند، بستگی دارد.

الصفدی تأکید کرد که اردن به اقدامات خود برای توقف حمله به غزه، ورود کمک‌های بشردوستانه به این منطقه و حمایت از غیرنظامیان و منطقه در قبال پیامدها و آثار فاجعه‌آمیز آن بر آینده منطقه و حق فلسطینیان برای بهره بردن از صلح عادلانه و فراگیر بر اساس راه حل دو دولتی ادامه خواهد داد.

از درگیری شدید نیروهای مقاومت تا به دام افتادن تانک‌های اسرائیلی

سفیر رژیم صهیونیستی در روسیه: با یمن جنگ نداریم

الکساندر بن زوی، سفیر رژیم صهیونیستی در روسیه، امروز چهارشنبه در مسکو به خبرگزاری تاس اعلام کرد که علی‌رغم مواضع انصارالله یمن، این رژیم با یمن جنگ ندارد.

سفیر رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی در پاسخ به این سؤال که آیا تل‌آویو با یمن جنگ دارد، گفت: اول از همه، تا جایی که ما می‌دانیم، ۳ موشک شلیک شد. حتی یک موشک به هدف خود نرسید. اما مهم‌تر از همه این است که ما به هیچ کشوری اعلام جنگ نکردیم!

الکساندر بن زوی در ادامه اضافه کرد: ما به حماس اعلام جنگ کردیم ولی ما به یمن اعلام جنگ نکردیم، حتی اگر یمن همیشه در فهرست کشورهای متخاصم ما بوده باشد.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی انصارالله یمن ساعاتی پیش تصاویری از حملات موشکی و پهپادی به عمق رژیم صهیونیستی پخش کرد.

در آغاز این حملات پرچم فلسطین در کنار پرچم یمن به اهتزاز درآمد و شعارهای لبیک غزه، الله اکبر، مرگ بر آمریکا و اسرائیل سر داده شد.

نیروهای مسلح یمن روز گذشته حملات موشکی و پهبادی به سمت رژیم صهیونیستی انجام داد.

از درگیری شدید نیروهای مقاومت تا به دام افتادن تانک‌های اسرائیلی

فتوای مرجع شیعه درباره همکاری اقتصادی با صهیونیست‌ها

دفتر آیت‌الله مدرسی، مرجع شیعه به سؤالی درباره همکاری با صهیونیست‌ها، توضیحی را با این مضمون منتشر کرد: درباره‌ داد‌وستد با شرکت‌های صهیونیستیِ پشتیبانِ تهاجم اسرائیل علیه مسلمانان غزه و دیگر مناطق، سؤال‌های بسیاری به دفتر می‌رسد. پاسخ مرجع عالیقدر، حضرت آیت‌الله العظمی مدرسی، به این مسئله به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَتَعَاوَنُواْ عَلَى ٱلۡبِرِّ وَٱلتَّقۡوَىٰ وَلَا تَعَاوَنُواْ عَلَى ٱلۡإِثۡمِ وَٱلۡعُدۡوَٰن وَٱتَّقُواْ ٱللَّهَ إِنَّ ٱللَّهَ شَدِيدُ ٱلۡعِقَابِ

در نيكوكارى و تقوا به يكديگر كمك كنيد نه بر گناه و ستمكارى و از خدا بترسيد كه خداوند سخت مجازات مى‌نمايد

در صورتی که خرید کالا از شرکتی و یا تبلیغ آن شرکت به هر نحوی به ظالم در تجاوز و تهاجمش کمک کند، به استناد آیه‌ شریفه‌ ذکرشده، هرگونه دادوستد با آن شرکت جایز نیست، همچنان که هر گونه چشم‌پوشیِ شخص بر ستم ستمگران و یا کمک به ستمکار در ستمگری‌اش عواقبی برای خود او خواهد داشت که در حدیث شریف آمده است: «من اعان ظالما سلطه الله علیه؛ هر کس به ستمکاری کمک کند خداوند ستمکار را بر او مسلط نماید».

انتهای پیام
captcha