نشست علمی «طوفان الاقصی، مقاومت حکیمانه» برگزار شد
کد خبر: 4179422
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
به همت نمایندگی المصطفی خراسان

نشست علمی «طوفان الاقصی، مقاومت حکیمانه» برگزار شد

در پی جنایات جنگی رژیم کودک‌کش صهیونیستی در نوار غزه، نشست علمی «طوفان الاقصی، مقاومت حکیمانه» در نمایندگی جامعه المصطفی خراسان با حضور اساتید و طلاب برگزار شد.

محمدرضا صالح، رئیس نمایندگی جامعه المصطفی در خراسان

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح، رئیس نمایندگی جامعه المصطفی در خراسان دهم آبان طی سخنانی در این نشست با ارائه تحلیلی به برخی از علل شروع عملیات طوفان الاقصی، ویژگی‌ها، دستاورد‌ها و پیامد‌های آن و سناریو‌های احتمالی دشمن پرداخت و اظهار کرد: نکته اول اینکه، این عملیات، طوفان الاقصی نامگذاری شد و شما می‌دانید که در ماه‌های اخیر اهانت‌های زیادی به مسجد الاقصی شده بود و حتی تهدید به تخریب مسجدالاقصی کرده بودند. از سوی دیگر آمریکایی‌ها برای همگام‌سازی جهان اسلام و پروژه عادی‌سازی صلح با رژیم اسرائیل با محوریت سعودی اقدامات خطرناکی را آغاز کرده بودند که باید این توطئه از بنیان ویران می‌شد، زیرا انجام این پروژه منجر به تثبیت اسرائیلی‌ها می‌شد.

وی افزود: نکته مهم دیگری که در خصوص زمان آغاز این عملیات بود، آن است که با توجه به تحولات و بحران‌های سیاسی اجتماعی در داخل سرزمین‌های اشغالی رژیم صهیونیستی سست‌ترین زمان خودش را می‌گذراند و بالای ۴۰ تظاهرات صدهزار نفری داخلی در این ایام در اعتراض به سیاست‌ها و اقدامات کابینه نتانیاهو برگزار شده بود و یک تزلزل داخلی را شاهد بودیم. حماس این را با هوشمندی و کار اطلاعاتی دقیق تشخیص داد و یک رسوایی اطلاعاتی بی‌نظیر برای صهیونیست‌ها رقم زد.

حجت‌الاسلام صالح ادامه داد: اینکه حماس، عملیات ترکیبی شامل سایبری، موشکی، هوایی و دریایی را با هم انجام داد نشان‌دهنده رشد بی‌نظر تکنیکی و رشد اقتدار محورمقاومت و حماس بود. نکته دیگر، سرعت بالای غافلگیری دراین عملیات بود که تا دشمن به خودش نیامده بود نیرو‌های حماس تا عمق ۱۰ کیلومتری مناطق اشغالی نفوذ کردند.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این عملیات و جنگ در مرز‌ها و غزه بود، امروز در عمق ۱۰ کیلومتری خاک فلسطین اشغالی در قلب اسرائیلی‌ها عملیات انجام شد که این از لحاظ ارزش نظامی قابل توجه و نشان‌دهنده برتری نسبت به دشمن است. اما رژیم اسرائیل با نهایت عجز کارکردگرایی بمب‌های چند تنی خود را روی بیمارستان می‌ریزد که از نظر نظامی فاقد کمترین ارزش نظامی و عملیاتی است.

رئیس نمایندگی المصطفی در خراسان تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «لَا یُقَاتِلُونَکُمْ جَمِیعًا إِلَّا فِی قُرًى مُحَصَّنَةٍ أَوْ مِنْ وَرَاءِ جُدُرٍ» (یهودیان از ترس) بر جنگ با شما جمع نمی‌شوند مگر در قریه‌های محکم حصار یا از پس دیوار (دشمنی مکر و حیله و جاسوسی)، کارزار بین خودشان سخت است، شما آن‌ها را جمع و متّفق می‌پندارید در صورتی که دل‌هاشان سخت متفرق است، زیرا آن قوم دارای فهم و عقل نیستند و واقعیت نیز این است که اسرائیلی‌ها قومی ترسو و پراکنده هستند که اهل تعقل نیستند و این یک دستاورد دیگر از عملیات طوفان الاقصی با تحمیل خسارت‌های مالی و جانی برای دشمن است.

بی‌تفاوتی نسبت به مسئله فلسطین جایز نیست

صالح عنوان کرد: امروز این اتفاقات یک مسئولیتی را بر دوش ما می‌گذارد که در برابر خداوند و تاریخ بشریت مسئول هستیم و چیزی که از نظر من باید امروز طلاب به آن توجه ویژه داشته باشند این است که اولا ما نباید نسبت به این ماجرا بی‌تفاوت باشیم و هرکس به اندازه توانایی‌های خودش باید در این مسیر کمک کند. جهاد با مال، زبان، قلم، مادی ومعنوی الان واجب است و مخاطب قراردادن و روشنگری کشور‌هایی که شما با آن‌ها ارتباط دارید لازم است که یک تهییج و یک تشویق جهانی انجام دهید و شبکه‌های مجازی فرصت بسیار خوبی را در اختیار ما گذاشته‌اند.

وی اظهار کرد: امروز جامعه المصطفی آماده استقبال از طرح‌ها و ایده‌های علاقمندان در این حوزه است. همچنین طلاب با تولید محصولات رسانه‌ای به زبان‌های مختلف به میدان بیایند و اگر هم روزی قرار شد به فرمان رهبر معظم انقلاب حرکت کنیم، ان‌شاالله همه ما آماده هستیم.

انتهای پیام
captcha