احداث یادمان شهید گمنام با معماری ایرانی اسلامی در آزادشهر یزد
کد خبر: 4179511
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴

احداث یادمان شهید گمنام با معماری ایرانی اسلامی در آزادشهر یزد

مدیر منطقه چهار شهرداری یزد از احداث یادمان شهید گمنام آزادشهر با معماری ایرانی اسلامی و اعتباری بالغ بر 900 میلیون تومان در مساحت 100 مترمربع خبر داد.

یادمان شهید گمنام در آزادشهر یزدبه گزارش ایکنا از یزد، سیدابوالفضل کشفی، مدیر منطقه چهار شهرداری یزد در بازدید خبرنگاران از پروژه‌های این منطقه در قالب اتوبوس خبر از احداث یادمان شهید گمنام آزادشهر با معماری ایرانی اسلامی و اعتباری بالغ بر 900 میلیون تومان در مساحت 100 مترمربع خبر داد.

کشفی گفت: ستون‌های این یادمان با نام «الله» مزین شده و فضای دیگری نیز به این قسمت اضافه خواهد شد تا مراسم‌های فرهنگی که در این مکان اجرا می‌شود، در خور شأن باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به احداث پارک بزرگ آزادشهر اظهار کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته برای این منطقه پارکی در خور احداث نشده بود و لذا باغ بزرگی با مبلغ 14 میلیاردتومان و در سال گذشته خریداری شد و این پارک در دستور کار قرار گرفت. با توجه به وجود زمین‌هایی در این منطقه که کاربری‌های متفاوتی دارد، درخواست می‌شود مسکن و شهرسازی به شهرداری واگذار کند تا برای ساخت فضای سبز و پارک‌های بزرگ مورد استفاده قرار گیرد.

کشفی افزود: در حاشیه شهر نیز فعالیت‌های فرهنگی در کنار فعالیت‌های عمرانی انجام می‌شود، البته امسال بازآفرینی شهری با توجه به پیگیری شهردار با مبلغی حدود 11 میلیاردتومان در مناطق مختلف صورت گرفت.

کشفی در بازدید خبرنگاران از طرح بلوار حضرت خدیجه که ابتدای سه راه آبنما تا بلوار خلیل حسن بیگی ادامه دارد، گفت: فاز اول این معبر با محوریت پیاده‌محوری اجرا شده و در کنار آن در زمینه اقدامات انجام شده در راستای دفع آب‌های سطحی، ساخت مخزن آب با هدف جداسازی آب آبیاری فضای سبز در این معبر در حال انجام است.

وی در بازدید خبرنگاران از مجموعه فرهنگی ورزشی حضرت ابوالفضل خیرآباد نیز گفت: شکل گیری مجموعه چندین سال مورد پیگیری قرار گرفت و خوشبختانه سال گذشته تأمین اعتبار و با هزینه‌کرد دو میلیارد و 300 میلیون تومان مجموعه حاضر تقدیم مردم منطقه خیرآباد شد.

محمدباقر پارساییان، عضو شورای اسلامی شهر یزد نیز در حاشیه این بازدید گفت: منطقه چهار دارای مشکلات زیادی است و بیشترین جمعیت شهری در این منطقه ساکن هستند و لذا با توجه به پیگیری‌هایی که در شورا صورت گرفت، برخی از این مشکلات رفع شده اما هنوز مشکلات زیادی وجود دارد.

وی با اشاره به ترافیک زیادی که در بلوارهای این منطقه وجود دارد بویژه بلوار خیرآباد بیان کرد: مرکز پشتیبانی جنگ اکنون به مجموعه فرهنگی و ورزشی تبدیل شده اما بلوار جنب این مجموعه نیازمند اعتباری است تا بتوان آزادسازی صورت گیرد و ترافیک این منطقه را کاهش داد، با توجه به اینکه بودجه‌های شهرداری کفاف این اقدام را نمی‌دهد، بنابراین باید اعتباری دولتی اختصاص یابد تا با کمک شهرداری خدمات بهتری به مردم ارائه داد.

هادی رفیع، معاون عمرانی منطقه چهار شهرداری یزد نیز در حاشیه این بازدید با اشاره به عملیات اجرایی بازپیرایی پارک لاله با قدمت 25 ساله گفت: این بوستان در مساحت سه هزار متر مربع انجام می‌شود و هزار و ۳۰۰ متر مربع پیاده‌رو دارد، باغچه‌های آن دیوار چینی می‌شود تا هم زیبایی و هم محلی برای نشستن افراد باشد. این پروژه از یک ماه قبل شروع شده و با اعتبار یک میلیارد تومانی در حال انجام است و با پیشرفت ۶۰ درصدی پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

رفیع، ایجاد بیش از ۳۵ پارک درون محله در منطقه آزادشهر را از دیگر اقدامات دانست.

فاطمه زارع، رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر یزد نیز در حاشیه بازدید از پارک باغ سیب گفت: موضوعی که در این کمیسیون بررسی می‌شود، حفظ وضعیت موجود و فضای سبز و پارک و بوستان هایی که وجود دارد تا خانواده محور باشد و بانوان به طور ویژه بتوانند استفاده کنند.

وی بیان کرد: در بحث فضای سبز به طور ویژه برای بانوان می‌طلبد فضاهایی را ایجاد کنیم و با توجه به اینکه شهر دارالعباده هستیم و مردم دغدغه مند هستند در زمینه فضاهایی که برای بانوان اختصاص می‌یابد، سعی می‌کنیم فضاهایی ایجاد شود تا بانوان بتوانند به نحو احسن استفاده کنند.

 

انتهای پیام
captcha