فراتر رفتن شمار شهدای فلسطینی از 9 هزار نفر و درگیری‌های سنگین در نوار غزه
کد خبر: 4179554
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
تحولات فلسطین

فراتر رفتن شمار شهدای فلسطینی از 9 هزار نفر و درگیری‌های سنگین در نوار غزه

در بیست و هشتمین روز از حمله رژیم صهیونیستی به غزه، ارتش این رژیم کشته شدن چند افسر در جریان درگیری با مقاومت در شمال نوار غزه را تایید کرد در حالی‌که حملات به محله های مسکونی و غیرنظامیان، شمار شهدای فلسطینی به 9061 نفر رسیده که بخش عمده آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی از کشته شدن 4 افسر خود در جریان درگیری با مقاومت در شمال نوار غزه خبر داد، به این ترتیب تعداد تلفات این اشغالگران صهیونیست از آغاز تهاجم زمینی به 24 نفر رسیده است. این در حالی است که نیروهای مقاومت معتقدند تلفات اشغالگران بسیار بیشتر از عدد اعلامی توسط صهیونیست‌هاست. 

به موازات تهاجم زمینی، ارتش اشغالگر امروز جمعه به بمباران محله های مسکونی ادامه داد و شمار دیگری از غیرنظامیان را به شهادت رساند. تعداد شهدا از زمان آغاز تجاوز به 9061 نفر رسیده که بیشتر آنها کودکان و زنان هستند. در این حملات 22 هزار نفر نیز مجروح و 2 هزار نفر مفقود شده‌اند.

حملات رژیم صهیونیستی به نزدیکی بیمارستان القدس در منطقه تل الهوی در غرب غزه

الجزیره از حملات هواپیماهای رژیم صهیونیستی به نزدیکی بیمارستان القدس در منطقه تل الهوی در غرب غزه خبر داده است.

همچنین در حمله رژیم صهیونیستی به  غیرنظامی حامل آوارگان را در غرب غزه هدف قرار داد، یک زن و پسرش به شهادت رسیدند.

رسانه ها همچنین از شهادت یک فلسطینی و زخمی شدن تعدادی دیگر در حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه خبر داده‌اند.

4 افسر صهیونیست در نبردهای شمال نوار غزه کشته شدند

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد جمعه از کشته شدن 4 افسر و زخمی شدن 2 نظامی در جریان نبردهای ساعات گذشته با مقاومت فلسطین در شمال نوار غزه خبر داد.

به این ترتیب تعداد تلفات نظامیان صهیونیست از آغاز تهاجم زمینی به غزه به 24 نفر رسیده که شامل یک فرمانده تیپ زرهی و 4 افسر است.

گردان‌های القسام پیشتر اعلام کرده بود که رزمندگان این گروه، شماری از نظامیان صهیونیست را در منطقه العامریه در شمال غربی بیت لاهیا (شمال نوار غزه) غافلگیر کردند و 4 سرباز این رژیم را به هلاکت رساندند.

گردان های القسام همچنین اعلام کرد که 3 خودروی اسرائیلی را در محور شمال غربی غزه با موشک «ال یاسین 105» هدف قرار داده است.

این امر پس از آن صورت می گیرد که گردان های القسام روز پنجشنبه اعلام کردند که تانک ها و خودروهای زرهی رژیم صهیونیستی را منهدم کرده و سربازان زیادی را در چند منطقه در شمال نوار غزه و حومه شهر غزه به هلاکت رساندند.

نماز صبح جمعه در خیابان‌های قدس اشغالی

پس از آنکه نظامیان صهیونیست مانع ورود نمازگزاران برای اقامه نماز صبح جمعه در مسجدالاقصی شدند، نمازگزاران نماز صبح را در باب السباط در خیابان اقامه کردند.  

این در حالی است که نظامیان اشغالگر به موازات حملات و عملیات دستگیری در محله‌های شهر و شهرهای مجاور، محدودیت‌های شدیدی را برای فلسطینیان در قدس اشغالی اعمال کرده‌اند.

هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی بر فراز غزه برای کمک به یافتن اسیران رژیم صهیونیستی

رویترز به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که پهپادهای شناسایی آمریکایی در حال پرواز بر فراز غزه در جستجوی اسیران در اختیار حماس هستند.

نیویورک تایمز همچنین به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که پهپادهای آمریکایی از هفت اکتبر بر فراز غزه پرواز می کنند و هدف آن کمک به یافتن اسیران در اختیار مقاومت است.

این مقامات اعلام کردند که پهپادهای آمریکایی غیرمسلح هستند و از عملیات نظامی جاری در نوار غزه پشتیبانی نمی کنند.

بلینکن وارد فلسطین اشغالی شد

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در سومین سفر خود از زمان آغاز جنگ علیه غزه وارد فلسطین اشغالی شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بلینکن با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و در جلسه کابینه امنیتی وی شرکت خواهد کرد.

به گفته این آژانس، وزیر خارجه آمریکا قصد دارد به ویژه از رژیم صهیونیستی بخواهد که در حملات خود به نوار غزه از جان غیرنظامیان فلسطینی محافظت کند.

اردوغان: جنایات علیه بشریت در غزه انجام می شود

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در نشست سران سازمان کشورهای ترک در آستانه قزاقستان تصریح کرد:فلسطین شاهد یک تراژدی انسانی بی سابقه است. جنایات علیه بشریت در غزه انجام می شود و بیمارستان ها به طور وحشیانه بمباران می شوند. اردوغان تأکید کرد که اولویت ما برقراری آتش بس همه جانبه در نوار غزه است.

زخمی شدن دو نظامی صهیونیست در حمله به راهپیمایی حزب الله زخمی شدند

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از زخمی شدن دو سرباز بر اثر حمله پهپاد حزب الله لبنان به پایگاه این ارتش در مزارع شبعا خبر داد.  

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرده است در واکنش به این حملات به  پایگاههای حزب الله در جنوب لبنان حمله کرده است.

اشغالگران 50 فلسطینی را در کرانه باختری دستگیر کردند

باشگاه اسرای فلسطین اعلام کرد که نظامیان صهیونیست شب گذشته 50 فلسطینی را از مناطق مختلف در کرانه باختری اشغالی بازداشت کردند.

این دستگیری ها طی حملاتی به چندین منطقه از جمله، جنین، طولکرم، نابلس، رام الله، الخلیل و قدس اشغالی صورت گرفت. به گفته منابع فلسطینی تعداد بازداشت‌شدگان در کرانه باختری از 7 اکتبر گذشته به بیش از 1930 نفر رسیده است.

تنها 28 درصد از صهیونیست ها نتانیاهو را برای ریاست دولت مناسب می دانند

نظرسنجی روزنامه معاریو نشان داد که تنها 28 درصد از صهیونیست‌ها معتقدند که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر کنونی برای ریاست کابینه مناسب است.

از سوی دیگر، 49 درصد معتقد بودند که بنی گانتز، عضو کابینه اضطراری، فرد مناسبی برای تصدی این سمت است.

از سوی دیگر، این نظرسنجی نشان داد که 65 درصد صهیونیست‌ها از حمله زمینی به نوار غزه حمایت می‌کنند با این حال درصد حامیان تهاجم زمینی کاهش یافته است.

حمله رژیم صهیونیستی به مراکز رسانه‌ای

وائل الدحدوح، خبرنگار الجزیره گزارش داده است که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دفتر خبرگزاری فرانسه و تعدادی از دفاتر مطبوعاتی در شهر غزه را بمباران کردند.

به گفته وی برج حجی که هدف قرار گرفت، در غرب شهر غزه قرار دارد و یکی از دفاتر الجزیره نیز در این برج قرار دارد.  

وی با بیان اینکه این ساختمان مجموعه‌ای برای دفاتر اصحاب رسانه به ویژه آژانس‌های خبری خارجی و دفاتر موسسات خارجی و موسسات خیریه است، خاطرنشان کرد: این دفاتر به دلیل هدف قرار دادن مکرر برج حجی و دیگر ساختمان ها در منطقه غرب غزه تخلیه شده است.

کرملین ارسال سامانه دفاع هوایی روسیه به حزب الله را تکذیب کرد

کرملین گزارش وال استریت ژورنال مبنی بر اینکه ایالات متحده اطلاعات اطلاعاتی دارد که نشان می دهد گروه روسی واگنر قصد تامین تجهیزات دفاع هوایی به حزب الله لبنان را دارد را تکذیب کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز جمعه گفت که واگنر  دیگر در واقع وجود ندارد و بنابراین چنین ادعاهایی بی اساس هستند.

درگیری گردان های القسام با نیروهای پیاده رژیم صهیونیستی 

گردان‌های القسام اعلام کردند که یک نیروی پیاده را در غرب اریز (شمال نوار غزه) غافلگیر کردند و با آنها درگیر شدند.

این حمله در چارچوب سلسله عملیات گردان های القسام در ساعات گذشته علیه صهیونیست‌ها به ویژه در محور شمال غربی غزه انجام شد که منجر به کشته شدن افسران و سربازان صهیونیست و انهدام خودروهای زرهی  شد.

سازمان ملل: وضعیت در کرانه باختری نیازمند اقدام فوری است

سازمان ملل اعلام کرد وضعیت در کرانه باختری نگران کننده است و نیاز به اقدام فوری دارد. میزان نیاز به کمک های بشردوستانه در غزه و کرانه باختری 1.2 میلیارد دلار برآورد شده است.

نخست وزیر ایرلند: اقدامات «اسرائیل» در غزه دفاع از خود نیست

لئو وردکار نخست وزیر ایرلند در انتقاد از حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه تصریح کرد: برخی از اقدامات «اسرائیل» در غزه  انتقام‌جویی بود و تل آویو با این کار امنیت خود را تضمین نخواهد کرد. آنچه می‌بینیم دفاع از خود نیست.

بمباران رژیم صهیونیستی به خان یونس 15 شهید برجای گذاشت

به گفته خبرنگار الجزیره در نتیجه بمباران خانه‌ای در غرب خان یونس در جنوب نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی، 15 فلسطینی به شهادت رسیدند. 

همچنین در خان یونس، امروز جمعه مراسم تشییع پیکر محمد ابوحطب روزنامه نگاری که روز گذشته به همراه 10 تن از اعضای خانواده اش بر اثر بمباران رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، برگزار شد.

ده‌ها کشته و زخمی در حمله به نزدیکی بیمارستان شفا

ده‌ها کشته و زخمی در حمله به نزدیکی بیمارستان شفا

در بمباران رژیم صهیونیستی که عصر امروز جمعه بیمارستان الشفا در نوار غزه را هدف قرار داد، ده‌ها نفر شهید و زخمی شدند. این بمباران آمبولانس‌های مقابل مجتمع پزشکی را هدف قرار داد.

مدیرکل بیمارستان‌های غزه به الجزیره گفته است که در اثر هدف قرار گرفتن درب ورودی مجتمع شفا ده‌ها نفر شهید و مجروح  شده‌اند، وی افزود: اشغالگران قتل عام جدیدی در مقابل این مجتمع انجام دادند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی  همچنین مجروحانی را که به امید درمان در خارج از کشور عازم گذرگاه رفح بودند، نیز بمباران کردند. بیشتر بیمارستان‌های غزه به دلیل بمباران رژیم صهیونیستی از خدمت خارج شده‌اند.

مدیر کل بیمارستان‌های غزه تأکید کرد: جنگنده‌های رژیم صهیونیستی امروز جمعه سه بار کاروان آمبولانس‌ها را بمباران کرده‌اند.

وی افزود: در بمباران مجتمع پزشکی شفا برخی از اعضای تیم‌های پزشکی و امدادگران نیز به شهادت رسیده‌اند.

به گفته او کاروان آمبولانسی که توسط رژیم صهیونیستی بمباران شده بود با هماهنگی صلیب سرخ حرکت می‌کرد. وی افزود: هواپیماهای اشغالگر کاروان کمک های اولیه حامل مجروحان را در سه منطقه شهر غزه هدف قرار دادند.

 

انتهای پیام
captcha