تشدید حملات اسرائیل به مراکز درمانی غزه/ استقبال مقاومت عراق و یمن از سخنان سید حسن نصرالله
کد خبر: 4179688
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
تحولات فلسطین؛

تشدید حملات اسرائیل به مراکز درمانی غزه/ استقبال مقاومت عراق و یمن از سخنان سید حسن نصرالله

با گذشت 28 روز از آغاز حملات وحشیانه اسرائیل به نوار غزه، حملات این رژیم به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این منطقه تشدید شد؛ از سوی دیگر رهبران مقاومت عراق و یمن با حمایت از سخنان دبیرکل حزب الله لبنان بر تداوم مبارزه با رژیم صهیونیستی تأکید کردند.

تشدید حملات اسرائیل به مراکز درمانی غزه/ استقبال مقاومت عراق و یمن از سخنان سید حسن نصراللهبه گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، در بیست و هشتمین روز از آغاز حملات وحشیانه اسرائیل به مردم بی‌دفاع غزه، حملات هوایی اسرائیل به مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و آمبولانس‌های حامل مجروحان فلسطینی شدت گرفت. روز گذشته همچنین دبیرکل حزب الله لبنان در یک سخنرانی مهم بر تداوم جهاد با رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

استقبال مقاومت عراق و یمن از سخنان نصرالله

شیخ اکرم الکعبی؛ دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی عراق (نجباء) با تمجید از سخنان سید حسن نصرالله گفت: مقاومت عراق آماده است با نیروی زمینی خود که بر داعش و گروه‌های تکفیری در عراق و سوریه پیروز شد در نبرد با صهیونیست‌ها همکاری کند.

الکعبی همچنین خطاب به دبیرکل حزب الله لبنان گفت: نیروهای مقاومت در کنار شما توانایی از بین بردن رژیم صهیونیستی و مبارزه تا پیروزی نهایی و آزاد سازی مسجدالاقصی را دارند.

از سوی دیگر فراس الیاس،  عضو شورای سیاسی جنبش نجبای عراق نیز گفت: به سید حسن نصرالله می‌گوییم ما منتظر اشاره شما برای هرگونه تحول هستیم. ما در مقاومت اسلامی مرحله‌ جدیدی را آغاز کرده‌ایم و ظرفیت به لرزه درآوردن رژیم صهیونیستی را داریم.

 الیاسر افزود: مقاومت اسلامی عراق بر عزم خود برای مبارزه با اشغالگران آمریکایی تأکید می‌کند و حملاتی که ما تاکنون انجام دادیم، حملات مقدماتی است و ما غافلگیری‌هایی برای دشمن داریم.

محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن هم در واکنش به سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان گفت: سید حسن نصرالله طبق عادت همیشگی‌اش به ارزش‌ها و شجاعتش در مقابله با چالش‌های دشوار پایبند بود.

وی افزود: عزم سید حسن نصرالله بازتاب انسانیت والا و روحیه یک رهبر واقعی است و جانفشانی‌ها و اراده قوی او نشان‌ دهنده روحیه فداکاری در قبال کرامت مردم فلسطین است.

عبدالوهاب المحبشی، عضو دیگر شورای سیاسی انصارالله نیز گفت: این باعث افتخار ما در یمن است که در کنار سید حسن نصرالله و در جوار سید الحوثی در این نبرد باشیم.

المحبشی افزود: ما نیز همان تهدیداتی که سید حسن نصرالله اعلام کرد دریافت کرده‌ایم و پاسخ در یک کلام این بوده که ما آماده شده‌ایم.

همچنین محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله، گفت: سید حسن نصرالله در سخنرانی خود انصاف را در حق ملت فلسطین و مقاومت فلسطین ادا کرد.

وی افزود: سخنرانی سید حسن نصرالله با مرحله‌ای که در آن هستیم مطابقت دارد و مشروعیت نبردی را که در حال انجام آن هستیم، تائید می‌کند.

جنایت تازه صهیونیست‌ها در مجتمع پزشکی غزه

غروب روز جمعه، رژیم اشغالگر صهیونیستی پس از هدف قرار دادن ورودی مجتمع پزشکی شفا، در حین خروج کاروان مجروحان که از سوی وزارت بهداشت اعلام شده بود، کشتار جدیدی انجام داد.

رسانه‌های محلی اعلام کردند که بمباران رژیم صهیونیستی در مقابل دروازه مجتمع شفا در شهر غزه تعداد زیادی شهید و مجروح برجای گذاشت.

مدیرکل بیمارستان‌های غزه به الجزیره تأیید کرد که بمباران اسرائیل مجروحانی را که به سمت گذرگاه رفح می‌رفتند هدف قرار داد.

بمباران دروازه مجتمع الشفاء همزمان با بمباران دیگری در آمبولانس‌هایی بود که به سمت گذرگاه رفح حرکت می‌کردند. منابع محلی تأیید کردند که کاروان کمک‌های اولیه در سه نقطه به طور همزمان هدف قرار گرفته است؛ دروازه مجتمع بیمارستانی، دوربرگردان انصار و خیابان الرشید.

وزارت بهداشت نوار غزه از حرکت کاروانی از آمبولانس‌ها حامل تعداد زیادی مجروح برای انتقال آنها به جنوب نوار غزه از طریق جاده ساحلی خیابان الرشید خبر داد.

وی افزود که کمیته بین‌المللی صلیب سرخ را از نیاز به تأمین حفاظت و عبور امن برای خروج مجروحان مطلع کرده است، اما نتوانست تأییدیه اشغال را جلب کند.

تظاهرات ضدجنگ در متروی لندن

صدها نفر روز جمعه در یک ایستگاه قطار معروف لندن تظاهرات کردند و خواستار پایان دادن به تجاوزات اسرائیل به نوار غزه شدند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات که در ایستگاه معروف قطار کینگز کراس در مرکز لندن برگزار شد، با برافراشتن بنرهایی خواستار آتش بس در غزه شدند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات موضع رسمی انگلیس را که در قبال اشغالگری اسرائیل در تجاوزات این رژیم به نوار غزه که بیش از 9000 شهید برجای گذاشته را محکوم کردند.  پلیس حداقل دو معترض را در ایستگاه قطار دستگیر کرد.

یادآوری ‌می‌شود؛ شهرهای مختلف انگلیس طی هفته‌های گذشته شاهد تظاهرات گسترده‌ای در محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه بوده است. چندین راهپیمایی گسترده و بی‌سابقه در لندن با شرکت مجامع مختلف بین‌المللی و مردم انگلیس برگزار شد که حاضران خواستار توقف فوری تجاوز به غزه شدند.

انتقاد فرانسه از حمله به موسسه فرانسوی در غزه

کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه ضمن اینکه خواستار تحقیقات کامل در مورد علت اصابت موشک به این ساختمان شد گفت: ما امروز علنی کردیم که چند روز پیش مؤسسه فرهنگی فرانسه در غزه به گونه‌ای مورد اصابت قرار گرفت که باعث تعجب و عدم درک شد و باعث شد فرانسه خواستار توضیح مقامات اسرائیلی شود. [ما به دنبال] درک این موضوع هستیم که چگونه یک مؤسسه فرهنگی فرانسوی می تواند هدف حمله اسرائیل قرار گیرد. بنابراین، ما در سطوح مختلف با شرکای اسرائیلی خود در حال گفت‌وگو هستیم.

کولونا که در جریان بازدید از ابوجا، پایتخت نیجریه صحبت می‌کرد باز هم تکرار کرد که اسرائیل حق دارد از خود و جمعیتش محافظت کند، اما همچنین وظیفه دارد به قوانین بشردوستانه بین‌المللی احترام بگذارد.

او گفت: این یعنی از جمعیت غیرنظامی محافظت کنید و اقدامات مشخصی برای محافظت از مردم غیرنظامی انجام دهید.

حمله اسرائیل به ژنراتور برق بیمارستان وفا

جنگنده‌های اسرائیلی ژنراتور اصلی برق بیمارستان وفا را هدف قرار دادند که منجر به آتش سوزی بزرگی در محل و از کار افتادن ژنراتور شد. جنگنده‌های اسرائیلی به طور مداوم در حال بمباران ژنراتورهای برق و انرژی خورشیدی در محله الرمال واقع در شمال غزه هستند.

براساس گزارش خبرنگار آرتی، این جنگنده‌ها مستقیما پنل‌های خورشیدی بر روی بام ساختمان‌های مسکونی و تجاری اطراف مجتمع پزشکی شفا در غزه را هدف قرار داده و مناطقی در محله‌های الزیتون و تل الهوی را با ده‌ها موشک بمباران کردند.

کمبود شدید مواد غذایی در غزه

توماس وایت، مقام ارشد سازمان ملل برای کمک رسانی به آوارگان فلسطینی در غزه، ارزیابی واقع‌بینانه‌ای از وضعیت آب و غذا در منطقه محاصره شده ارائه کرده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، وایت در یک نشست ویدیویی برای دیپلمات‌ها گفت که ساکنان غزه به طور متوسط با دو تکه نان عربی در روز زندگی می‌کنند و به طور فزاینده‌ای دسترسی به آب نیز روز به روز مشکل‌تر می‌شود.

وایت گفت که آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک از حدود 89 نانوایی در غزه حمایت می‌کند، اما اکنون مردم فراتر از جستجوی نان هستند. آنها به دنبال آب هستند که روز به روز نیز در این مورد ناامیدتر می‌شوند.

وایت همچنین گفت که بر اساس یافته‌های سفر خود به سراسر غزه در هفته‌های اخیر، این منطقه به «صحنه مرگ و ویرانی» تبدیل شده است.

اسرائیل از 21 اکتبر پس از محاصره کامل غزه، اجازه کمک‌های محدود به غزه را صادر کرد، اما بازرسی از کاروان‌های ورودی باعث تأخیرهای طولانی شده است.

هفته گذشته هزاران نفر از ساکنان به انباری در مرکز غزه حمله کردند که در آن برنامه جهانی غذای سازمان ملل (WFP) مواد غذایی را ذخیره می‌کرد. سامر عبدالجابر، نماینده برنامه جهانی غذا و مدیر این نهاد جهانی در فلسطین گفت: این حادثه نشان می‌دهد که مردم امید خود را از دست می‌دهند و لحظه به لحظه ناامیدتر می‌شوند.

براساس گزارش‌ها 95 درصد از مردم غزه به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند و اگر این وضعیت تا چند روز دیگر ادامه پیدا کند یک فاجعه انسانی گسترده منطقه را فرا خواهد گرفت.

هندوراس سفیر خود را فراخواند

هندوراس، سفیر خود را از اسرائیل فراخواند تا در خصوص وضعیت خطرناک انسانی که فلسطینیان در غزه با آن مواجه‌اند رایزنی و مشورت کند.

القدس العربی نوشت: لنریکه رینا در پلتفرم اجتماعی X نوشت: در مواجهه با وضعیت وخیم غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه، دولت «روبرتو مارتینز»، سفیر خود در اسرائیل را برای مشورت فراخواند.

 

انتهای پیام
captcha