جنگ غزه و توجه گسترده به قرآن در شبکه‌های اجتماعی آمریکا + فیلم
کد خبر: 4179755
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹

جنگ غزه و توجه گسترده به قرآن در شبکه‌های اجتماعی آمریکا + فیلم

در پی انتشار تصاویر جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و صبر مردم در تحمل این مصائب، موجی از توجه به آیات قرآن به عنوان عامل ایمان استوار مردم غزه، در شبکه‌های اجتماعی آمریکا به راه افتاده است.

جنگ غزه و توجه گسترده به قرآن در شبکه‌های اجتماعی آمریکا+فیلمبه گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه و انتشار تصاویر جنایت‌های این رژیم علیه مردم غزه در شبکه‌های اجتماعی پیامد نادری داشته است. در پی این حوادث موجی از توجه به آیات قرآن به عنوان عامل ایمان استوار مردم غزه در تحمل این مصائب جان‌گداز در شبکه‌های اجتماعی آمریکا به راه افتاده است.

مگان رایس از فعالان شبکه اجتماعی تیک‌تاک که یک زن جوان آمریکایی آفریقایی‌تبار است، پیش از این جنگ، در شبکه تیک‌تاک به انتشار ویدئوهایی درباره زندگی روزمره به ویژه آشپزی، تغذیه سالم خرید، موسیقی و موضوعات تاریخی می‌پرداخت. حساب او در تیک‌تاک، 534 هزار مشترک داشت، اما در پی انتشار تصاویر کشتارهای ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه، حساب کاربری او نیز به کلی دگرگون شد.

مگان روز 17 اکتبر با انتشار ویدئویی در حساب کاربری خود، در حالی که گریان بود، از فاجعه گسترده در نوار غزه سخن گفت.

او گفت که ما نمی‌توانیم آن فیلم‌ها و تصاویری را که از غزه می‌آیند، فراموش کنیم. تصاویر آنها برای همیشه ما را آزار خواهد داد. وی در ادامه گفت: هیچ‌چیز سخت‌تر از احساس درماندگی و ناتوانی در ارائه کمک نیست.

مگان به سرعت کلیپ دیگری را منتشر کرد که در آن ماجرای فلسطینی‌ها را به آنچه بر حضرت ایوب (ص) گذشت تشبیه کرد که حتی در ایام شدیدترین مصائب وقتی که پیکر فرزندان کشته شده خود را روی دستان دارند، از شکر خداوند بازنمی‌مانند.

قدرت ایمان و استواری مردم غزه در این شرایط جهنمی، آغاز توجه مگان رایس به قرآن کریم بود، چرا که وی کلیپ دیگری را منتشر و در آن تأیید کرد که از قدرت ایمان فلسطینی‌ها بسیار شگفت‌زده شده است، چرا که از حمد خدا با وجود از دست دادن همه چیز خود، بازنمی‌مانند و این ایمان مدیون اسلام و قرآن است؛ و سپس در کلیپ‌های دیگری که انتشار داد، از تمایل خود برای آشنایی با آیات قرآن گفت تا راز این قدرت مردم غزه در تحمل مصائب را به خوبی بداند.

مگان می‌گوید که با خواندن سوره‌های قرآن از چیزهای بسیار جالبی شگفت زده شده، از جمله اینکه سبک بیان قرآن مستقیم است و همچنین اینکه برخلاف مسیحیت قرآن طلاق و ازدواج مجدد را مجاز می‌شمارد. یکی از چیزهایی که بیشتر او را شگفت زده کرد و در عین حال تحت تأثیر قرار داد این بود که بسیاری از مسلمانان قرآن را حفظ می‌کنند.

راه‌اندازی ابتکار قرائت قرآن

تجربه شخصی که مگان از سر گذراند، او را به فکر گسترش آن با راه‌اندازی ابتکاری از طریق «تیک‌تاک» برای خواندن قرآن و تبادل نظرات و تجربیات در مورد این کتاب آسمانی انداخت.

وی به همین منظور گروهی را برای کتاب‌خوانی در زمینه ادیان تأسیس و تأکید کرد که نخستین اقدام خواندن قرآن و تلاش برای درک آن و سپس کتب مقدس سایر ادیان خواهد بود و هدف از این امر ایجاد فضایی به منظور تلاش برای درک دیگران به دور از تعصب است.

مگان تأکید کرد که آنچه در این گروه تازه تأسیس بیش از همه به آن افتخار می‌کند این است که بسیاری از تعصبات اشتباه در آنجا اصلاح می‌شود.

به زودی بسیاری از طرفداران صفحه او به این ابتکار پیوستند، اعضای این گروه اکنون به بیش از 5 هزار نفر رسیده است و بسیاری از آنها با ارسال کلیپ‌های ویدیویی تجربیات خود درباره خواندن سوره‌های قرآن کریم را عنوان کردند.

یهودی مسلمان شده

در میان برجسته‌ترین اعضای این گروه یک یهودی آمریکایی است که نام کاربری او «جک جک وایلدز» را دارد. او اعلام کرد که یک نسخه از قرآن کریم را خریداری کرده است و از ابتکار مگان تشکر می‌کند و به زودی شروع به انتشار کلیپ‌های ویدئویی درباره تجربه خود از تلاوت آیات و سوره‌های قرآن کریم خواهد کرد.

در یک کلیپ، وایلدز می‌گوید با ادامه خواندن قرآن به تدریج متوجه می‌شود که قرآن ناقض حقوق زنان نیست و در یک کلیپ دیگر، از اینکه نام پیامبرانی که مدام در مورد آنها می‌خواند از جمله حضرت عیسی (ع) در قرآن آمده است بسیار متعجب به نظر می‌رسد.

یکی از برجسته‌ترین چیزهایی که وایلدز در مورد آن صحبت کرد این است که او با تداوم تحقیق در مورد افکار با «یادگیری، تحقیق و پرسش» تجدیدنظر می‌کند و در این راه چیزهای مهمی را کشف می‌کند که قبلاً نمی‌دانسته است و از جمله این موارد آموزه‌های قرآن کریم در رد رباخواری و تشویق آن به تجارت به دور از ربا است که یکی از پایه‌های کار سرمایه‌داری به شمار می‌رود.

همچنین وایلدز با انتشار کلیپی، مردم را به پیوستن به تظاهراتی در شیکاگو علیه تجاوزات مداوم اسرائیل به غزه که توسط انجمن «یهودیان برای صلح» سازمان‌دهی شده بود، دعوت و در آن اعلام کرده بود: این جنایت‌ها را به نام ما انجام ندهید.

در اول نوامبر، جک همه را غافلگیر کرد و اعلام کرد که به اسلام گرویده است، او شهادتین را به انگلیسی خواند و تأیید کرد که در اسرع وقت به مسجد خواهد رفت تا آن را به زبان عربی در بین مسلمانان تکرار کند.

انتهای پیام
captcha